آینه جم: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز سرعت باد در استان بوشهر افزایش می‌یابد و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش«آینه جم»؛ نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش جریانات شمال غربی و تلاطم دریا طی امروز و چند روز آینده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به سبب وزش باد در مناطق مستعد ایجاد گرد و خاک، وقوع این پدیده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بر این اساس برای ۲۴ ساعت آینده، آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت جهت باد شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و طی ساعاتی خصوصاً بر روی دریا تا ۶۰ کیلومتر در ساعت و همچنین ارتفاع موج دریا بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی اضافه کرد: فردا زمان مد اول دریا ساعت یک و ۴۴ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت پنج و ۳۴ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه و جزر دوم دریا ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه خواهد بود.

وی به وضعیت دمایی در برخی نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: دمای هوای شهر بوشهر بین ۲۹ تا ۳۶ درجه سانتیگراد، برازجان بین ۲۹ تا ۵۰ درجه، دیلم ۳۰ تا ۴۵ درجه، جم ۲۸ تا ۴۵ درجه، عسلویه ۲۴ تا ۴۶ درجه، خارگ ۲۹ تا ۳۵ درجه، گناوه ۲۹ تا ۳۶ درجه، خورموج ۲۸ تا ۴۸ درجه، اهرم ۲۷ تا ۴۶ درجه و کنگان بین ۲۵ تا ۴۴ درجه سانتیگراد بوده است.

[کد خبر:AJ21858]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب