آینه جم: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری به سبب آسیب دیدگان ویروس کرونا گفت: در استان 11 هزار و 90 نفر در این سامانه نام نویسی کردند که 10 هزار و 16 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری و به تامین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش آینه جم؛ حمیدرضا پناه در نشست خبری ادامه داد: تاکنون حقوق بیمه بیکاری اسفند و فروردین پرداخت شده و تامین اجتماعی پیگیر پرداخت حقوق ماههای دیگر مشمولان این بیمه می باشد.

ما متولی اشتغال نیستیم

پناه در پاسخ به سوالی درباره اینکه گزارشی از میزان اجرای مصوبه اشتغال 50 درصدی بومیان در صنایع نفت و گاز دارید؟ بیان کرد: براساس قانون، مناطق ویژه اقتصادی مثل پارس جنوبی قوانین اشتغال و ادارات جداگانه کار دارند، ولی براساس گزارش هایی که از این سازمان ارائه شده، آمار اشتغال نیروهای بومی بهتر از گذشته شده است.

به گفته وی، وزارت کار و ادارات استانی آن، سیاستگذار حوزه اشتغال و پیگیر جذب اعتبارات این حوزه بوده و متولی مستقیم اشتغالزایی نمی باشند، مثلا بخش عمده اشتغال در بخش بومگردی های روستایی با پیگیری میراث فرهنگی رخ می دهد، یا سرمایه گذاری در معادن برعهده سازمان صمت می باشد و همچنین در خصوص توسعه گلخانه ها که سازمان جهادکشاورزی پیگیر آن است.

به گفته وی، طی 7 سال گذشته، براساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری استان بوشهر پایین تر از میانگین کشوری بوده است.

پناه افزود: ضمن اینکه طی سال های اخیر چالش های کارگری مثل صدرا در استان نداشته ایم و میزان حقوق معوق برخی مجموعه ها 2 تا 3 ماه بوده که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، مطلوب می باشد.

رتبه اول بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی اما در راستای ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، از سال 96 تاکنون 264 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.

حمید رضا پناه افزود: این میزان اعتبار زمینه اشتغالزایی حدود 4300 نفر را  فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، 11 هزار و 640 مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل (فردی) و پشتیبان (گروهی) در استان پرداخت و زمینه اشتغال بیش از 13 هزار نفر در استان فراهم شده که براساس گزارش وزارت کار، استان رتبه نخست کشور را در جذب سهمیه اش کسب کرد.

۱۷۰ میلیارد تومان برای احداث مجموعه های ورزشی کارگران استان بوشهر

وی ادامه داد: تا قبل از دولت یازدهم تنها 2 فضای ورزشی شامل مجموعه ورزشی بوشهر و زمین چمن دشتستان وجود داشت اما امروز پنج مجموعه ورزشی در استان در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، گناوه و بوشهر در دست ساخت است.

حمیدرضا پناه گفت: برای احداث این مجموعه‌های ورزشی 170 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان اختصاص یافته، در این راستا استخر کارگری بوشهر پیشرفت 60 درصدی دارد، سالن ورزشی گناوه حدود 50 درصد پیشرفت دارد، اما پروژه دشتی و تنگستان به دلیل مشکلات کرونا دچار تاخیر شده و سوله آن هنوز نرسیده است.

به گفته پناه با وجود همه مشکلات اقتصادی و  تنگناههای اعتباری اما دولت کارگران را فراموش نکرد و تلاش شد با تخصیص اعتبارات مناسب در زمینه ورزش کارگران، نیروی کار فعال، پویا و با نشاطی در اجتماع  باشد.

[کد خبر:AJ33563]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب