آینه جم : همایش تعامل دانشگاه و جامعه و آیین افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان فرهنگیان بوشهر با حضور علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تئاتر پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش « آینه جم »؛ سخنرانان این همایش مسعود ذیلایی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان فرهنگیان بوشهر، دکتر اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بودند و در ادامه نیز  همایش با نشست پرسش و پاسخ دانشجویی حول محور موضوع همایش پایان یافت.

در همین خصوص ایرنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ارتباط میان دانشجو و جامعه مهم و حیاتی است و باید این رابطه متقابل را میان این دو نهاد تنظیم کنیم.

علی محمد نمازی روز سه شنبه در همایشی به مناسبت آغاز فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان بوشهر که با محوریت تعامل دانشگاه و جامعه برگزار شد افزود: دانشگاه از زمان آغاز فعالیتش در ایران نهادی تاثیرگذار و کارساز است و همواره در پیشرفت و آگاهی بخشی جامعه موثر است.

وی بیان کرد: در این ارتباط دانشجو باید مظهر عدالت خواهی و مواظب جامعه باشد.

نمازی ادامه داد: دانشجو زیربنای آینده کشور است و چنانچه کشوری قصد عمران و آبادانی مناسبی داشته باشد باید این بخش از خود را تقویت کند.

وی در ارتباط با اهمیت نقش دانشجو در ایران گفت: در جریان پیروی انقلاب اسلامی ایران نیز دانشجویان چراغ راه خانواده های مبارزه با رژیم دیکتاتور شاه بودند.

نمازی بیان کرد: دانشجو باید از نشاط جوانی، صافی باطن، صداقت درونی، عدالت، دانش، آزادی خواهی و حق طلبی برخوردار باشد تا هر جا انحراف و نادیده شدن آرمانی را می بیند باید بعنوان نقش یک دستگاه هشدار دهنده را ایفا کند.

وی گفت: این قشر در تثبیت و پیشرفت نظام همواره نقش بسزایی داشته و در وضعیت کنونی نیز باید سردمدار جنبش نرم افزاری باشد.

نمازی اضافه کرد: برای تقویت دانشجویان باید زمینه برپایی کرسی های آزاد اندیشی، نظریه پردازی و گفت و گوهای آزاد در محل تحصیل آنها فراهم باشد.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش لازمه دانشجو است گفت: برای دانشجو سوادنظری تنها کافی نیست و باید بتواند با تحقیق و پژوهش به نهضت تولید علم کمک کند.

نمازی تاکید کرد: در این ارتباط دولت نیز باید به فکر دانشجو باشد و با ارتقا کیفیت گزینش دانشجو، رشته تحصیلی آنها را متناسب با نیازهای کشور هدایت کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدرک گرایی رواج پیدا کرده است، گفت: دانشجو باید از طریق شناخت راه و روش صحیح زمینه پیشرفت و توسعه فرهنگ عمومی را فراهم آورد.

[کد خبر:AJ18984]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب