آينه جم : یک قطعه لاک پشت پوزه عقابی از گونه های کمیاب و درمعرض خطر انقراض نسل درآبهای نیلگون خلیج فارس در بندرگناوه در آیینی باحضور دوستداران محیط زیست رهاسازی شد.

به گزراش « آينه جم »؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این لاک پشت هشت ماه پیش در تور صیادان گرفتار و بالهای آن زخمی شده بود که به این اداره تحویل و برای مداوا به یک دوستدار محیط زیست سپرده شد.

محمد تولیده افزود: این دوستدار محیط زیست که مسئولیت مداوای این لاک پشت زخمی را برعهده داشت دوره های مختلفی را در زمینه آبزیان دریایی و نگهداری آنها در خارج از کشور فرا گرفته است.

وی از زحمات و هزینه های زیادی که این دوستدار محیط زیست در نگهداری، درمان و بهبودی این لاک پشت متقبل شده بود، تقدیر کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهار کرد: نگهداری و مداوای این لاک پشت براساس پارامترها و زیرنظر و توصیه های کارشناسان محیط زیست استان بوشهر و این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: پنج گونه لاک پشت در خلیج فارس و از گونه نوک عقابی، سبز، قرمز، پشت چرمی و زیتونی وجود دارد که نوک عقابی از گونه های کمیاب و در معرض انقراض نسل است.

تولیده، تورهای صیادان و تخریب زیستگاه این نوع آبزی که بیشتر در جزیره نخیلو استان بوشهر زیست می کند را دو عامل تهدید کننده اولویت دار برای این گونه آبزی عنوان کرد و گفت: آلودگیهای نفتی نیز از دیگر عوامل تهدیدکننده است.

خالقی دوستدار محیط زیست و مداوا کننده این لاک پشت گفت: همه باید در حفاظت از محیط زیست و زندگی جانداران کوشا و مصمم باشند و نباید اجازه دهیم که در معرض خطر و تهدید قرار گیرند.

وی افزود: هر انسانی باید به عنوان یک وظیفه، به جاندارانی که نیاز به غذا و نگهداری دارند کمک کند.

خالقی اضافه کرد: همانگونه که گذشتگان در قبال محیط زیست و حفاظت از جانداران که متعلق به همگان است احساس مسئولیت کردند، نسل کنونی نیز باید ادامه دهنده راه آنان باشند و به نسل های آینده آن را تحویل دهند.

[کد خبر:AJ16175]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب