آینه جم: این هواپیما به دلیل نقص فنی، برای بررسی بیشتر بدون مسافر از عسلویه به سمت تهران به پرواز درآمده بود که...

به گزارش «آینه جم»؛ این هواپیما که بدون مسافر و با 12 عضو تیم پروازی از فرودگاه عسلویه پرواز کرده بود پس از بلند شدن از فرودگاه چرخ جلوی آن قفل شد و ترکید.

خلبان پس از اعلام حالت اضطراری و تخلیه سوخت هواپیما در فضا تصمیم به فرود اضطراری می کند. همچنین با فوم پاشی در محل فرود و فراهم شدن ایمنی، این هواپیما در فرودگاه عسلویه به زمین نشست و خطر از سرنشینان گذشت.

مدیرکل فرودگاههای استان در این خصوص گفت: این هواپیما ابتدا قرار بود همراه با مسافران خود از فرودگاه پرواز کند که بدلیل نقص فنی خلبان از سوار کردن مسافران امتناع می کند.

دهقان منشادی در گفتگو با ایرنا ادامه داد: پروازهای این فرودگاه به مدت 30 دقیقه متوقف شده تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری هم اظهار داشت: به لحاظ اشکال در انجام پرواز عسلویه - تهران و لزوم بازرسی ها روی هواپیما، برای این پرواز تاخیر اعلام و ساعت 18:30 دقیقه برای اطمینان بیشتر بدون مسافر فرودگاه عسلویه را به مقصد تهران ترک می کند که پس از ترک فرودگاه خلبان هواپیما به علت بروز نقص فنی تصمیم به بازگشت به فرودگاه عسلویه می گیرد که خوشبختانه سالم به زمین می نشیند.

وی ادامه داد: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به زودی برای بررسی موضوع به فرودگاه عسلویه اعزام می شود.

مصیبتی بنام بوئینگ MD

در حاشیه این حادثه، درباره علاقه خطوط هوایی ایران برای استفاده از این نوع هواپیمای ساخت امریکا (MD) که نزدیک به 14 سال از تولید آخرین فروند آنها گذشته علامت سوال هایی وجود دارد.

در همین خصوص بامداد جنوب نوشت: در حالی که در ایران توانایی اورهال هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در کلاس‌های مختلف وجود دارد، اما همه شواهد حکایت از آن دارد MDهای موجود در ایران نمی‌توانند به خوبی به‌روزرسانی و تعمیرات اساسی شوند و به همین دلیل آرام آرام دچار مشکلات عدیده‌ای شده و خواهند شد. آنچه بر فراز عسلویه پیش آمد تنها یک تلنگر است که باید آن را جدی گرفت. متاسفانه به دلیل ارزانی بهای این هواپیما و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، برخی از شرکت‌های هواپیمایی با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به خرید این هواپیماها و استفاده از آن در آسمان کشور می‌کنند.

بدون شک سرنوشت MDهای حاضر در کشور مانند توپولف‌های 154 شوروی سابق خواهد بود. شرکت‌های هواپیمایی در داخل ایران با خرید هواپیماهای کهنه و دست چندم از آنها به‌چشم گاو شیرده نگاه می‌کنند. بهای یکی از این هواپیما در بازار هواپیماهای دست دوم تنها چند میلیون دلار است، پرواز با این هواپیماها به دلیل قیمت بسیار اندک خرید با ارزان باشد، اما شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل نبود نظارت کافی و همچنین استفاده از رانت‌های خاص قیمت بلیط‌ها را بر اساس هواپیمای نو محاسبه می‌کنند و از مسافر نگون‌بخت ایرانی می‌گیرند.

[کد خبر:AJ20825]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب