معلمان صدقه نمی‌خواهند، حقشان می‌خواهند

غلامعلی قاضی زاده | فرهنگی

آینه جم : به عنوان یک فرهنگی حامی تفکر اصلاح طلبی و رویه دولت تدبیر و امید بی پرده و یک راست می روم سر اصل مطلب.

همه ما امیدوار بودیم با پایان گرفتن عمر دولت محمود احمدی نژاد پدیده زشت دروغ گویی از جامعه متمدن ایرانی رخت بر بسته و صداقت و راست گویی جای آن را بگیرد، ولی شوربختانه بعضا با تناقضاتی مواجه ایم.

و اما اصل مطلب؛ برای درک بهتر موضوع کافیست به بیانات رئیس جمهور در سفر به استان کرمان توجه شود:

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری که به نمایندگی رسانه‌های دانش‌آموزی سخن می‌گفت، درباره اقدام‌های دولت درخصوص بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و معلمان با اشاره به سخنرانی خود در روز معلم یادآور شد: بنابر گزارشی که آموزش و پرورش تهیه کرده ‌بود، وضع معلمان در سال ۹۵ نسبت به آغاز به کار دولت یازدهم، بسیار بهتر شده و حقوق و مزایای آن‌ها دو برابر شده‌است.رقم بودجه‌ای قابل‌توجهی برای حل مشکلات معلمان در نظر گرفتیم. درعین حال مسئله این است که حقی که معلمان بر گردن ما دارند، بسیار بیشتر از این است و هرکاری که دولت یازدهم برای معلمان انجام دهد، کم خواهد بود.» منبع: ایرنا

جای تعجب دارد که آقای دکتر روحانی بجای انجام اقدامی عملی برای بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی فرهنگیان و معلمان و توجه به نظرات کارشناسان برای رفع تبعیض صددرصد آشکار و علنی بین حقوق و دستمزد فرهنگیان و معلمان با دیگر کارمندان دولت در سایر دستگاه ها، همانند مسئولان سلف گذشته به کلی گویی پرداخت یا به گزارش وزارتخانه ای استناد می کند که وزیر آن با ناکارآمدی تمام برای ماندن براین کرسی فنا پذیر، خود و جامعه ی فرهنگی و وعده های رئیس دولت در ایام انتخابات ریاست جمهوری را فنا می نماید.

به جناب آقای روحانی پیشنهاد می شود بدون واسطه به میان فرهنگیان و معلمان بیائید و درد و مسائل واقعی را از زبان آنان بشنوید.

بله آقای روحانی! در آن صورت خواهید شنید که حقوق ناچیز معلمان و فرهنگیان تا نیمی از ماه هم دوام نمی آورد، و همین دریافتی ناچیزشان هم- تازه اگراز گزند اقساط متوالی، قبوض آب و برق و... در امان باشد، که صد البته نیست- صرف پرداخت کرایه منزل و دارو  و دکتر می شود زیرا غالب فرهنگیان فاقد مسکن بوده روزگار را با تلخی می گذرانند.

آقای رئیس جمهور، خواهید دید که فرزندان اکثر فرهنگیان و معلمان مسافرت، تفریح و آسایش و سوار شدن بر هواپیما را فقط در فیلم ها دیده اند. و خواهید شنید دها درد و اجحافی که به جامعه فرهنگی روا شده است.

پس جناب آقای روحانی! با شعار و وعده غیرعملی مشکلی از فرهنگیان و معلمان حل نمی شود، بجای آن دست به اقدامی عملی، کارساز و اساسی برای رفع تبعیض رفاهی و معیشتی معلمان با کارکنان سایر دستگاه ها بزنید.

آقای رئیس جمهور! معلمان صدقه نمی خواهند. حقشان می خواهند. نکند جنابعالی نیز در خرداد 96 به یاد معلمان و فرهنگیان بیفتید که احتمالاً آن موقع دور خواهد بود.

 

منبع: خلیج فارس

[کد خبر:AJ15931]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب