آينه جم : خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که با وجود قرارگیری سه نماینده استان در لیست اولیه کمیسیون انرژی مجلس، تنها با حضور یکی از آنها موافقت شده است.

به گزارش «آينه جم »؛ اوایل هفته جاری لیست اولیه اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس رسانه ای شد که برخی حوزه ها نظیر اقتصاد، امنیت ملی و انرژی طرفداران بسیاری داشته و در عوض کمیسیون هایی نظیر فرهنگی، شوراها و قضایی حتی علاقمندانش به تعداد انگشتان دست نمی رسید.

اعضای هر کمیسیون تخصصی مجلس حداقل 19 و حداکثر 23 نفر است، از این رو طبق آئین نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه مجلس با کمک شعب اعتبارنامه ها می توانند نمایندگان علاقمند در کمیسیون های پرازدحام را به کمیسیون های کم تعداد هدایت کنند.

براساس لیست اولیه اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس، عبدالحمید خدری (نماینده بوشهر، گناوه و دیلم)، محمدباقر سعادت (نماینده دشتستان) و سکینه الماسی (نماینده جنوب استان) اولویت نخست شان را کمیسیون انرژی برگزیده بودند که اسلاف آنها در دوره قبل هم در چنین جایگاهی بودند.

با این حال خبر می رسد یکی از کمیسیون هایی که به دلیل ازدحام علاقمندانش دچار تعدیل شده و برخی از متقاضیانش به کمیسیون های دیگر هدایت شده اند، کمیسیون انرژی می باشد.

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که در میان سه نماینده استان، تنها با درخواست عضویت سکینه الماسی در کمیسیون انرژی موافقت شده که گویا این موضوع به واسطه قرارگیری پارس جنوبی در حوزه انتخابیه اش می باشد.

ظاهرا با درخواست عضویت عبدالحمید خدری و محمدباقر سعادت موافقت نشده و گویا پیگیری های انجام شده نیز هنوز نتیجه بخش نبوده است. با این حال باید تا ظهر امروز که لیست نهایی اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس اعلام می شود، منتظر ماند و دید آیا در شمار نمایندگان بوشهری کمیسیون انرژی تغییری حاصل می شود؟

با این حال خبر می رسد با حضور سید کمال الدین شهریاری در کمیسیون موردعلاقه اش (عمران) موافقت شده است.

گفتنی است مجلس به منظور بررسی اولیه طرح، لوایح و دریافت توضیحات وزرا و مقامات اجرایی از 13 کمیسیون اصلی تشکیل شده که شامل کمیسیون های آموزش، اقتصادی، اجتماعی، شوراها، فرهنگی، اصل 90، امنیت ملی و سیاست خارجی، بودجه و برنامه ریزی، بهداشت، کشاورزی، صنایع، عمران، حقوقی است.

تشکیل جلسه برای جمع بندی کمیسیون های

نماینده مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی از روند بررسی عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی گفت: روز گذشته روسای شعب با نواب رئیس مجلس نشستی داشتند اما برای کمیسیون های مازاد و کمیسیون های کم جمعیت به جمع بندی نرسیدند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه روز یکشنبه عضویت نمایندگان در کمیسیون های نهایی خواهد شد، عنوان کرد: قرار بود امروز مجدد نشستی برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار شود اما از آنجایی که نمایندگان خواهان سرکشی به حوزه های انتخابیه بودند، جلسه مذکور به روز یکشنبه 23 خرداد موکول شد و تصور می کنم در همان جلسه تکلیف کمیسیون ها نهایی شود.

منبع: خليج فارس- خانه ملت 

[کد خبر:AJ16109]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب