آینه جم ؛ فرشید فرهنگ دوست: ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه بود که صدای جیغ و درخواست کمک از خانه همسایه شنیدم سریعا خودم را به کوچه رساندم و مشاهده کردم که دود غلیظی از منزل همسایه بلند شده است فورا متوجه حادثه آتش سوزی شدم و به آتش نشانی خبر دادم که خدا رو شکر آتش نشانی حدود ۵ دقیقه خود را به محل حادثه رسانید… بعد از تلاشهای زیاد وگذشت نیم ساعت و در نبود وسایل سخت افزاری و نیروی آتش نشان آنها نتوانست خانه همسایه ما رو خاموش کنند…صدای ناله های همسایه گوشم را پر کرده بود بغض از ناله های او عجیب گلویم را میفشورد نمی دانستم چه کنم چه کاری از دستم بر می آمد تا برای تسکین حال آنها انجام بدهم…نبود نیرو وکمبود وسایل برای خاموش کردند آتش موجب شده بود که آتش شعله ور شود. راهی نبود گفتم با این وجودهمسایه باید فاتحه تمام منزل خود را بخواند که با پیشنهاد یکی از نیروهای آتش نشان سریعا تماس با آتش نشانی شهرک توحید گرفتنم که در جوابم به تمسخر گفتند باید با آتش نشانی جم تماس بگیرید که سریعا گوشی را به آتش نشانی که کنارم ایستاده بود و شعله های آتش را مشاهده میکرد دادم تا بلاخره توانست آنها را راضی به آمدن کنند صدای همسایه که مدام گریه میکرد و داشتند پودر شدن وسایل خانه اش را میدید داغونم کرده بود بعد از گذشت حدود ده دقیقه ای آتش نشانان شهرک توحید رسیدند تازه ما تفاوت امکانات آتش نشانی شهرک و شهر جم رو دانستیم افرادی با تمام تجهیزات اطفا حریق و در بدو ورود دست به کار شدند و بعد از حدود ده دقیقه توانستند تمام آتش را خنثی کنند… برایم جالب بود یک ماشین آتش نشان شهرک دارای سه سرنشین بود که یک نفر راننده و دو نفر نیرو آتش نشان ولی تمام نیروهای شیفت جم به سه نفر ختم میشد که هر کدامشان مسئول هدایت ماشین های آتش نشان بودند بگذارید سکوت کنم و درد و دلم را نگویم که آتش نشانهای جمی کپسول هوا برای تنفس به اندازه کافی نداشتند فقط حدود ده دقیقه منتظر چراغ دستی بودیم که کسی برود از خانه همسایه بیاورد…
چند سوال که از اول آتش سوزی برایم پیش آمده می پرسم؟


فرماندار بزرگوار
شهردار گرامی
و شورای محترم اسلامی شهر جم
اگر روزی خدایی نکرده منزل شما دچار حریق شود شما چه عکس العملی انجام میدهید؟ حتما به آتش نشانی زنگ می زنید ولی من این پیشنهاد را به شما نمیکنم چرا که با این امکانات اگر شما دست به دعا بردارید بهتر است…ببخشید یادم نبود شما مسئولان این شهرهستید برای شما آتش نشان سریعا از شهرک توحید ارسال می شود.
مسئولین محترم اگر این آتش سوزی در طبقات سوم مجتمع مسکونی رخ میداد میدانی چه بلایی که به سر مردم نمی آمد در آنجا حتی آتش نشانان شلنگ آبشان جهت پاشیدند نمی رسید.
جناب شهرداری از خیر فضای سبز و دانشکده گذشتیم برای آتش نشانی امکانات تهیه کنید.
مسئولین بزرگوار اگر همزمان با این منزل در مکان دیگر از جم دچار حریق میشد آنجا چه کسی باید برای اطفا حریق اعزام میشد؟
نمیدانم جواب این سهل انگاری را چه کسی باید داد ولی میدانم که پیشگیری بهتر از درمان است و فردا برای پشیمانی و عذر خواهی دیر است…
شهردار محترم با این امکانات کم در آتش نشانی شهر جم و با وجود باغات عظیم در سطح شهرستان آیا این مقدار نیرو و ماشین آلات برای جم در حال پیشرفت کافی می باشد؟
نمی خواهم زیاد وقت شما بزرگواران را بگیرم فقط تقاضا دارم خود را یک دقیقه جای این خانواده بگذارید…همین…
و نهایتا از پرسنل آتش نشانی شهر جم که با نبود امکانات خود را به آتش زدند و به دلیل نبود ماسک هوا چشمانشان کاسه خون شده بود کمال تشکر را داشته باشم و همچنین از آتش نشانی شهرک توحید که اگر نبودند معلوم نبود که چه اتفاقی پیش خواهد امد به عنوان یک شهروند کمال تشکر را دارم.
و کمال تشکر ویژه ایی از نیرویی که شیفت شب بوده و وقتی متوجه این اتفاق میشود سریعا خودش را می رساند.
در پایان از فرماندار گرامی و شورا و شهردار شهرمان تقاضا دارم که هرچه زودتر برای تجهیز بهتر اتش نشانی اقدام فرمایید وگرنه ناله های مردم گوش فلک را کر خواهد کرد.

منبع: اناررسا
تصاویر از حادثه تلخ محله خواجه احمدی:

IMG_20160716_180933

IMG_20160716_181612

IMG_20160716_181629

IMG_20160716_181633

IMG_20160716_181639

IMG_20160716_181644

IMG_20160716_181915

IMG_20160716_182055

IMG_20160716_182103

IMG_20160716_182220

منبع:اناررسا

[کد خبر:AJ16967]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+5 # محمود شوکت 1395-04-27 07:39
همینقدر که تلفات جانی نداشته جای شکرش باقی است. حالا اگر موردی برای خودنمایی وجود داشت و چار تا دوربین موجود بود می دیدید چند نفر از مسئولین محترم حتی غیر مرتبط به صف شده بودند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # 67 1395-04-27 14:37
شهرداری باید با این همه پول جوابگو باشد ماشین آتشنشانی که موقع بحران اب ندارد یا کپسول اکسیژن ونیرو هم لباس ندارد بهتر که درب اتشنشانی بسته باشد.شهردار محترم به جای این همه لامپ مقداری هم برای اتشنشانی خرج کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # راز 1395-04-28 22:25
هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد؛ شنيدم كه مدتي قبل شهرداری جم رياست آتش نشاني شهر............ .... كه انصافاً باتوجه به شناختي كه از زمان دبيرستان دكتر شريعتي جم نسبت به ايشان دارم وفردي زحمت كش و مرد صفت هست را بنا به سليقه و لاپوشاني عزل كردند،اين حركت جاي بسي تاسف دارد، اما درپايان از تلاشهاي عزيزان آتش نشاني شهرجم كه هميشه زحمت خودشان رامي كشند و در صحنه حاضر وكارا هستند تشكر ميكنيم، خدا اجرتان بده،شوراي شهر پاسخگو باشيد،نسبت به عزل ونصب ها!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # راز 1395-04-29 07:05
دوست عزيز،ديدگاه من به عنوان شهروند رو نديدي ياشما هم جانب دارانه و جيره خور شهرداري تشريف داريد كه روي سايت نگذاشتي اگر مردي و انسانيت داري هم ديدگاه قبلي و اين رابذار!!!!!البت ه بعيد ميدانم كه بذاري!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب