آينه جم؛ مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سهم اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در طرحهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی از 22 درصد در سال 92 در دولت یازدهم با 8 درصد افزایش هم اکنون به 30 درصد رسیده است.

مهدی یوسفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مصوبه اختصاص 50 درصد فرصت های اشتغال طرحهای نفت و گاز استان و پارس جنوبی به نیروهای بومی استان بوشهر در سال 84 در دولت مصوب شد. 
وی اضافه کرد: اکنون در مجموع 60 هزار نفر نیروی کاری که در منطقه ویژه پارس مشغول به کار هستند.
یوسفی ادامه داد: در سه سال اخیر در جذب نیروهای جدید در فازهای 12، 15 ، 16، پتروشیمی های بوشهر و مرجان سهم بومی ها افزایش یافت.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: این درحالی است که در دولت یازدهم بسیاری از طرحهای توسعه ای در پارس جنوبی پایان یافت و به بهره داری رسید و به تبع نیروی شاغل زیادی بیکار شدند.
یوسفی ادامه داد: هدف گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس رسیدن به 50 درصد جذب نیروی بومی است که باید با یکسری برنامه و اهداف به آن برسیم.
وی گفت: در این ارتباط با سازمان فنی حرفه ای دو تفاهم نامه با اعتبار140میلیارد ریال امضا شده است و همکاری با آموزش و پرورش برای تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان که در این ارتباط امسال شش شهرستان در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در برنامه قرار گرفته است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: همچنین طوری برنامه ریزی شده که شرکتهای پیمانکاری مصوبه جذب نیروهای بومی را رعایت کنند و جلساتی در هر شهرستان با ریاست فرماندار و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده که هر طرحی در شهرستانی اجرا می شود اول نیروی بیکار آن شهرستان جذب شوند و بعد نوبت به شهرستان همسایه می رسد.
وی یادآورشد: در پارس 3 (میدان گازی پارس شمالی) با میدان فرزاد که به احتمال زیاد در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، ملاک جذب نیروهای بومی شهرستان دیر و دشتی قرار گرفته و امیدواریم که سقف 50 درصد جذب نیروهای بومی با این روش ها تحقق پیدا کند.

[کد خبر:AJ19134]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب