آینه جم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر لزوم توجه صنایع استان بوشهر به پیوست سلامت و مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در مقابل تهدیدات سلامت مردم کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش آینه جم؛ علیرضا رئیسی صبح دوشنبه در نشست بسیج جامعه پزشکی و بسیج اداری جابرابن حیان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های استان بوشهر از لحاظ دانشگاهی نسبت به استان‌های دیگر در حوزه بسیج است؛ فارغ از اینکه هر کدام از دوستان در چه جایگاهی هستند همه یک‌دل و همراه هستند.

وی اضافه کرد: کارکنان، دانشجویان، پزشکان و به طور کلی خانواده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تمامی مراسمات و برنامه‌ها به صورت یک دل و یک رنگ در کنار هم هستند و این یک نقطه قوت برای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به حساب می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: با شروع طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر می‌توان گفت عدالت در دسترسی به امکانات درمانی در استان بوشهر تحقق پیدا کرده است.

افتتاح بیمارستان‌های جدید در استان

وی بیان کرد: تا دو سه ماه آینده با افتتاح بیمارستان دیر و تکمیل فاز دوم بیمارستان امام حسین علیه السلام اهرم می‌توان گفت همه شهرستان‌های استان بوشهر دارای یک بیمارستان هستند و این به معنی عدالت در دسترسی است.

رئیسی ادامه داد: وجود بیمارستان در شهرستان‌ها، حضور متخصصین، حضور کادر درمان در نزدیک محل زندگی مردم و ارائه خدمات به آنان وظیفه همه ما است؛ در نظام جمهوری اسلامی ایران فارغ از بحث‌های جناحی و سیاسی باید برای حفظ نظام تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج جناحی نیست، تصریح کرد: بسیجی یعنی توده عظیمی از مردم؛ همه می‌توانند بسیجی باشند و همه می‌توانند عضو بسیج باشند. پزشکان و پرستاران ما شاید به ظاهر عضو هیچ گروهی نیستند ولی زمانی که بحث کمک‌رسانی و بسیج جامعه پزشکی می‌شود با حضور خود به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

صنایع باید سلامتی مردم را تضمین کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: من به عنوان مسئول سلامت مردم استان بوشهر خواسته‌ای که از همه دارم که صنایعی که در استان بوشهر وجود دارند، مسئولیت اجتماعی مسئولیت اجتماعی شان را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع باید آن میزان از سلامتی مردم که قبل از استقرار صنعتی در این استان این بوده را تضمین کنند، گفت: ما می‌خواهیم تضمین شود حضور صنایع مختلفی که در استان است با پیوست سلامت و تضمین در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی همراه باشد.

رئیسی اظهار داشت: خیلی شفاف می‌گوییم که ما می خواهیم آن میزان از سلامتی مردم که قبل از استقرار صنعتی در استان بوده تضمین شود و خواهان سلامتی بیشتر نیستیم.

پیوست سلامت الزامی است

وی اضافه کرد: برای مصوبه پیوست سلامت صنایع و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع یک بسیج همگانی در استان لازم است؛ همانطور که در برنامه ۵ و ۶ توسعه نیز آمده هیچ صنعتی بدون پیوست سلامت حق ندارد مسقر شود ولی متاسفانه این چنینی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: باید این موضوع را جدی بگیریم، این موضوع مهمتر از مسائل دیگر است، در مورد پیوست سلامت و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نگرانی زیادی دارم. در مورد مسئولیت‌های اجتماعی اتاق فکر تشکیل شود باید موضوع سلامت صنایع جدی گرفته شود و همگی به فکر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان شهروند بوشهری اعلام می‌کنم با تمام وجود و با کمال افتخار از هر منفعت ملی در استان حفاظت خواهم کرد؛ ما بوشهری‌ها مرزداران خوبی هستیم.

مخالف و مقابل صنعت نیستیم

رئیسی تصریح کرد: ما از انرژی اتمی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و دریا با جان و دل محافظت می‌کنیم؛ این کار را کرده‌ایم و این موضوع را ثابت کرده‌ایم ولی در بحث سلامتی مردم کوتاه نمی‌آیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم این دو مقوله را اشتباه گرفته نشود؛ اگر می‌گوییم باید پیوست سلامت باشد و اگر می‌گویم صنعت باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام بدهد به معنی این نیست که با صنعت مخالف هستیم. این که تصور شود ما مخالف این صنایع هستیم یک نگاه بسیار ساده انگارانه و ساده‌لوحانه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: نیاز تجدید نظر و برنامه‌ریزی دقیق تری در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و پیوست سلامت صنایع مستقر در استان صورت گیرد.

[کد خبر:AJ20504]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب