آینه جم: آئین معارفه و استقبال پزشکان متخصص جدید در دشتستان با حضور فرماندار دشتستان ،نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دادستان عمومی و انقلاب دشتستان و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش آینه جم؛ در این جلسه فرماندار دشتستان ضمن خوش آمد گویی به پزشکان متخصص جدید و با بیان اینکه در جهان امروز راهبردها و دیدگاههای سلامت چشم اندازی وسیع یافته است ،گفت: متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی در همه عرصه ها ، انتظارات مردم از جامعه پزشکی نیز فراتر رفته است .

ارسلان زارع در ادامه اظهار داشت : اگرچه در سالهای اخیر نظام سلامت با استفاده از مراقبت های بهداشتی پیشرفت های قابل توجهی در سطح کلی سلامت جامعه بدست آورده و شاخص های سلامت را ارتقا بخشیده ، اما همچنان دسترسی آسان و ارزان آحاد جامعه به خدمات سلامتی از مهمترین دغدغه های مسوولان است .

رئیس شورای سلامت دشتستان ابراز داشت : طرح تحول سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم ، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات موفق بوده است .

فرماندار دشتستان همچنین در پایان سخنان خود افزود : این طرح ارزشمند همانگونه که موجبات رضایت مردم را فراهم کرده است بایستی تلاش شود تا پزشکان و متخصصان دلسوز و پرتلاش هم میزان رضایتشان بیشتر فراهم شود .

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : دولت تدبیر و امید در سه سال عمر خدمت رسانی خود با تمام وجود سعی کرده است رضایت مندی مردم عزیز و پزشکان گرامی را فراهم کند که الحمداله در اینکار موفق عمل کرده است .
محمدباقر سعادت با بیان اینکه حضور پزشکان متخصص در شهرستان موجب خیر و برکت است ،افزود : با درایت ،تعهد و تدبیر پزشکان به یقین اجازه داده نخواهد شد خللی در امر درمان شهروندان دشتستانی رخ دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه 45 پزشک متخصص تمام وقت در دشتستان در حال خدمت رسانی هستند،گفت : همه امکانات و اختیارات در خدمت رسانی هرچه بهتر متخصصین به مردم بکار خواهیم گرفت .

دکتر رئیسی با اشاره به شاخص های ارتقا یافته حوزه سلامت بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ، اظهار داشت : رویکرد بهبود سلامت که از اولویت های برنامه ای دولت تدبیر و امید بوده است رضایت مندی همه مردم را به دنبال داشته است .

وی اظهار داشت: در این طرح خدمات ارزنده ای به حوزه درمان استان بوشهر صورت گرفته است، طوریکه ضریب تخت بیمارستی در این استان که تا پیش از اجرای طرح هشت دهم بود، اکنون به یکهزار و 417 تخت برسد این رقم به یک و چهار دهم درصد رسیده و پیش بینی می شود تا سال 1400به 2 درصد برسد.

رئیسی اضافه کرد: پیش از طرح 87 تخت ویژه و اکنون 189تخت ویژه در این استان فعال است که ویژه نوزادان نیز این آمار از 11 تخت به 44تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: همچنین از آغاز اجرای طرح تحول سلامت 363هزار بستری و دو میلیون و 63هزار ویزیت بیماران نیز در این استان صورت گرفته است.

شایان ذکر است در پایان این جلسه هدایای به پزشکان متخصص جدیدالورد به رسم یادبود اهدا شد.











 

[کد خبر:AJ20236]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب