آینه جم - مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: براساس آمار سال گذشته و نیمه نخست امسال از هر 4.4 ازدواج در این استان یکی به طلاق منجر می شود.

به گزارش آینه جم ؛ خدیجه پوربهی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این وضعیت باعث شده تا استان بوشهر در بحث طلاق رتبه 24 کشور را به خود اختصاص دهد.
وی اضافه کرد: نیمی از افراد در سال های اول زندگی خود که بیشتر در رده سنی زیر 30 سال است، اقدام به طلاق می کنند.
پور بهی ادامه داد: حدود دو سوم متقاضیان طلاق دارای فرزند هستند و براساس آمارها با افزایش فرزندان تمایل به جدایی کاهش پیدا می کند.
پوربهی بیان کرد: بیشترین مردان درخواست کننده طلاق شاغل و درجمعیت زنان نیز بیشتر خانه دار هستند.
وی بیان کرد: مهمترین دلیل طلاق از دید زوج ها عوامل روانی و پس از آن جدایی عاطفی، اقتصادی، خشونت و انحراف های اخلاقی است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: موضوع طلاق در بهزیستی در دو بخش پیشگیری شامل مشاوره های پیش از ازدواج و آسیب های اجتماعی که در حین و پس از ازدواج بوجود می آید، ارائه می شود.
پوربهی افزود: بیشترین آسیب ناشی از طلاق متوجه فرزندان می شود که باید این مساله به صورت خاص و ویژه بررسی شود.
وی بیان کرد: از جمله خدمات بهزیستی به متقاضیان طلاق مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی، برگزاری دوره های مهارت زندگی و اصلاح فرآیند درخواست متقاضیان است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: تلاش شده با استفاده از مشاوران با تجربه و برگزاری دوره های ویژه برای کارشناسان مرکز کاهش طلاق، آمار طلاق در استان کاهش یابد.
پوربهی افزود: نتیجه مداخله در مراکز کاهش طلاق بهزیستی کمتر از 20 درصد منجر به سازش، 44درصد طلاق و 40درصد در حال پیگیری است.

[کد خبر:AJ19360]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب