آینه جم : عمل تعویض دریچه آئورت قلب بدون جراحی در بوشهر انجام شد تا گامی دیگر به‌سوی خودکفایی نیازهای درمانی استان در حوزه قلب و عروق برداشته‌شد. 

به گزارش « آینه جم »؛دکتر محمدرضا پوربهی متخصص قلب و فوق تخصص درباره این عمل جراحی گفت: رویکرد جدیدی برای درمان قلب در هنگام بروز تنگی و گرفتگی شدید دریچه آئورت به وجود آمده که تنها برای بیماران مسن و دارای احتمال خطر بالا بکار می‌رود.

وی بیان داشت: این عمل بر روی بیماری ۶۷ ساله‌ صورت گرفت که دارای سابقه عمل جراحی قلب باز بود و با توجه به نظر فوق تخصص جراح قلب، احتمال خطر بالا برای درمان وی تشخیص داده شده بود.

به گفته وی، در اين تكنيك، از راه شريان پوستي دريچه‌اي وارد قلب بیمار شده و دريچه مصنوعي را در آن جاي داده می شود تا نیاز به جراحی نباشد.

پوربهی ادامه داد: این روش درمانی که از چندین سال قبل در دنیا برای بیماران با سابقه عمل جراحی قلب رواج پیداکرده، تنها در چند استان بزرگ کشور به‌صورت معدودی صورت گرفته بود که باهمت کادر درمانی بیمارستان قلب و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای نخستین بار در استان شاهد انجام این عمل دشوار بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعتمادی که هم استانی‌هایمان به اقدامات درمانی بیمارستان قلب پیداکرده‌اند، نیاز سفرهای درمانی به استان‌های دیگر برای همیشه برطرف شود.

گفتنی است تعویض دریچه آئورت بدون جراحی قلب توسط دکتر محمدرضا پوربهی متخصص و فوق تخصص اینترونشنال قلب، دکتر عبدالرسول انوری فوق تخصص بیهوشی قلب، دکتر میکائیل رضایی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر عبدالطیف امینی متخصص و فوق تخصص اینترونشنال قلب برای نخستین بار در بیمارستان قلب بوشهر صورت گرفت.

[کد خبر:AJ16511]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب