آینه جم ، آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بین سه آزمایشگاه‌ برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش آینه جم رییس آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های غذا و داروی سراسر کشور، آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بین 57 آزمایشگاه غذا و دارو در سراسر کشور در رتبه سوم قرار گرفت.
مهندس غلامحسین محبی با اشاره به اینکه این ارزیابی هرساله توسط مرکز آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و داروی کشور انجام می‌شود افزود: عملکردهای واقعی سالانه هر آزمایشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی مشترک با مرکز آزمایشگاه‌های مرجع، پیشرفت‌های سالانه و الزامات عملیات خوب آزمایشگاهی (GLP) ازجمله ملاک‌های این ارزیابی‌ می‌توان نام برد.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سطح یک کشوری قرار دارد
رییس آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به چهار سطح تقسیم‌بندی شده‌اند که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به دلیل وجود فاکتورهای مهمی ازجمله مرزی بودن و وجود گمرک که مقادیر قابل‌توجهی از مواد غذایی از این مبادی وارد کشور می‌گردد در سطح یک کشوری قرار دارد.
مهندس محبی تصریح کرد: آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان مرجع آزمون‌های برنج و روغن کشور انتخاب‌شده است که امید است بتوانیم توانمندی‌های خود در این زمینه را تقویت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان غذا و دارو، تأمین سلامت کامل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی و سلامتی مردم کشور است و تا زمانی که این مهم محقق نشود باید به تلاش خود ادامه دهیم.
رییس آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آزمایشگاه‌های کنترل غذا و داروی اهواز و شیراز در همه حال حمایت‌های بسیار زیادی از ما به عمل‌آورده‌اند که از این عزیزان تشکر می‌کنم.
لازم به ذکر است که معاونت‌های غذا و داروی اهواز و مشهد ازنظر رتبه‌بندی در جایگاه اول و دوم، آزمایشگاه‌های کنترل غذایی و دارویی کشور قرار گرفتند.
[کد خبر:AJ18100]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب