آینه جم: مشاور اجتماعی وزیر نفت، دوشنبه شب بدستور وزیر با حضور در بیمارستان توحید جم از مجروحان حادثه اتوبوس پالایشگاه سوم پارس جنوبی در محور جم-عسلویه عیادت کرد.

 

به گزارش «آینه جم»؛ امیر طالبیان فرستاده ویژه وزیر نفت درحاشیه این دیدار درگفت وگو با ایرنا گفت: بیژن زنگنه، وزیر نفت به محض اطلاع از وقوع این حادثه برای کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی، بنده را مامور رسیدگی به وضع حال مصدومان کرد.

وی افزود: هشت تن از مصدومان این حادثه به صورت سرپایی مداوا شده اند، سه تن هم در بیمارستان کنگان و جم بستری شدند که روز دوشنبه، چهارم مردادماه یکی از آنان مرخص و دو نفر دیگر نیز برای ادامه درمان به شیراز منتقل شده اند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت یادآور شد: صبح روز دوشنبه با دو نفر از مجروحان اعزام شده در شیراز دیدار داشتم که کیهان مظاهری پور با وجود شکستگی و جراحت وضع عمومی خوبی دارد اما محسن سهیلی اسحاق، سطح هوشیاری پایینی دارند.

وی گفت: هر چند اقدام های لازم در ساعات اولیه حادثه با تلاش های بی وقفه پرسنل بهداشت و درمان در بیمارستان کنگان و جم انجام گرفت اما با تاکید وزیر و با هماهنگی انجام شده با مدیرکل بهداشت درمان استان فارس ادامه درمان مصدومان در شیراز به جد پیگیری می شود.

طالبیان اضافه کرد: اتوبوس حامل کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی (پالایشگاه سوم) به لحاظ فنی مشکلی نداشته و خط تولید آن به سال ٩٤ بر می گردد، اما خطای دید و سهل انگای راننده باعث شد اتوبوس حامل کارکنان از سمت راست جلوی اتوبوس به قسمت پشت تانکر 25 تنی حمل آب برخورد کند و منجر به تصادف و مجروح شدن همکاران ما شود.

فرستاده ویژه وزیر نفت به شیراز و جم گفت: وزارت نفت سعی خواهد کرد که با بالا بردن ضریب امنیتی در آینده از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کند تا دیگر شاهد چنین تصادفاتی برای کارکنان نباشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: امنیت جان و سلامتی پرسنل تنها مربوط به کارکنان رسمی شرکت نفت نمی شود بلکه تمامی شرکتهای مستقر در منطقه موظف هستند استانداردهای لازم را در جهت بکارگیری از وقوع چنین حوادثی برای تمامی کارکنان که در صنعت پارس جنوبی مشغول به کار هستند به کار گیرند.

در پی این دیدار همسر یکی از مصدومان حادثه از کمبود امکانات دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان توحید جم گلایه کرد که فرستاده ویژه وزیر نفت در این باره قول داد هر چه سریعتر این خواسته بهداشتی درمانی پیگیری شود.

علی چترنور یکی از مجروحان این حادثه که در بیمارستان توحید جم بستری است در خصوص چگونگی وقوع حادثه به ایرنا گفت: شیفت کار ما در پالایشگاه سوم در ساعت 18:45 دقیقه به پایان رسیده بود و کارکنان مثل همیشه با سرویس به جم (محل زندگی کارکنان) برمی گشتند که حدود ساعت 19:30 دقیقه این حادثه به وقوع پیوست.

وی گفت: با وقوع این حادثه سمت جلوی اتوبوس بیشترین آسیب را دید چنانکه صندلی های این قسمت کنده شد و افرادی که در این ناحیه نشسته بودند همه به مراتب دچار بیشترین آسیب شدند.

محمد راستین دیگر مصدوم این حادثه گفت: آنچه را که اتفاق افتاده است به یاد نمی آورد و تنها وقتی را به خاطر می آورد که در بیمارستان جم تحت درمان بوده است.

یکشنبه، سوم مردادماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری متعلق به کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی (پالایشگاه سوم) با ١٥ سرنشین در جاده عسلویه - جم استان بوشهر تصادف کرد که منجر به مصدومیت شماری از کارکنان شد.

به دنبال وقوع این حادثه، امیرطالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت، به نمایندگی از وزیر نفت و به عنوان فرستاده ویژه وی، رسیدگی به وضع مصدومان و دلیل وقوع حادثه را عهده دار شد.

[کد خبر:AJ17157]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب