آینه جم؛ کارگران شرکت سیمان دشتستان برای دومین بار کمتر از یک هفته دست از کار کشیدند.


به گزارش آینه جم ، تجمع این کارگران در محوطه درونی شرکت در حالی انجام شدکه معترضین معتقدند که از معادل حداقل دستمزد و حداقل مزایای کاری برخوردار هستند و ناچار به اضافه کاری هم می باشند.

این افراد که تعدادشان تقریبا یک صد نفر برآورد شده خواستار توجه مسئولان استان و شهرستان به رفع مشکلات صنفی شان هستند.

در روز سه شنبه هفته گذشته ( 18 آبان ) نیز کارگران در محوطه کارخانه تجمع کردند که به گفته این کارگران که در اعتراض به کاهش ساعات اضافه کار و قطع شدن پرداخت مزایا تجمع کرده‌بودند، به کارگیری مدیران غیر بومی در کارخانه و عدم پاسخگوی این مدیران را عمده مشکلات خود می دانستند.این کارگران به پایین بودن سطح دستمزدهای پرسنل کارخانه نیز اعتراض دارند.

 

معاون اداری و مالی کارخانه سیمان دشتستان در واکنش به تجمع هفته گذشته کارگران گفت: پرسنل حاضر در این تجمع یک سری توقعات و اعتراضات غیرقانونی داشته اند و متاسفانه با مدیر کارخانه برخورد کرده اند و این تجمع و خواسته های ایشان قانونی نبوده است. باید نماینده کارگر با نماینده کارفرما در خصوص مسائل موجود صحبت کنند تا به نتیجه برسند.

کرمی افزود: در استان 60 تا 70 درصد کارخانه ها بین دو تا سه ماه تاخیر در پرداخت حقوق دارند ولی کارخانه سیمان دشتستان یک ریال حقوق معوقه ندارد. سیمان دشتستان تمام حقوق قانونی نیروهای خود را طبق مقررات پرداخت کرده است، و منافع آنها را در نظر گرفته تا به منافع کارگر که سرمایه ی شرکت است لطمه ای نزند.

معاون اداری و مالی کارخانه سیمان دشتستان تصریح کرد: کارخانه سیمان دشتستان 120 الی 130 کارگر مازاد دارد ولی تا الان کسی را اخراج نکرده است. حالا نیز حاضر است تمام مشکلات را حل کند. در حال حاضر صنعت دچار مشکلاتی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود ساعات اضافه کاری از 80 ساعت به 60 ساعت در ماه تقلیل پیدا کرده است.

نورالدین کرمی گفت: امروز عده ای در کارخانه تجمع کرده اند که این احتمال وجود دارد که از بیرون شارژ شده باشند.

معاون اداری و مالی کارخانه سیمان دشتستان که با اتحاد خبر گفتگو می کرد در جواب به موضوع استخدام نیروها و مدیران غیربومی اظهار داشت: مدیران غیربومی ما انگشت شمار است. اگر بخواهیم یک مدیر تولید بیاوریم باید 20 سال سابقه کار داشته باشد، چون بی تجربگی مدیر باعث آسیب رساندن و ضرر و زیان برای شرکت می شود. در شرکت سیمان دشتستان 4 یا 5 مدیر غیربومی وجود دارد که اینها کار تخصصی انجام می دهند و ما به این مدیران نیاز داریم چون تخصص انجام کار مدیریت را دارند.

حال امروز این تجمع در حالی با حضور نماینده اداره کار برازجان در بین آنها به پایان رسید که کارگران تهدید کردند که اگر مشکلات آنها حل نشود مجدد از فردا دست از کار می کشند.

شركت صنايع سيمان دشتستان با هدف اجراي طرح‌هاي عمراني و زيربنايي با توجه به موقعيت ويژه استاني به لحاظ نزديكي به معادن مارل رسي و آهكي آلوويوم دشت و سنگ گچ و همچنين تامين نيازهاي پروژه‌هاي صنعتي عسلويه و دستيابي آسان به صادرات، بر اساس تصميم دولت ابلاغ به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، طراحي و تاسيس شد.

اين شركت پس از 30 ماه تلاش مستمر با ظرفيت يك ميليون تن در سال در ديماه 1382 به بهره‌برداري رسيد. محصول توليدي كارخانه سيمان پرتلند تيپ 2 است كه البته قابليت و توان سيمان تيپهاي 1-4285 تيپ 2 پوزولاني و تيپ 5 هم وجود دارد.

[کد خبر:AJ19081]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب