آینه جم: نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سنت‌ها و آئین‌های نوروزی مناطق مختلف حفظ و ترویج شوند.

به گزارش «آینه جم» به نقل از مهر؛ سکینه الماسی عصر شنبه در جشن نوروزگاه در آبدان اظهار داشت: احیای سنت‌ها و آیین‌های نوروزی هر منطقه و افزایش همدلی و نشاط اجتماعی از دیگر مزایای برگزاری جشن‌های نوروزی است.

بوشه

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران انجمن زیست محیطی پرونگ خاطرنشان کرد: حضور مردم بخش در این آیین نشان‌دهنده نیاز و درخواست آنها برای برپایی این گونه برنامه‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دیر در حاشیه این آیین گفت: جشن های نوروزگاه نقش ارزنده‌ای در افزایش جذابیت‌های گردشگری هر منطقه دارد.

مسعود تنگستانی افزود: آبدان با قابلیت داشتن قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل نیاز بود این جشن با حضور مهمانان نوروزی برگزارشود و آبدان رامعرفی نمایند که الحمدالله حضور مردم بخش چشمگیر بود.

مدیر انجمن زیست محیطی پرونگ نیز هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و معرفی هرچه بیشتر آیین‌های نوروزی در میان مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان دانست.

حسن محدث‌زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان که همکاری خوبی با این انجمن داشته‌اند افزود: برگزاری این آیین فرصت استثنایی برای شناساندن هرچه بهتر آیین‌های نوروزی است که از قرون گذشته تا به امروز در میان مردم مرسوم بود و همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: در این آیین انواع غذاهای محلی، مسابقه، مشاعره، بازی های بومی محلی پخت انواع  نان های  محلی غرفه دست‌بافت فرش عشایران چاه قد بخش آبدان به نمایش گذاشته شد ه بود.

جشن نوروزگاه با حضور مسئولین ادارات شهرستان و بخش و نماینده حوزه جنوب استان و مردم  بخش آبدان با همت انجمن زیست محیطی پرونگ و هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان دیر در استادیوم ورزشی شهدای شهر آبدان برگزار شد.

[کد خبر:AJ24355]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب