آینه جم: امام جمعه جم گفت: جنگل گلوبردگان در معرض آسیب جدی است و باید برنامه منسجم برای حفظ آن طراحی شود.
 
به گزارش آینه جم، حجت‌الاسلام محمد محمدی تصریح کرد: لازم است به ذخایر ژنتیکی به منظور حفاظت و بهره‌برداری پایدار از تنوع زیستی توجه لازم صورت گیرد. علاوه بر حفظ جنگل‌ها، شناسایی منابعی که انقراض آن‌ها را تهدید می‌کند، از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: نمونه آن در شهرستان حفاظت از جنگل گلو بردگان ریز است که متأسفانه در معرض آسیب جدی است و باید برنامه بسیار منسجم و حسابی با بهره گیری از ظرفیت مردم طراحی و تدبیر شود.
محمدی با اشاره به موضوع فرودگاه جم گفت: موانع راه اندازی برطرف شده است و با پیگیری‌های که از سوی همه مسؤولان در تعقیب خطبه‌ها و جلسات صورت گرفت مدیر عامل گاز کشور هم اعلام آمادگی راه اندازی فرودگاه کرد.
وی خواستار تسریع در راه اندازی فرودگاه شد و تاکید کرد: تاکیدمان واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی است تا باری هم بر دولت و پالایشگاه نباشد و بخش خصوصی هم دائماً دنبال توسعه و افزایش بهره وری باشد.
امام جمعه جم خواستار رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان این شهرستان شد و گفت: بحث اشتغال جوانان به سختی و گاهی به غیر قابل حل تبدیل می‌شود و انتظار داریم با شفافیت این مهم روشن شود.
وی تاکید کرد: هم مجموعه‌ها نفت و گاز شهرستان و هم مناطق مجاور که شهرستان میزبان و پشتیبان آن هستند با متولیان اشتغال شهرستان همکاری کنند و ارتباط و تعامل داشته باشند. البته بعضی از مدیران نفت و گاز در منطقه ویژه و صنایع پتروشیمی خوب عمل می‌کنند انتظار نگاه جهادی و عادلانه است.
محمدی بیان کرد: راه جم – پالایشگاه موانع و معارضین داشت که حل شد و اکنون نوبت پالایشگاه است که به سرعت کار و ادامه مسیر را شروع کند و تمام کند. طی سال‌های گذشته قریب به ۱۰۰ نفر از مردم و جوانان در پیچ‌ها و راه غیر استاندارد از دنیا رفته اند و این ضایعه و فاجعه سختی است و اینقدر این راه مهم و حساسی است.
[کد خبر:AJ45186]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب