آینه جم : کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان بوشهر خبر داد و گفت: خلیج فارس طی روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

به گزارش آینه جم؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز یک سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب وارد کشور می شود و با نفوذ تدریجی امواج ناپایدار ناشی از این سامانه به استان بوشهر، ابتدا طی امروز تا روز جمعه آسمان استان ابری و گاهی (عمدتاً نقاط شمالی استان) همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: از عصر جمعه تا اوایل روز شنبه، با تقویت این سامانه بارش‌ها به‌صورت رگبار به همراه رعد و برق و گاهی وزش باد تبدیل وضعیت یافته و دامنه فعالیت آن تا مناطق مرکزی استان نیز گسترش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به وزش تندباد همراه با فعالیت این سامانه، سواحل شمالی و مرکزی خلیج فارس در روز جمعه مواج خواهد بود.

مساعدی افزود: همزمان با خروج سامانه از استان و وزش باد شدید شمال غربی، طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده، سراسر خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود تدریجی یک سامانه بارشی از قسمت‌های شمالی به استان است که به سبب آن از امروز و به‌ویژه طی روز جمعه تا شنبه، قسمت‌های شمالی تا مرکزی استان دستخوش تغییرات جوی از قبیل رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش تندباد خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: طی این مدت آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با غبار محلی و با احتمال بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و جهت باد شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اظهار داشت: ارتفاع موج نیز بین ۶۰ تا۱۲۰ سانتیمتر و در جنوب استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در همه قسمت‌ها ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

[کد خبر:AJ19392]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب