آینه جم: دو منتخب استان بوشهر در مجلس دهم به عنوان سخنگوی شعب بررسی اعتبارنامه ها، در جلسه امروز مجلس گزارشی را به حاضران ارائه کردند.

به گزارش «آینه جم»؛ امروز و در دومین نشست مجلس دهم، پس از تعیین هیات رییسه موقت، سخنگوی شعب 16 گانه بررسی اعتبارنامه ها با قرارگیری پشت تریبون، گزارشی از تشکیل اولین جلسه و تعیین هیات رئیسه خود را ارائه کردند.

http://s6.picofile.com/file/8253233842/1201605104926775581_Orig_7_.jpg

براین اساس، سیدکمال الدین شهریاری منتخب دشتی و تنگستان به عنوان سخنگوی شعبه 4 اعتبارنامه ها در نطق خود گزارش داد: روز گذشته این شعبه تشکیل جلسه داد و ارکان خود را به شرح زیر انتخاب کرد:

رییس: مصطفی کواکبیان 10 رای

نایب رییس اول: محمد شریعت نژاد 14 رای / نایب رییس دوم: محمود شکری 5 رای

سخنگو: سیدکمال الدین شهریاری 11 رای

دبیر اول: فاطمه سعیدی 14 رای/ دبیر دوم علی گلمرادی 11 رای

کمیته تحقیق: داریوش اسماعیلی 12 رای عضو اصلی/ سید کمال الدین شهریاری 10 رای عضو علی البدل

ناظر آئین نامه داخلی: محمد جعفرزاده 11 رای

همچنین سکینه الماسی منتخب دیر، کنگان، جم و عسلویه به عنوان سخنگوی شعبه 12 اعتبارنامه ها پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تبریک به منتخبان و همچنین هیات رییسه موقت، در خصوص فعالیت این شعبه در روز گذشته چنین گزارش داد:

رییس: بهروز نعمتی با اکثریت آرا

نایب رییس اول: عباس گودرزی با 10 رای/ نایب رییس دوم عدل هاشمی با 7 رای

سخنگو: سکینه الماسی با 10 رای

دبیر اول: رضا کریمی 9 رای/ دبیر دوم محمدرضا معصومی 5 رای

کمیسیون تحقیق: محمدعلی پورمختار 13 رای عضو اصلی و محمدرضا 12 رای عضو علی البدل

ناظر آئین نامه داخلی: محمدمهدی مفتح با 13 رای

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: خدری منتخب بوشهر و سعادت منتخب دشتستان به ترتیب در شعب 14 و 7 اعتبارنامه ها حضور دارند که سمت شان دبیر دوم می باشد.

براساس قانون، زمانی منتخبان رسما نماینده مجلس می شوند که اعتبارنامه شان به تصویب صحن علنی برسد. از این رو وقتی اعتبارنامه دوم سوم منتخبان تایید می شود، انتخاب هیات رییسه اصلی و سپس تشکیل کمیسیون های تخصصی در دستور کار قرار می گیرد.

امروز علی لاریجانی پس از تحویل گرفتن ریاست موقت مجلس دهم اعلام کرد: بحث خاصی درباره اعتبارنامه ها مطرح نیست و انتظار می رود اگر اعتراضی بر اعتبارنامه منتخبی می باشد تا عصر فردا در شعب بررسی گردد تا گزارش کلی اعتبارنامه ها در جلسه روز سه شنبه مجلس اعلام شود.

تنها اعتراض خبرساز به اعتبارنامه نمایندگان استان در ادوار مجلس، مربوط به سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس نهم می باشد که اکبر توکلی و الیاس نادران بر روی مدرک تحصیلی وی ایراداتی وارد کرده، ولی نهایتا رای اعتماد کافی را برای حضور در مجلس کسب کرد.

[کد خبر:AJ15887]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب