آینه جم: : دانشجوی بوشهری در مسابقات بین المللی رباتیک پرتغال به مقام دوم دست یافت. 
 
به گزارش آینه جم: روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: سمیرا اسیری و فرشاد خادمیان زاده دانشجویان برتر رشته مهندسی مکاترونیک دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد در لیگ ربات های نمایشی در مسابقه روبوکاپ پرتغال 2016 مقام دوم را کسب کردند.

در این دوره از مسابقات، ربات هوشمند شرکت مرسدس بنز آلمان که از طرف دانشگاه اشتوتگارد شرکت کرد توانست مقام اول را کسب کند.

چند تیم از دانشگاه های معتبر ایرانی نیز در لیگ های مختلف این مسابقه حضور داشتند که فقط تیم دانشگاه اصفهان توانست مقام دوم را به خود اختصاص دهد.

همچنین این تیم دو نفره پیش از این موفق به کسب مقام نخست و مقام چهارم در لیگ ربات های نمایشی در مسابقات بین المللی روبوکاپ ایران در سال 2015 و 2016 شد.

این دو دانشجو با بکار‌گیری یک روش نوین توانسته اند عملکردهای مختلف تکنیکی و صنعتی را در یک ربات کروی هوشمند قرار دهند.

روبوکاپ (RoboCup) عنوان مسابقه بین‌المللی در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است که بصورت سالیانه توسط فدراسیون بین‌المللی روبوکاپ (RoboCup) برگزار می‌شود.

شانزدهمین دوره این مسابقات توسط موسسه پلی تکنیک 'براگانکا' (Bragança) و انجمن رباتیک پرتغال در تاریخ چهارم تا هشتم ماه می 2016 (اردیبهشت 95) در کشور پرتغال برگزار شد.

این مسابقات با رقابت حدود 200 تیم از بیش از 60 کشور جهان چون ایران، آلمان، کانادا،آمریکا، انگلیس،هلند، پرتغال و اسپانیا، چین، ژاپن و ایتالیا در 12 لیگ برگزار شد.
 

82076584-70728302.jpg

دانشجوی بوشهری در مسابقات بین المللی رباتیک پرتغال


سمیرا اسیری  درباره رباتی که ساخته‌اند، گفت: با به کار‌گیری سازوکاری جدید توانستیم عملکردهای مختلف تکنیکی و صنعتی را در یک ربات کروی هوشمند قرار دهیم.

او با اشاره به این‌که پیش از این در 2 دوره مسابقات روبوکاپ ایران مقام اول و چهارم را به دست آورده ‌اند، افزود: این ربات در صنایع مختلف نفت و گاز کاربرد دارد و امیدواریم که مسئولان برای صنعتی شدن آن از ما حمایت کنند.

این پژوهشگر جوان ادامه داد: در پرتغال از شرکت‌های مختلف به ما پیشنهاد همکاری دادند ولی ما دوست داریم صنعتگران کشور از جمله صنایع فعال در منطقه پارس جنوبی استان بوشهر با ما بیشتر همکاری کنند.

[کد خبر:AJ15590]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب