آینه جم: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم از اجرای پنجمین دوره مسابقات طرح ملی دادرس در مرحله شهرستانی خبر داد.

طرح دادرس جم

احمد یزدانی  اظهار داشت: مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با حضور دبیرستان‌های متوسطه اول  مجری طرح  در شهرستان جم برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم گفت: در این مسابقات ۹ دبیرستان و در مجموع ۳۱۹ دانش‌آموز پایه هشتم، آموزش‌های امدادی را با موفقیت گذراندند که در  این مسابقات ۵ مدرسه دخترانه و ۴ مدرسه پسرانه به صورت جداگانه به رقابت پرداختند.

احمد یزدانی افزود: در این دوره دانش‌آموزان مدراس جم در آیتم های احیای قلبی ریوی (CPR)، آزمون کتبی کتاب طرح ملی دادرس و حمل مصدوم و ارزیابی علایم حیاتی باهم به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: با این آموزش‌ها مهارت‌های اجتماعی مانند شرکت در کارگروهی و تقسیم کار، ایجاد رقابت سالم بین فراگیران، افزایش اعتماد به نفس و خود باوری، مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان تقویت می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم بیان کرد: بخشی از این آموزش‌های امدادی در قالب طرح ملی دادرس به دانش آموزان پایه هشتم ارائه می‌شود تا دادرسان هلال احمر بتوانند در زمان حوادث و بلایا به خود و دیگران کمک کنند.

یزدانی بیان کرد: آموزش‌های امدادی بر اساس آموزش‌های حرفه‌ای امداد و نجات است که موجب افزایش مهارت امدادی دانش آموزان و استفاده از دانش آنها در مواقع ضروری و حادثه می‌شود.

یزدانی ضمن قدردانی از همکاری خوب و عالی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم و مربیان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: امید است با اجرای این طرح در مدارس گامی بزرگ برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از حوادث برداریم.

وی عنوان کرد: دادرسان جمی ذخیره ارزشمند برای آینده جمعیت  هلال احمر شهرستان جم خواهند بود. ضمنا سال گذشته تیم دادرس جم به عنوان تیم اول و نماینده استان بوشهر در مسابقات کشوری شرکت کرد و و مدال‌های ارزشمند طلای این مسابقات را از آن خود کرد. امید است بار دیگر نتایج درخشان سال گذشته تکرار شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم افزود: در گروه پسران، مدرسه شهید باقری اول شد و مدرسه شهید یمینی انارستان و مدرسه علامه دهخدا مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: در گروه دختران نیز مدرسه سمیه بهارستان مقام اول، مدرسه خدیجه کبری مقام دوم و مدارس ام البنین و حضرت معصومه انارستان مشترک مقام سوم را کسب کردند.

[کد خبر:AJ20715]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب