آینه جم :   خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه بخش عمده پزشکان همچنان از نصب کارتخوان و معرفی حساب آن برای محاسبه مالیات بر درآمد فراری هستند. گویا پزشکان ترجیح می دهند جریمه شوند اما کارتخوان نصب نکنند و شفافیت مالیاتی نداشته باشند. در استان بوشهر در پایان شهریور که آخرین مهلت جهت دریافت کارتخوان مطب پزشکی بوده، یک سوم پزشکان در این خصوص مشارکت داشته اند.
  • خبر می رسد شرکت های خدماتی برای پرداخت قبوض مشترکان اقدام به قطع انشعاب در ساعات خارج از عرف می کنند. گویا شرکت آبفا در این اقدام پیشقدم شده است. این درحالیست که بالاترین میزان بدهی به شرکتهای خدماتی، مربوط به دستگاههای دولتی می باشند، اما تامین اعتبارات با فشار بر مشترکان خانگی در دستور کار قرار گرفته است.
  • سپرده ها از بانک ها پر می کشند. گویا در صورت اجرای طرح مالیات بر سپرده های بانکی و صدور مجوز سرکشی به حسابهای بانکی جهت حذف یارانه، این اتفاق رخ خواهد داد. گفتنی است این طرح را مرکز پژوهشهای مجلس با هدف سوق دادن سپرده ها به سمت تولید ارائه داده که از آن با عنوان تنبیه سپرده گذاران بانکی یاد می شود.
  • مدیریت شرکت آب منطقه ای استان بوشهر وارد پنجمین ماه سرپرستی شد. از 5 اردیبهشت سالجاری حسین باشی زادگان به عنوان سرپرست این شرکت جایگزین شاپور رجایی شد که به وزارت نیرو منتقل گردیده بود. تاخیر طولانی در تعیین تکلیف مدیرعاملی این شرکت، این احتمال را قوی کرده که سرپرست کنونی شانس زیادی برای این پست نخواهد داشت. طبق شنیده ها، مدرک غیرمرتبط سرپرست دلیل این عدم انتخاب است، در حالی که یکی از شرایط فراخوان وزارت نیرو برای ارسال رزومه های مدیرعاملی شرکت این شرکت، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط مثل عمران، آب و برق می باشد. در این بین، زمزمه هایی مبنی بر مطرح شدن گزینه هایی از خارج استان و دو گزینه از مجموعه آبفا شهری و روستایی در استان بیشتر شده است.
  • همچنین آموزش و پرورش استان بوشهر نیز بیش از 4 ماه بصورت سرپرستی اداره می شود. عدم تعیین مدیرکل تا قبل از بازگشایی مدارس و از سویی فراخواندن گزینه های جدید مدیرکلی به وزارتخانه برای مصاحبه، انگیزه فعالیتی سرپرستی را کاهش می دهد و تسریع در تعیین تکلیف مدیریت دستگاه آموزشی استان را ضروری کرده است.
  • شهروندان عالیشهری از کاهش فعالیت خطوط اتوبوسرانی گلایه مند هستند. پیش از این اتوبوس هایی از ایستگاه مرکزی عالیشهر به فازهای مسکونی و بالعکس در تردد بوده و مسافران را جابجا می کرده، ولی از ابتدای مهرماه فقط تا ایستگاه مرکزی به شهروندان خدمات دهی صورت می گیرد که بسیاری از جمله افراد کهنسال و زنان را دچار مشکل کرده است.
  • مراقب قیمت درج شده در ترازوی دیجیتال و محاسبه اجناس توسط برخی مغازه ها باشید. به گفته شهروندان، برخی مغازه ها که با شگرد ارزان فروشی مشتریان را به سمت خود می کشانند، بعضا در ترازو قیمت بالاتر از نرخ اعلامی برای جنس خود را محاسبه می کنند یا در محاسبه مجموع قیمت، هزینه بالاتر درنظر گرفته می شود که به دلیل ازدحام جمعیت و خریدهای متفاوتی که توسط هر مشتری صورت می گیرد، مردم چندان به مغایرت قیمت توجه نکرده و متضرر می شوند. البته انتظار می رود ترازوی این مغازه ها از سوی بازرسین ادارات استاندارد و تعزیرات مورد بررسی قرار بگیرد.
  • سفارش پذیری مدیران در استخدام ها کار دست یکی از آنها داده است. گویا این مدیر برای استخدام سفارش هیچ نماینده و مجموعه بالادست را رد نکرده است. البته هنوز از اقدامات دستگاههای نظارتی در  ارتباط با این تخلف خبری منتشر نشده است.
  • با برنامه مجلس نمایندگان بیشتر از قبل در حوزه انتخابیه خود حضور خواهند داشت. گویا این تصمیم به دلیل نزدیکی انتخابات و نیاز نمایندگان به حضورهای تبلیغی اتخاذ شده است. گفتنی است با برنامه جدید نمایندگان در برخی ماه ها دو هفته و در برخی دیگر یک هفته در حوزه انتخابیه حاضر خواهند بود.
  • شاهین بوشهر به اسپانسر واگذار می شود. مهرزاد آسایش، عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه شورای شهر مانع واگذاری تیم شاهین به اسپانسر نبوده و الان هم آمادگی وجود دارد که به افراد یا حامیان مالی دارای شرایط واگذار شود گفته: هرچند هزینه تیم توسط شهرداری و نظارت شورای شهر تامین می شود، اما شاهین متعلق به مردم و هواداران است و واگذاری مدیریتی آن به اسپانسر می تواند به وضعیت تیم کمک کند.
  • درحالی که سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفته بود اول مهر مدرسه بدون معلم در استان نداریم، پیام هایی از سوی کاربران اینترنتی «خلیج فارس» مبنی بر نبود معلم بر سر برخی کلاس های درس ارسال می شود که بیشترین فراوانی آن مربوط به شهرستان های جم، تنگستان و دشتستان می باشد.
  • رای اولیه متهمان پرونده مضاربه صوری بوشهر در شرایطی در فضای مجازی بوشهر دست به دست می شود که در دادنامه صادره، اسامی بیش از 3 هزار مالباخته آن نیز قید شده است. این فایل که با سربرگ قضایی و فاقد هر مهر محرمانه است، رای دادگاه در تاریخ 10 شهریور سالجاری برای متهمان پرونده را اعلام کرده است. در این رای که قابل تجدیدنظر خواهی است، متهم ردیف اول از اتهام مفسد فی الارض تبرئه شده است. هنوز مسئولان درباره صحّت و سقم این رای و اینکه چگونه مشخصات مالباختگان در فضای مجازی منتشر شده، اظهارنظری نکرده اند.
  • گفته می شود از این هفته قرار است جلسات سه شنبه های شورای شهر بوشهر در فضای مجازی و پیج اینستاگرامی آن بصورت زنده پخش شود. هفته قبل نیز سامانه دسترسی به مصوبات این شورا در سالجاری فعال گردیده است.
  • تاخیر شرکت آب و فاضلاب در ترمیم حفاری خیابان های اصلی و پرتردد بوشهر گلایه مندی شهروندان را در پی داشته است. در این بین، اجرای یک لایه آسفالت برای ترمیم که باعث شده نوار حفاری پایین تر از سطح خیابان باشد، باعث بروز حوادثی برای موتورسواران شده است. گویا تا این وضعیت جان یک شهروند را نگیرد، آبفا برای ترمیم کامل دست به کار نمی شود!
  • از شما چه پنهان در فراخوان جذب نیرو توسط کارخانه آلومینیوم لامرد فارس، که توسط سرمایه گذاران چینی در دست اجراست، تاکید شده صرفا افراد متولد و ساکن لامرد جذب می شوند. این درحالی است که نماینده این حوزه انتخابیه، عوارض آلایندگی پارس جنوبی و عسلویه که 60 کیلومتر با آن شهرستان فاصله دارد را حق منطقه خود می داند ولی در زمینه اشتغال، اینگونه محدود عمل می شود.
  • خبر دیگر اینکه در آستانه اربعین و پیاده روی این ایام، اتوبوس بوشهر- شلمچه از 9 مهرماه برقرار می شود. زائرین اربعین می توانند از طریق سایت safar724.com یا مراجعه دفاتر و یا پایانه مسافربری بوشهر نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند. هزینه این سرویس 50 هزارتومان اعلام شده است.
  • کشاورزان گناوه ای خواستار پیگیری برای دریافت عوارض آلایندگی از شرکت نفت هستند. سال گذشته بواسطه بارندگی در بالادست، چندین مرتبه حجم عظیمی از آلودگی نفتی وارد اراضی کشاورزی و رودخانه‌های گناوه شد. آن موقع دادستان و فرمانداری گناوه به این موضوع ورود کرد و لکه‌ها جمع آوری شد. گفته می‌شود محیط زیست گناوه در محاکم قضایی بیش از ۵۰ میلیارد تومان حکم پرداخت خسارت گرفته اما تاکنون نتوانسته از شرکت نفت مبلغی را دریافت کند.
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وعده داده فاز اول اورژانس هسته ای بوشهر تا دهه فجر راه اندازی می شود. این پروژه در زمستان 96 آغاز شده و قرار بود در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
  • شنیده شده در برخی مدارس استان کتاب عربی دانش آموزان پایه دوازدهم علوم انسانی مربوط به چاپ پارسال است که با چاپ جدید تفاوتهای زیادی دارد و دانش آموزان را مجبور به استفاده از نسخه الکترونیکی کتاب در اینترنت کرده است. مشخص نیست چرا این کتاب جدید در بوشهر توزیع نشده است.
  • شنیدیم دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در عسلویه مدتها تعطیل شده است. ظاهرا فعال شدن دفتر این خبرگزاری در جنوب فارس در دستور کار می باشد.
  • سمیه رسولی به عنوان سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر منصوب شد. طی 4 سال اخیر زهره عالی نسب این سمت را برعهده داشت.
  • گفته می شود اعضای شورای شهر بوشهر ماهیانه 4 میلیون تومان بابت حق الجلسه و هزینه های جانبی نظیر هزینه تلفن، تعمیرات خودرو و ماموریت ها دریافت می کنند.
  • این هم تصویری از پروژه مجتمع فرهنگی هنری آبپخش دشتستان که در دولت دهم کلنگ زنی شد و به دلیل ناتمام ماندن، این روزها به عنوان محل نگهداری گوسفند مورد استفاده قرار می گیرد!

  • دست آخر اینکه طی هفته های اخیر که آخرین قبوض کاغذی برق به منازل شهروندان رسیده یا برای برخی پیامک آن ارسال شده، به گفته برخی شهروندان، هزینه اعلامی نسبت به تابستان سال گذشته بسیار بالاتر بوده است.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ29596]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب