به گزارش آینه جم: فرماندار دشتستان در این آیین ضمن تبریک و آرزوي موفقيت براي دانش آموختگان و با اشاره به اینکه سیاست های توسعه و پیشرفت ملی به طور اصولی به آموزش متصل است ، گفت : امروزه کشورهای جهان سعی در ایجاد ارتباط میان آموزش عالی و برنامه های پیشرفت ملی و ارتقای دانش و فناوری دارند . دانشگاه ، یکی از پر ارزش ترین منابعی است که در جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد .
دکتر ارسلان زارع با بیان اینکه هرچه آموزش بیشتر و با کیفیت بهتر ارائه شود، توسعه ملی سریع تر صورت خواهد پذیرفت ، اظهار داشت : کشورهای درحال توسعه هم امروز به این باور رسیده اند که پایه اصلی توسعه ملی ، گسترش کمی و کیفی فرصت های آموزشی در قالب بارورسازی نهاد آموزش عالی است .
وی در ادامه افزود : مهمترین کارکرد نهاد آموزش عالی که نقش محوری در پیشرفت توسعه ملی کشورهای در حال گذار ایفا می کند ، تولید علم و فناوری و تربیت نیروی متخصص و کارآمد است .


فرماندار دشتستان با تاکید بر این موضوع که دانشگاه باید نقش بیشتری در اقتصاد بویژه صنعت ایفا نماید ، بیان کرد : آموزش عالی می تواند حرکت جامعه به سوی علم و فناوری چه در تدریس و تحصیل و چه در تحقیق و پژوهش شتابان نموده و زمینه های تحرک و پویایی اقتصادی جامعه را فراهم نماید.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از اساتید و مسئولین دانشگاه و فارغ التحصیلان  تقدیر به عمل آمد .

[کد خبر:AJ19734]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب