آینه جم؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم در اجتماع راهپیمایان 13 آبان گفت: امروز استکبار ستیزی برابر با استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور است و دانش آموزان باید تلاش و کوشش خود در عرصه های علمی و فرهنگی، ایران را به قدرت ملی برتر در منطقه و سطح جهان تبدیل کنند.

به گزارش آینه جم؛ خلیل نیکخواه با اشاره به 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار افزود: 13 آبان تاریخ انقلاب نقش ویژه ای ایفا می کند چرا که این روز در سال 43 ، با تبعید امام ره ، در سال 57 با اعتراض به کاپیتولاسیون و شهادت جمعی از دانش آموزان و در سال 58 نیز با تسخیر سفارت آمریکا به عنوان مقر اصلی جاسوسی از کشور مصادف و این روز نماد بیداری ملت ایران شد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت نام حسین تا امروز در مقابل استبداد و ظلم ایستادگی کرده است و حسین های زیادی چون شهید فهمیده ها و صافی ها به تاسی از حسین بن علی(ع) تاریخ ساز شده اند و دانش آموزان میراث دار این عزیزان هستند.

نیکخواه با طرح این پرسش که امروز دانش آموزان ایران اسلامی چه وظیفه ای بر عهده دارند اظهار داشت: اگر در تاریخ ایران، فرزندانی تاریخ ساز در دفاع از میهن و امنیت این مرز و بوم جان خود را فداکردند امروز دانش آموزان باید با تکیه بر فضایل اخلاقی ، در عرصه های علمی فرهنگی و ورزشی افتخار آفرین شوند .

مدیر آموز ش و پرورش جم گفت: امروز استکبار ستیزی برابر با استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور است و دانش آموزان باید تلاش و کوشش خود در عرصه های علمی و فرهنگی، ایران را به قدرت ملی برتر در منطقه و سطح جهان تبدیل کنند.

وی افزود: نخبگان کشور در حوزه های دفاعی پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند و هر چه در عرصه علمی پیشرفت بیشتری رخ دهد عزت کشور افزایش یافته و استقلال اقتصادی سیاسی و فرهنگی بیشتری خواهیم داشت.

خلیل نیکخواه با تاکید بر اینکه استقلال کشور به معنای عدم ارتباط با دنیا نیست بلکه در گرو ارتباط موثربر با دنیاست خاطر نشان کرد: عزت به معنای ترس و واهمه دنیا از ما نیست و به حمدالله امروز ایران عزیز تر از گذشته است و شاهدیم که کشورهای مختلف دنیا برای ارتباط با کشور، به صف می ایستند.

وی با بیان اینکه علم و دانش ، هیچ حد و مرزی نمی شناسد تصریح کرد: بررسی تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی نشان می دهد که نهضت ترجمه و بهره گیری از علوم همه دنیا موجب شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی شد و امروز هم باید برای دستیابی به علم و دانش از فرصت ارتباط با دنیا بهره بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش جم ژاپن امروز را نتیجه تلاش و کوشش جوانان و دانش آموزان این کشور دانست و افزود: پس از حمله اتمی آمریکا به ژاپن و کشته شدن هزاران انسان بی گناه، جوانان و دانش آموزان ژاپنی با تکیه بر علم و دانش، کشور خود را به قدرت برتر علمی و اقتصادی دنیا بدل ساختند و با وابسته کردن آمریکا به صنایع و محصولات ژاپنی، از شکست ، موفقیت ساختند.

نیکخواه با اشاره به برخی نخبگان علمی کشور چون پروفسور سمیعی، بزرگترین جراح مغز دنیا، جوانان و دانش آموزان ایران و دانش آموزان مستعد جم باید برای توسعه و بالندگی ایران تلاش کنند و با سرآمد شدن در عرصه های علمی مغز دنیا، به کشور خود خدمت کنند./آوای جم

[کد خبر:AJ18905]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب