به گزارش «آینه جم»؛ نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو دستور تسریع در ساخت آبشیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار را صادر کرد.

وزیر نیرو دستور تسریع در ساخت آبشیرین‌کن دلوار را صادر کرد

به گزارش اتحادخبر؛  سید کمال الدین شهریاری در نشست بررسی وضعیت آب در دشتی و تنگستان اظهار داشت: ۹۵ درصد آب شرب استان بوشهر از جمله شهرستان‌های دشتی و تنگستان از خارج استان تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان ورودی آب شرب استان بوشهر طی ۱۰ سال اخیر هیچ گونه افزایشی نداشته است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در فصل تابستان نیز حدود ۴۰ درصد حجم ورودی آب استان بوشهر کاهش می یابد.

شهریاری اضافه کرد: مردم خصوصاً اهالی روستاهای نوار ساحلی تنگستان و دشتی و بخش مرکزی تنگستان دچار بحران جدی و وضعیت اسفباری در زمینه تامین آب هستند و هر چند روز تنها دو ساعت آب در شبکه وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به منظور کاهش بحران موجود، حدود سه سال است که مجوز احداث یک دستگاه آب شیرین کن ۷۵۰۰ متر مکعبی در نوار ساحلی شهرستان تنگستان و بخش دلوار صادر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود بحران شدید آب، اعتصابات مردمی، پیگیری‌های مستمر و کلنگ‌زنی این پروژه توسط سرپرست وقت وزارت نیرو در سال گذشته هیچ اقدام موثری برای عملیات اجرایی انجام نشده است.

شهریاری تصریح کرد: انتظار ما از وزارت نیرو این بود که در زمینه اجرای این طرح مهم اقدامات لازم صورت گیرد و در مذاکرات و نامه‌نگاری‌های صورت گرفته بر تسریع در اجرای این طرح تاکید داشتیم.

وی افزود: در همین راستا وزیر نیرو برای تسریع در انجام پروژه احداث آبشیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار دستورات لازم را صادر کردند و امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

[کد خبر:AJ27262]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب