حمید آب‌آذر*

 

موافقان آقای سالاری استاندار بوشهر منتقدان وی را متهم می کنند که اهدافشان از نقد، تخریب جوانترین استاندار کشور است تا جلوی پیشرفت یک مدیر بومی را در راهیابی به سطوح بالاتر مدیریتی در وزارت خانه ها، بگیرند و دلیل این رفتار را حسادت، منافع شخصی، اخلاق «با خودی بد و با غیر خودی خوب»، بومی ستیزی و نظایر آن بیان می کنند.

غیر از اینکه چنین برخوردی با منتقدین در جوامع مدرن امروزی دیگر جایگاهی ندارد و در تضاد با آزادی بیان است، مخاطبین این یادداشت را به داوری درباره رفتار آقای سالاری با چهار مدیر کل بومی دعوت می کنم.

خانم حمیده ماحوزی تنها مدیر کل زن در حوزه وزارتی کشور (در استان ها البته، وگرنه در تهران چند مدیر کل زن وجود دارد) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است. مخالفت استاندار با مدیریت این بانو که اظهر من الشمس است. بارها از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده که ماحوزی را عزل نماید،  در تخصیص بودجه فرهنگی اداره ارشاد در این چهار سال سنگ اندازی صورت گرفته و در یک اقدام خیلی عجیب، مدیر کل فرهنگ یک استان را به شورای اداری استان راه نمی دهد. خوب دقت بفرمایید یک مدیر کل را به این دلیل که مخالف مدیریت ایشان است به شورای اداری راه نمی دهد. عاقلانه این است تا زمانی که مدیر کل است برای منافع هنر و فرهنگ استان هم که شده این مدیر کل را در شورای اداری راه دهند. اگر موافقان سالاری منتقدین وی را بومی ستیز معرفی می کنند این رفتار استاندار را با تنها مدیر زن، آن هم نه در استان بوشهر بلکه در همه استان ها چگونه توجیه می کنند.

اصغر حصیری مدیر جوان دیری است که سطوح مدیریتی را در آموزش و پرورش از آموزگاری تا رسیدن به مدیرکلی پله پله تحربه کرده است. وی همزمان با انتصاب سالاری به استانداری بوشهر به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر انتخاب شد. از همان ابتدا استاندار مخالفت خود را با این مدیر جوان (البته با 29سال سابقه کار) آشکار ساخت و در عزل آقای حصیری توسط وزیر نقش موثری داشت.

رفتار سالاری با آقای دلشب مدیرکل وقت محیط زیست و آقای اسدي راد مدیر کل بهزیستی چگونه بود؟ چرا در زمینه استعفا و عزل آنها کوشید؟ مگر این ها مدیران شایسته بومی نبودند.

مگر حمیده ماحوزی را در حصر قرار نداده است.

آیا نزدیکی فکری این چهار مدیر مغضوب سالاری با ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر، دلیل رفتار استاندار جوان نیست؟

چرا سالاری نکوشید تا یک مدیر زن بوشهری را به سطوح بالاتر مدیریت ارتقا دهد. چرا حصیری را به بایگانی مشاوران وزارتخانه فرستاد. و ایضا دلشب و اسدي راد و...

*مدیرمسئول هفته نامه آوای بهارستان

[کد خبر:AJ23002]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب