آینه جم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: نقش مسئولیت اجتماعی صنایع در بخش سلامت مغفول مانده و هیچ یک از صنایع بزرگ فعال در استان پیوست سلامت ندارند.

به گزارش «آینه جم»؛ دکتر علیرضا رئیسی در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود تاکید برنامه پنجم و ششم توسعه مبنی بر اینکه صنایع باید پیوست سلامت داشته باشند ولی صنایع موجود در استان بوشهر به این مساله توجه نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های امسال دانشگاه علوم پزشکی پرداختن به پیوست سلامت صنایع است اظهار کرد: با اجرای پیوست سلامت از جانب صنایع در استان بوشهر ساز و کارهای لازم در زمینه کاهش تاثیر زیست محیطی ناشی از تولید محصولات مورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان کرد: از صنایع چیزی نمی خواهیم ولی آن میزان از سلامتی را که قبل از ورود آنها به استان بوشهر وجود داشت را تضمین و حق ندارند آن را تهدید کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مطالبه جدی دانشگاه علوم پزشکی از صنایع موجود در استان داشتن پیوست سلامت است.

وی یادآور شد: بخش سلامت از صنایع هیچ صدقه و گدایی نمی خواهد و تنها خواسته ما این است که از آلودگی هایی که ایجاد می کنند که بر سلامت مردم تاثیر دارد، پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صنایعی که وارد این استان می شوند نباید بدون داشتن پیوست سلامت اجازه کار داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم استان بوشهر میزبان و مرزبانان خوبی از منافع ملی هستند ولی مطالبه ما این است که صنایع سلامت مردم را تضمین کنند.

وی گفت: همانطور که صنعت موجب آبادانی می شود باید سلامت را نیز تضمین کند و تنها خواسته ما از پارس جنوبی، نیروگاه اتمی و سایر بخش های صنعتی همین است.

[کد خبر:AJ21115]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب