«آینه جم»؛: ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر با صدور بیانیه ای خواستار انتصاب استانداری برای استان بوشهر شد که از نگاه اصلاح طلبانه، پاکدستی، دانش و تجربه کافی و قابل توجه در مدیریت، نگاه توسعه ای، کلان نگری و میانه روی برخوردار باشد.

به گزارش «آینه جم»؛؛ در بخش دیگری از این بیانیه ضمن تبریک انتصاب اسماعیل تبادار به استانداری فارس یادآور شده: این انتصاب مهم شاهدی بر درستی تآکید و اصرار ائتلاف اصلاح طلبان در چهار سال پیش برای انتصاب ایشان به استانداری بوشهر بود و اگر نبود تنگ نظری نابخردانه برخی مسئولان تاثیرگذار و نمایندگان وقت مجلس، مکر و حیله خدعه گران نورسیده که در ظاهر چیزی می گفتند و در پنهان تار و پود قدرت خود را می بافتند و نیز نواهای تفرقه افکنانه برخی از دوستان ناآگاه که به طرح نام های عجیب و غریب در کنار ایشان پرداختند، استان بوشهر با حضور موفق آقای تبادار در جایگاهی بس فراتر از امروز ایستاده بود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

مردم شریف، آگاه و خردمند استان بوشهر

همچنان که استحضار دارید، دولت محترم دوازدهم، در نخستین روزهای آغاز به کار خود جهت تصحیح یا شتاب بخشیدن به امور اجرایی کشور در صدد تغییر و جابجایی استانداران سراسر کشور برآمده است. نخستین طلیعه های این تغییر در روزهای گذشته، با انتصاب هفت استاندار از جمله انتصاب یکی از فرزندان شایسته دیارمان، جناب آقای مهندس اسماعیل تبادار، به سمت استاندار فارس نمایان شده است.

پیش از هر چیز باید این انتصاب را به آقای مهندس تبادار و نیز مردم شریف استان تبریک گفت و برای این فرزند برومند استان آرزوی توفیق و سربلندی در این مسئولیت خطیر نمود و همچنین این انتصاب مهم را شاهدی بر درستی تآکید و اصرار ائتلاف اصلاح طلبان در چهار سال پیش برای انتصاب آقای تبادار به سمت استانداری بوشهر دانست.

در واقع، آن تاکید و پافشاری بر پایه همین شایستگی ها و توانمندی ها بود و اگر تنگ نظری نابخردانه برخی مسئولان تاثیرگذار و نمایندگان وقت مجلس، مکر و حیله خدعه گران نورسیده که در ظاهر چیزی می گفتند و در پنهان تار و پود قدرت خود را می بافتند و نیز نواهای تفرقه افکنانه برخی از دوستان ناآگاه که در آن دوره نیز چون این دوره به طرح نام های عجیب و غریب در کنار ایشان پرداختند و در صف وحدت و یک صدایی مردم خلل ایجاد کردند، اجازه می داد، استان بوشهر با حضور موفق آقای تبادار در جایگاهی بس فراتر از امروز ایستاده بود.

در نتیجه همین ناهمراهی، چهارسال از فرصت پیشرفت و توسعه استان، در گیر و دار تجربه های ابجدخوانهای سیاست و مدیریت سپری شد و حاصل آن، چنان که به وضوح می بینیم، جاماندن استان از قافله توسعه با وجود همه شایستگی ها و استعدادها، بروز اختلاف و تشتت های فزاینده بویژه تفرقه بی سابقه در میان همفکران اصلاح طلب و کینه و کدورت های حاصل از آن است که بدون هر گونه تردیدی بخش قابل توجهی از آن در بی اعتقادی فکری، ضعف و کم تجربگی و بی تدبیری مدیریت ارشد استان ریشه دارد و جای بسی تاسف و مایه بسی شگفتی است که با وجود همه این واقعیت های تلخ، عده ای، - هر چند به ظاهر - بر طبل خواست استمرار و ابقای چنین مدیریتی می کوبند و  تعجب انگیزتر آن که، گویی به همین زودی فراموش کرده اند که در نتیجه همین مدیریت نابسامان و بدور از تعقل و تدبیر بوده است که برای نخستین بار در تاریخ سیاسی استان اصلاح طلب بوشهر، پس از دوم خرداد هفتاد و شش، اصلاح طلبان در سه شهرستان، آن هم در انتخاباتی که دولت مستقر، برگزار کننده آن بوده است، جایگاه خود را به اصولگرایان داده اند.

هدف از یادکرد این وقایع پرگزند، نه ایستادن در گذشته بلکه درس گرفتن از تجربه ای تلخ و بهره گیری از این تجربه برای رسیدن به نتایجی شیرین است. از این رو است که ائتلاف اصلاح طلبان، مستند به اتفاقات چهارسال سپری شده و ناظر به آینده پیش رو بویژه انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری آینده، نگرانی شدید خود را از استمرار وضعیت فعلی و زیان قطعی چنین استمراری برای آینده استان و نیز تفکر اصلاح طلبی اعلام می دارد و معتقد است که تغییر وضعیت کنونی تنها راه التیام زخم های گذشته و راه حلی یگانه برای جلب اعتماد دوباره و روشن کردن بارقه های امید در دل مردم استان است. مشروط به آن که چنین تغییری متکی بر خردمندی، دلسوزی، از خودگذشتگی و ترجیح مصلحت عامه بر انگیزه ها و منافع شخصی و گروهی باشد.

بر همین مبنا ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر بدون آن که نگاه خود را در گزینش مدیر ارشد استان متوجه شخص خاصی اعم از بومی و یا غیر بومی نماید، معتقد است که باید چنین انتخابی مطابق با معیارهایی مشخص و قابل اندازه گیری صورت گیرد و در نتیجه آن فردی در جایگاه استانداری استان زرخیز بوشهر بنشیند که در طراز این معیارها باشد و البته اگر فرد واجد این معیارها از فرزندان بومی استان باشد، جای بسی خرسندی و مباهات و مورد حمایت دوچندان است.

بر این اساس این ائتلاف معتقد است که استاندار بوشهر باید از ویژگی هایی ایجابی همچون نگاه اصلاح طلبانه، پاکدستی، دانش و تجربه کافی و قابل توجه در مدیریت، نگاه توسعه ای، کلان نگری و میانه روی برخوردار باشد.

این ویژگی ها و معیارها از آن جهت مهم اند که استان ما در همه جنبه های مهم و اثرگذار اقتصادی و توسعه ای از صنعت و کشاورزی گرفته تا گمرک و تجارت، در شمار استان های بسیار مهم و اثر گذار کشور به شمار می رود. اما شوربختانه در بیش از یک دهه اخیر به دلیل عدم استفاده از مدیران ارشد توانمند و کلان نگر از بسیاری از شاخصه های توسعه ای در همه زمینه ها بشدت بازمانده است.  

بنابراین استان بوشهر بار دیگر نباید شاهد حضور فردی در سکان مهم استانداری باشد که فاقد تجربه و علم کافی و نگاه وسیع و گسترده در مدیریت بوده و به صرف زد و بند و تبانی و روابط پشت پرده در این جایگاه مهم بنشیند.

این جایگاه مهم و حیاتی نباید در اختیار شخصی قرار گیرد که روابط فامیلی و قومی و قبیله ای را در انتصابات خویش بر شایستگی و کارآمدی ارجح بداند.

چنین موقعیتی نباید به فردی واگذار شود که دغدغه ای نسبت به اندیشه اصلاح طلبی نداشته و حتی حاضر باشد به مصداق سخن معروف «تفرقه بینداز و حکومت کن» حامیان یک اندیشه را به قربانگاه تفرقه و نفاق و اختلاف ببرد تا بلکه چند روزی بیشتر به قدرتش استمرار بخشد.    

ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر معتقد است که استاندار استان بوشهر نباید فردی باشد که خود به طور آشکار و پنهان وارد منازعات سیاسی حتی میان دو طیف فکری متفاوت شود؛ زیرا او استاندار همه مردم با هر فکر و سلیقه ای است. چه رسد به آن که در اختلافات درون گروهی اصلاح طلبان نیز دخالت های پنهان و آشکار کند.

این ائتلاف اعتقاد دارد که استاندار آینده بوشهر و حتی بستگانش باید از هر گونه شائبه فساد و سوء استفاده مالی بدور بوده و  دامنش از هر گونه حرف و حدیثی که به اعتماد آسیب دیده مردم بیش از پیش لطمه زند، منزّه باشد.

این ائتلاف معتقد است که استاندار آینده بوشهر نباید اجازه دهد هیچ یک از بستگان و اطرافیانش در امور اجرایی و مدیریتی استان کمترین دخالتی کند یا به فردی از آنان اجازه دهد از رانت قدرت بهره مند باشد و با استفاده از همین رانت به دسته کشی و دسته سازی برای حفظ و بقای استاندار در قدرت مبادرت نماید.
 
مردم عزیز و شرافتمند بوشهر!

ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر، با در نظر داشت آنچه در باره معیارهای ایجابی و سلبی استاندار آینده بوشهر، برشمرده شد؛ ضمن تأکید بر لزوم تغییر هر چه سریع تر در مدیریت ارشد استان، بدون آن که فردی خاص را برای قرار گرفتن در چنین منصبی پیشنهاد دهد، هرگونه تعلل در ایجاد تغییر را برای آینده استان و نیز آینده اندیشه اصلاح طلبی فاجعه بار دانسته و پیشاپیش نسبت به تبعات احتمالا جبران ناپذیر آن هشدار می دهد.

همچنین از مسئولان محترم کشور از جمله ریاست محترم جمهوری، معاون اول محترم رئیس جمهور، وزیر محترم کشور و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس انتظار دارد که در گزینش استاندار بوشهر، با در نظر گرفتن خواست مشروع و بحق مردم استان، با گذر از مرحله آزمون و خطاهای زیانبار پیشین، فردی را حتی الامکان با اولویت بومی مشروط به برخورداری از معیارهای برشمرده شده، در راس مدیریت ارشد استان قرار دهند.

همچنین این ائتلاف ضمن تأکید بر دخالت آگاهانه شما مردم شریف در تعیین سرنوشت آینده خویش، انتظار دارد با تماس ها و پی گیری های مستمر خود، به دست اندرکاران و عوامل دخیل در این موضوع مهم، اهمیت انتصاب استانداری «لایق»، «کاردان و با تجربه»، «صاحب اندیشه»، «پاکدست» و «کلان نگر» را یاد آور شوید. 


ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر متشکل از شاحه های استانی احزاب
[کد خبر:AJ22903]

پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب