آینه جم: با بسته شدن پل کردلان دسترسی مردم این روستا به مرکز بخش و شهرستان دشتی قطع شده است.

به گزارش «آینه جم»؛ شغل مردم این روستا کشاورزی و کشت خارج از فصل گوجه فرنگی است. همه ساله در فصل برداشت محصول، طغیان رودخانه مند بارها راه دسترسی مردم به بازار را می‌بندد و کشاورزان متضرر می‌شوند.

با وجود ترمیم جاده مواصلاتی به پل و صرف اعتبار قابل توجه برای اینکار در سالیان گذشته، اما با کمترین بارندگی و بالا آمدن آب در بستر رودخانه این راه بسته می‌شود و اهالی روستای کردلان تا فروکش کردن آب و لایروبی پل، دسترسی‌شان به همه جا قطع می‌شود.

در این شرایط اگر کسی به خدمات اورژانس پزشکی نیاز داشته باشد هیچگونه دسترسی به مراکز درمانی نیست.

تنها راهی که مردم این روستا در هنگام بسته شدن پل برای دسترسی به روستاهای پیرامون دارند راه خاکی به روستای باغان است که سال قبل با همیاری اهالی شن ریزی شد اما به دلیل تعدد مسیلها و دره‌های فصلی این راه نیز در هنگام بارندگیها قابل استفاده نیست.

اهالی روستا در گفتگو با مند با انتقاد از تعلل متولیان در رفع اساسی مشکل راه دسترسی مردم به مرکز بخش و روستاهای پیرامون از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخواست دارند تا فروکش کردن سیل و باز شدن پل، راه خاکی روستا به باغان را بازگشایی کنند تا بتوانند محصولات کشاورزی خود را به بازار برسانند.

راه دسترسی به محله چهارده معصوم #باغان مسدود شد

در همین خصوص سایت مند از قول ابوذر زارعی دهیار باغان نوشت: چهارسال پیش و با همکاری بنیاد مسکن شهرستان راه جایگزین به محله چهارده معصوم باغان که در هنگام بارندگی و طغیان رود مند دسترسی محله به روستا قطع می‌شود، احداث شد.

وی افزود: مسیر جایگزین نیاز به احداث چند ابنیه خیلی کوچک دارد که در زمان بارندگی راه مردم قطع نشود.

دهیار باغان تصریح کرد: با وجود طرح این مساله در شهرستان تا کنون اعتباری برای احداث این ابنیه در نظر گرفته نشده است.

زارعی گفت: راه دسترسی به این محله بسته شده است و امیدواریم با فروکش کردن آب، راه را بازگشایی کنیم.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از مزارع گوجه فرنگی روستا در این محله واقع است و هنگام بارندگی دسترسی کشاورزان به بازار قطع می‌شود.

[کد خبر:AJ30685]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب