بارش بارانآینه جم مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر گفت: میزان بارش باران در استان بوشهر امسال نسبت به سال آبی قبل ۸۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش «آینه جم»؛ شاهپور رجایی  گفت‌:در بوشهر با اشاره به بحران خشکسالی  در استان بوشهر اظهار داشت: آثار خشکسالی در استان بوشهر بیش از دیگر نقاط کشور مشهود است بگونه‌ای که تمام دشت‌های این استان ممنوعه شده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران در استان بوشهر کاهش یافته است تصریح کرد: این مهم سبب شده میزان آورد رودخانه های استان بوشهر به شدت کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از کاهش 80 درصدی بارش باران در استان بوشهر خبرداد و افزود: با توجه به آمار ایستگاه‌های هواشناسی شبکه تیسن میزان بارش باران در استان بوشهر امسال نسبت به سال آبی قبل 80 درصد کاهش یافت.

رجایی با بیان اینکه تا 16 بهمن امسال 37.4 میلی‌متر باران در استان بوشهر ثبت شده است، گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل که 190.2 میلی‌متر است به میزان 152.8 میلی‌متر ثبت شده معادل 80 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در استان بوشهر نسبت به متوسط دراز مدت بیان کرد: این میزان بارندگی نسبت به  متوسط دراز مدت که 175.3 میلی‌متر است به میزان 137.9 میلی‌متر رسیده که 79 درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از کاهش 88.7 درصدی بارش باران در استان بوشهر نسبت به دوره آماری بلند مدت خبرداد و خاطر نشان کرد:  در سال آبی جاری 21.3 درصد بارش دوره آماری بلند مدت تحقق یافته و 88.7 درصد کاهش یافته است.

[کد خبر:AJ20416]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # ایرانی 1395-11-20 09:59
ائمه جمعه و مردم مومن نماز باران بخوانند تا باران رحمت اللهی بیاید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب