آینه جم-  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

???? نخست اینکه؛ وزیر ارشاد درخصوص لغو کنسرت های بوشهر با نامه پلیس اماکن، باز قول پیگیری داد. اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفته: حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

???? برخی گمانه زنی ها حکایت از سه گزینه پیش روی دولت درباره بنزین می باشد. گویا سناریو اول؛ سوخت گيري با كارت سوخت جايگاه ها گرانتر خواهد شد که همان نرخ سوم بنزین خواهد بود. (جدا از نرخ های بنزین سهمیه ای و آزاد در کارت). همچنین سناريو دیگری که مطرح گردیده، اعمال كارمزد و ماليات استفاده از كارت بنزین جايگاه‌ها خواهد بود که باید اضافه بر نرخ 3 هزار تومانی بنزین پرداخت کند. سناريو سوم هم که احتمالش بسیار ضعیف است، افزايش قيمت بنزين می باشد.

???? شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد مستقر در عسلویه برای خانواده صنعت پتروشیمی ساکن تهران همایش پیاده روی خانوادگی برگزار کرد.

???? رییس بنیاد شهید کشور در سفر آخر هفته به بوشهر در منزل پدر و مادر مهدی طارمی حضور یافت. گویا هماهنگی این دیدار توسط سیدمحمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور و از بستگان خانواده طارمی صورت گرفته است. البته مادر طارمی به عنوان خواهر شهید می باشد.

???? محسن مختاری از جوانان دشتستانی به عنوان مدیریت بانک تجارت استان فارس منصوب شد. وی پیش از این مدیریت همین بانک در بوشهر را برعهده داشت.

???? شنیده ها از احتمال تغییر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر حکایت دارد. گویا عملکرد استان بوشهر در زمینه طرح نهضت ملی مسکن رضایت بخش نبوده است.

???? بوشهر پایین ترین میزان استقبال اصناف درخصوص تبدیل پروانه های فعالیت کاغذی اصناف به الکترونیکی را داشته اند. این مطلب را سیاح، رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد بیان کرده است. مهلت تبدیل پروانه فعالیت اصناف به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت خاتمه می یابد.

???? الزام تجار از سوی شرکت‌های کشتیرانی برای انتقال و تحویل کانتینرهای خالی به محوطه‌های اختصاصی خطوط کشتیرانی، زمینه‌ساز افزایش قیمت تمام‌شده کالا و رشد تورم می‌شود. خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بوشهر گفت: در منطقه ویژه اقتصادی یا همان اداره کل بنادر و دریانوردی استان به خطوط کشتیرانی عودت داده می‌شد ولی اکنون برخی از این شرکت‌ها بدون هماهنگی قبلی با صاحب کالا تجار را مکلف می‌کنند که کانتینرهای خالی را به منطقه ویژه اقتصادی شماره 2 یا بندرعباس منتقل کنند و همین امر باعث تحمیل هزینه‌های مضاعف به صاحبین کالا می‌شود.

???? برخی آمارها نشان می دهد 30 درصد فارغ‌ التحصیلان مقطع دکتری در بوشهر بیکار هستند.

???? برخی تصمیم سازی ها در کشور رنگ و بوی دلالی دارد. گویا برنامه‌ ریزی برای واردات خودرو توسط جانبازان با آگاهی از اینکه بسیاری از جانبازان معزز ممکن است توان خرید خودروهای لوکس را نداشته باشند، امکانی برای واسطه‌ گران جهت خرید و فروش امتیاز این محصولات فراهم کرده است.

???? فارس، استان معین تامین نیروی انسانی صنعت هسته‌ای در جنوب کشور شد. معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فارس به واسطه مجاورت با بوشهر و دیگر استان های جنوبی که محل احداث ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی است، از موقعیتی بسیار مهمی برخوردار است و در تامین نیروی انسانی برای ساخت و سپس بهره برداری این پروژه ها تعیین شده است.

???? در خرید زمین، مراقب کلاهتان باشید. اخیرا تبلیغات فروش اراضی کشاورزی در مناطق خوش‌ آب‌ و هوای کشور داغ شده و برخی با ادعای آزاد شدن ساخت ‌وساز در اراضی کشاورزی، به تبلیغ می پردازند. سازمان امور اراضی این ادعاها را تکذیب کرده و آن را فریب بزرگ نامیده است. در توضیح تکمیلی این سازمان گفته شده: مالکان زمین‌ هایی که بنا به ضرورت با تغییر کاربری آنها از کشاورزی موافقت شده، باید 80 درصد ارزش روز زمین را پس از تغییر کاربری بابت عوارض به خزانه واریز کنند.

???? آمار فوتی موتورسواران در جاده های برون شهری بوشهر بالاست، طوری که از هر 3 فوتی، یک نفر موتورسوار می باشد.

???? 36 درصد واحدهای روستایی استان فرسوده است و در این بین، دشواری تسهیلات بانکی برای روستائیان مشکل ساز شده است.

???? فروردین ماه در حالی به پایان رسید که هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص نشده است. این درحالی است که بازنشستگان کارگری انتظار دارند با توجه به رشد افسارگسیخته تورم، افزایش حقوق‌شان به ۳۵ و ۲۲درصد مصوب شورای عالی کار محدود نماند.

???? استاندار سابق بوشهر در دیدار عیدانه رئیس جمهور سابق حضور یافته اند. همچنین در تصاویر، علاوه بر مصطفی سالاری، ارسلان زارع استاندار سابق گیلان نیز در این دیدار حضور داشته است.

???? مردم خواستار برخورد سختگیرانه و افزایش جرایم با تخلفات حادثه آفرین مثل استفاده از چراغ زنون هستند.

???? دست آخر اینکه؛ قطعی و اختلال سامانه بیمه سلامت طی هفته گذشته باعث شد بسیاری از بیمه شدگان داروهای خود را با نرخ آزاد خریداری کنند. بیمه سلامت وعده داده اگر فردی ناگزیر به پرداخت مبلغ آزاد برای دارو شده، آن را پرداخت خواهد کرد./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ45425]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب