خبرنگاران «آینه جم» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • همزمان با پایان مهلت رسیدگی به اعتراضات کاندیداهای ردصلاحیت شده توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، گمانه زنی ها درباره تغییر در اسامی داوطلبان مجلس در استان بوشهر نیز افزایش یافته است. این درحالیست که تا آخر وقت جمعه لیستی از سوی شورای نگهبان به فرمانداری های 4 گانه مرکز حوزه انتخابیه ارسال نشده و به شنبه موکول شده است.
  • برخی زمزمه ها از ردصلاحیت شدن یک کاندیدای مطرح حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در این مرحله حکایت دارد.
  • در حوزه دشتی و تنگستان هم خبر می رسد علی افراشته در لیست تاییدصلاحیت های جدید قرار گرفته است.
  • گویا در دشتستان هم محمدرضا دهقان فر توانسته تاییدصلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد.
  • هر نامزد انتخاباتی مجلس در بوشهر امکان برقراری 4 ستاد (شامل ستاد برادران و خواهران در منطقه یک و دو شهرداری) دارد. ظاهرا برای مدیریت ترافیک احتمالا فعالیت انتخاباتی و برقراری ستاد تبلیغاتی نامزدها در مرکز شهر و بخشی از خیابان سنگی ممنوع خواهد شد.
  • گفته می شود براساس گزارش یک نهاد رسمی به مجموعه بالادستی، اگر در تاییدصلاحیت ها تجدیدنظر نشود، انتخابات مجلس در استان بوشهر فقط در حوزه جنوب استان تا حدودی رقابتی است، اما در 3 حوزه دیگر تب و تاب چندانی درخصوص تشکل هایی غیر از اصولگرایی دیده نمی شود.
  • مدیریت شهری بوشهر از اداره سرویس های بهداشتی عمومی عاجز و ناتوان مانده است، طوری که در تعطیلات اخیر که شمار زیادی از مسافران استان های همجوار راهی بوشهر شده بودند، اغلب سرویس های بهداشتی این شهر بسته شده بود. این موضوع ناشی از خاتمه قرارداد پیمانکار سابق نگهداری این سرویس هاست و مناقصه جدید هم از سوی شورای شهر رد شده با این توجیه که پرداخت ماهانه 80 میلیون به پیمانکار بدون اضافه شدن خدمات رقمی کارشناسی نیست. با توجه به زمانبر بودن برگزاری مناقصه جدید، مشخص نیست برنامه شورا و شهرداری برای حل این مشکل ساده چیست؟
  • خبر می رسد پرواز عسلویه- دوحه در شرف برقراری است. گویا این پرواز توسط ایران ایر و بصورت چارتری می باشد.
  • وعده استاندار درباره ایجاد بازارچه های محلات در شهرهای استان خصوصا مرکز استان جهت حذف واسطه ها و رساندن میوه و اقلام پرمصرف با قیمت ارزانتر به دست مردم، با بی اعتنایی و فراموشی مواجه شده، طوری که شوراهای شهر و شهرداری ها در این خصوص مصوبه و فعالتی نداشته اند. این درحالیست که دو ماه از چنین مصوبه ای در کارگروه تنظیم بازار می گذرد.
  • اخیرا گروههایی در پیام‌ رسان‌های فضای مجازی تشکیل شده‌ اند که مدعی حمایت از برخی کاندیداهای انتخابات مجلس هستند و در شناسنامه گروه برای اعضا، نرخ‌ هایی را برای اضافه کردن افراد بیشتر به این گروه‌ها تعیین کرده ‌اند. گردانندگان این کانال ها می گویند این هزینه ها توسط نزدیکان کاندیدای موردحمایت پرداخت می شود و نگرانی بابت پرداخت هزینه وجود نداشته باشد. د‌‌‌ر شناسنامه گروه برای اعضا، نرخ ‌هایی را برای اضافه کرد‌‌‌ن افراد‌‌‌ بیشتر به این گروه‌ها تعیین کرد‌‌‌ه‌ اند‌‌‌؛ «۲۰۰ نفر = ۳۸۵ هزار تومان، ۳۰۰ نفر = ۵۷۰ هزار تومان، ۴۰۰ نفر = ۷۶۰ هزار تومان و ...» یا «۱۰۰ نفر = یک میلیون تومان، ۲۰۰ نفر = د‌‌‌و میلیون تومان، ۳۰۰ نفر = سه میلیون تومان، ۴۰۰ نفر = چهار میلیون تومان و ...».
  • کمبود گاز مایع در اغلب شهرهای استان مردم را در سرمای زمستان کلافه کرده است. در همنی حال شرکت پخش فرآورده های نفتی می‌گوید کپسول به‌اندازه است، اما خوراک ماشین‌های گاز سوز می‌شود. در این خصوص ضعف نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشهود می باشد.
  • سهم شهرداری ها از اعتبارات ارزش افزوده قابل توجه می شود.براساس مصوبه مجلس، سهم دولت و مديريت شهري و روستايي از مالیات بر ارزش افزوده مساوی شد، درحالی که قبلا سهم شهرداری ها از این اعتبارات 3 درصد بوده است.
  • شماری از رانندگان خودرو شخصی و ناوگان عمومی از نرسیدن کارت های سوخت شان ببا وجود اینکه ماهها از ثبت نام آنها می گذرد گلایه مند هستند. در دفاتر پلیس بعلاوه ده به متقاضیان گفته می شود روال صدور کارت المثنی بیش از دو ماه طول می کشد و متقاضیان برای پیگیری کارت خود قبل از دو ماه به این دفاتر مراجعه نکنند. به نظر می رسد همچون کارت ملی هوشمند، شرکت پخش نیز با کمبود بدنه های این کارت مواجه است و امکان صدور کارت المثنی برایش فراهم نیست و این موضوع را نیز رسانه ای نمی کند.
  • سرپرستی سازمان همیاری شهرداری‌های تهران به یک بوشهری رسید. باحکم استاندار تهران محمد حسین شیخیانی به عنوان سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران منصوب شد. وی پیش از این سابقه تصدی همین سمت در استان بوشهر را داشته است.
  • اقبال عجیب جمع کثیری از جوانان و برخی چهره های مطرح فضای مجازی به یکی از کاندیداهای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم که در میان داوطلبان تایید صلاحیتی قرار گرفته، باعث تشکیل کمپین های متعددی در شبکه های اجتماعی توسط حامیان وی شده است! طی هفته گذشته کلیپ سخنان انتقادی این کاندیدا که در مغازه پتوفروشی خود و از روی کاغذ خوانده، در فضای مجازی بسیار دست به دست شده و مورد توجه قرار گرفته است! ظاهرا اقبال غیرمنتظره به این داوطلب خصوصا از سوی جوانان، نوعی اعتراض به شیوه بررسی صلاحیت هاست. به نظر می رسد درصورت ادامه این موج حمایتی، آراء قابل توجهی به سبد وی ریخته شود؛ هرچند برخی معتقدند با اتفاقات اخیر، احتمال تجدیدنظر شورای نگهبان وجود دارد!
  • استاندار بوشهر روز گذشته در نماز جمعه اهل سنت عسلویه حضور یافت.

  • محمود صادقی نماینده تهران در توئیتی مدعی شد: نرخ تایید صلاحیت برای انتخابات مجلس توسط واسطه ها تا 4 میلیاردتومان افزایش یافته است!
  • باخبر شدیم نخستین کشتی فله‌بر در بندر نگین بوشهر پهلوگیری و ۲۳۰۰۰هزار تن گلینگر سیمان دشتستان را به کشورهای عربی صادر کرده است. با توجه به ظرفیت ایجاد شده، کشتی های تا 35 هزار تن قادر به صادارت مواد معدنی هستند.
  • کابین های چرخ فلک 72 متری بوشهر نصب شد و گفته می شود موتور آن نیز تا اواخر بهمن ارسال و نصب خواهد شد. باید دید این پروژه پس از 4 سال به بهره برداری خواهد رسید؟
  • پلیس هشدار داده: اخیرا در برخی بیمارستان ها زنی سن بالا با لباس و یک کیف زنانه شیک به سراغ همراهان بیماران رفته و با چهره‌ای آشفته و نگران ادعا می‌کند که شارژ گوشی موبایلش تمام شده و باید به یک نفر زنگ بزند. این زن برای اعتماد سازی وقتی گوشی موبایل را در دست می‌گیرد کیف دستی اش را در اختیار صاحب گوشی موبایل قرار داده و بعد از یک شماره گیری با موبایل شروع به صورت نقش پردازی شروع به صحبت می‌کند و آرام آرام از همراه بیماران دور شده و در یک لحظه از بیمارستان خارج و گوشی موبایل را سرقت می‌کند. طعمه‌های این زن با توجه به اینکه کیف زنانه در دستشان است ابتدا به رفتارهای وی شک نکرده و منتظر بوده تا زن مسن برای گرفتن کیفش بازگردد، اما بعد دقایقی که هیچ خبری از این سارق حرفه‌ای نمی‌شود شاکیان اقدام به بررسی کیف زنانه کرده که متوجه خالی بودن آن شده اند.
  • فاصله هزینه با درآمدهای روستانشینان بوشهر روز به روز بیشتر م شود. در گزارش جدید مرکز آمار ایران، استان بوشهر رتبه 4 کشور از نظر تورم در مناطق روستایی را دارد. این گزارش مربوط به بررسی 12 ماهه منتهی به دی ماه سالجاری است. روستانشینان هرمزگان، یزد، اصفهان و ایلام رتبه های بالاتر را از این نظر کسب کرده اند.
  • گویا شام‌ های انتخاباتی در مناطقی از استان برقرار است. گویا این شام‌ ها توسط طرفداران داوطلبان برنامه‌ ریزی و با میهمانی و سخنرانی داوطلب دنبال می‌ شود. در این روش هزینه شام و پذیرایی از داوطلب دریافت، اما ظاهر برنامه، میزبانی طرفدار یا بزرگ منطقه و روستا است.
  • شنیده می شود حدود نیمی از ثبت نام کنندگان مسکن ملی در استان بوشهر واجد شرایط تشخیص داده نشده و مردود شده اند. یکی از مهم ‌ترین شرایط پذیرش افراد برای مسکن ملی (جدا از اینکه متاهل بوده، قبلا تسهیلاتی در این زمینه نگرفته و صاحب مسکن نباشد)، این است که وزارت راه‌ و شهرسازی تشخیص دهد که متقاضی توانایی پرداخت اقساط را دارد.
  •  
  • تکنولوژی در فاز11 پارس‌جنوبی تعلیق شده است. وزیر نفت گفته: هم شرکت چینی و هم توتال فرانسه به‌طور کامل از قرارداد توسعه فاز11 پارس‌جنوبی خارج شده‌اند، از این رو فعلا شرکت پتروپارس جای آنها را در توسعه فاز اول گرفته ولی این شرکت ایرانی هم‌اکنون به لحاظ توان تکنولوژیک و طراحی، امکان توسعه واحد دوم این میدان گازی را ندارد. گفته می شود یکی از دلایل معلق ماندن توسعه بخش دریایی فاز 11 این است که حجم سکوی آن ۲۰هزار تن می‌شود؛ یعنی 8برابر سکوهایی که در پارس‌جنوبی تا امروز نصب شده (2500 تنی)، اما زیرساخت‌های لازم برای ساخت این سکوها در یاردهای تأسیساتی داخل کشور مانند صدرا وجود ندارد.
  • نبود سایت پاراگلایدری استاندارد در استان بوشهر مشکلاتی برای ورزشکان این رشته پروازی و مردم مناطق محلی ایجاد کرده است. به گفته اهالی روستای دل آرام دلوار، مدتیست ۲ گروه پاراگلایدری در ساحل روستای  دل ارام با کشیدن پارگلایدر بوسیله ماشین وانت با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساحل دل ارام ارامش و امنیت ساکنان و مسافران که برای ساعاتی استراحت به ساحل پناه آورده اند را به خطر انداخته و باعث ایجاد مزاحمت و نامنی گردیده . و برای انجام این حرکت خود هیچ محدودیت جغرافیای و محدوده  مسکونی را رعایت نمی کنند. ظاهرا تا کنون با شکایت مردم چندین بار ماشین ها که شامل وانت پیکان و وانت نیسان و وسایل پروازی بوده توسط نیروی انتظامی توقیف گردیده ولی مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.
  • گویا در بین اصولگرایان استان بوشهر بر سر تعیین لیست خود در 4 حوزه انتخابیه مجلس اختلافاتی به وجود آمده است. بعضی از گزینه ها تلاش دارند از سوی تهران به عنوان گزینه نهایی در بوشهر معرفی شوند، این درحالیست که برخی از اصولگرایان معتقدند گزینه نهایی باید توسط شورای استانی مشخص شود. از قرار معلوم اصولگرایان استان به دو بخش سنتی و جوان تقسیم شده که در خصوصا تعیین گزینه نهایی اختلافاتی میان آنها شکل گرفته است./ خلیج فارس
[کد خبر:AJ31324]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب