0000000000000002239690.jpg

آینه جم - در روز عاشورا، تجمع بزرگ عزاداران حسینی در مصلای امام خمینی شهر عسلویه برگزار شد.

به گزارش آینه جم، امام جمعه عسلویه ظهر چهارشنبه در اجتماع هزاران نفر از عزاداران حسینی در مصلای نماز جمعه عسلویه با تسلیت عاشورای حسینی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که توفیق حضور در عاشورای حسینی و این محرم را نصیب ما کرد.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با تبیین قیام عاشورا افزود: دشمنان و مخالفان امام حسین در کربلا مسلمان و اهل نماز و عبادت بودند اما آنچه باعث شد در مقابل امام معصوم بایستند و فرزند پیغمبر با آن وضع فجیع به شهادت برسانند عدم آگاهی و بصیرت بود.

وی خاطرنشان کرد: شمر کسی که امام حسین را به شهادت رساند و جانباز صفین بود اما بی بصیرتی او باعث شد چنین جنایتی مرتکب شود. 

امام جمعه عسلویه به عزاداران حسینی توصیه کرد تا فضای معنوی که در این ایام و در اثر شور و شعور حسینی کسب کرده‌اند را حفظ کنند و در اخلاق ورفتار دینی و حسینی باقی بمانند و در انجام اعمال دینی و عبادات و تعظیم شعائر دینی استقامت و استمرار داشته باشند و همه مطیع محض ولایت و در خط اصیل اسلام محمدی باقی بمانند.

پس از عزاداری و ذکر مصایب اهل بیت توسط یکی از مداحان، نماز ظهر عاشورا به امامت سید علی هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان اقامه شد و در پایان همه عزاداران مهمان سفره با برکت امام حسین بودند.

[کد خبر:AJ18476]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب