آینه جم ، جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان در فرمانداری جم برگزار شد. به گزارش آینه جم ؛ فتح الله نوروزی در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: جشن گلریزان فرصتی برای کمک به همنوعان و آزادی کسانی است که به خاطر جرائم غیر عمد در زندان هستند.
وی با اشاره به آیه شریفه " من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا" افزود: جشن گلریزان نماد ایثار و فداکاری است و ماه رمضان فرصتی مناسب برای تبلور این ایثار است.
نوروزی افزود: جشن های گلریزان مشارکت  اجتماعی را تقویت می کند و بستر را برای کمک به هم نوعان بیش از پیش فراهم می سازد.
فرماندار جم از افزایش 300 درصدی جمع آوری کمک های نقدی در جشن گلریزان به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 100 میلیون ریال در مراسم جمع آوری شد که امسال این رقم به 300 میلیون ریال ارتقا پیدا کرد و انتظار داریم با توجه به تعهدات اعلامی از سوی خیرین، این رقم در روزهای آتی به بیش از دو برابر افزایش یابد.
نوروزی به فراهم شدن شرایط آزادی یکی از زندانیان شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو زندانی جرایم غیر عمد در شهرستان داریم که یکی از این زندانیان به خاطر دیه 165 میلیون تومانی از 13 سال پیش تا کنون در زندان به سر می برد و با کمک های خیرین می تواند دوباره به کانون گرم خانواده باز گردد.
وی اضافه کرد: طبق اعلام مسئولان ستاد دیه کشور، به هر میزان کمک در شهرستان جمع آوری شود همکاری مضاعفی نیز از سوی ستاد دیه  انجام می شود که فرصت خوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد محسوب می شود.
نوروزی اخذ رضایت شاکیان را عامل موثر در آزادسازی زندانیان دانست و خاطر نشان کرد: در راستای بخشش یا کاهش دیه، با خانواده شکات نیز دیدار و رایزنی خواهد شد.

[کد خبر:AJ16719]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب