آینه جم:در هفته ای که گذشت دانشکده خبر به علت بدهی به مالک ساختمان پلمب شد و پس از کمتر از یک روز با دخالت وزارت ارشاد مجدد مشغول به کار شد.

به گزارش آینه جم:آموزش  عالی در هفته ای که گذشت شاهد پلمب ناگهانی دانشکده خبر بود و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه ی جشنواره بین المللی رباتیک از بی سابقه بودن برگزاری اردو و کنسرت های مختلط خبر داد.
 
مهر پلمپ بر در دانشکده خبر
احمدی فزادی رییس دانشگاه خبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال در بیستمین سالگرد تأسیس دانشکده خبر و یک روز پس از اختتامیه نمایشگاه مطبوعات که حضوری فعال در آن داشت امروز با حکم قضایی به دلیل شکایت مالک ساختمان بابت عدم پرداخت اجاره بها پلمپ شد.
 
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد کارگروهی را برای بررسی این موضوع تشکیل داد و همانطور که انتظار می رفت در کمتر از 24 ساعت مشکل حل شد و دانشکده رفع پلمپ شد.
 
اختصاص وام یک میلیون تومانی به دانشجویان مبتکر
رئیس صندوق رفاه از پرداخت یک میلیون تومان وام به دانشجویان مخترع و مبتکر در صورت دارا بودن گواهی ثبت اختراع خبر داد.
 
ذوالفقار یزدان مهر اظهار داشت:وام فوق در دو مرحله پرداخت می‌شود. 60 درصد از مبلغ کل وام در مرحله اول یعنی پیش از آغاز کار و 40 درصد مابقی در مرحله دوم پس از پیشرفت 70 درصد کار به مبتکر داده می‌شود.
 
برگزاری اردوها و کنسرت های مختلط سابقه‌ای نداشته است 
فرهادی برگزاری اردو و کنسرت‌های مختلط را در داخل دانشگاه‌ها رد کرد و توضیح داد: در این دو سال و قبل از به هیچ عنوان در دانشگاه‌ها اردو و کنسرت مختلط برگزار نشده و شورای نظارت به برگزاری این نوع همایش‌ها مجوزی صادر نکرده است.
 
وی اضافه کرد: در گذشته در پی امضای تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاه‌هایی همچون ایتالیا مسافرت‌هایی صورت گرفته که کاملا علمی و با حضور اساتید بوده است.
 
ارتباط همه جانبه صنعت خودرو با دانشگاه تهران
فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: خوشبختانه ساماندهی آموزش عالی، دانشگا‌ه‌ها و موسسات آموزش عالی، ارتقاء کیفیت، تائید شاخص های علم سنجی و ارتقای کیفی، بازنگری رشته‌های تحصیلی به سرعت در حال انجام است و تا دو ماه آینده بیش از 300 رشته تحصیلی بازنگری شده و محتوای آنها کاربردی خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: برای دوره‌های پسا دکترا و فرصت‌های مطالعاتی در صنعت اقداماتی در جهت ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام شده که از جمله این اقدامات ارتباط همه جانبه صنعت خودرو با دانشگاه تهران است. البته صنعت خودرو در زمینه خودروهای هیبریدی با دانشگاه امیر کبیر نیز قرار دادهایی داشته است.
اساتید اخراج نمی‌شوند
فرهادی با تاکید بر قانونی نبودن اخراج اساتید گفت: اخراج  هزار اساتید دانشگاه پیام نور شایعه بوده و در هیچ دانشگاهی اساتید اخراج نشده و نمی‌شوند. 
 
وی در پایان افزود: رئیس جدید دانشگاه پیام نور مشغول برنامه ریزی و ساماندهی این دانشگاه است و در تلاش قرار گیری این دانشگاه در مسیر اصلی خود یعنی آموزش از راه دور می‌باشد.
 
روسای 10 دانشگاه کشور تعیین شدند
دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری پیرامون آخرین مصوبات کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: درهشتمین جلسه کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی 10 تن از روسای پیشنهادی تعیین شدند. 
 
دبیر شورای انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد:هنوز تعدادی از دانشگاه‌ها برایشان تصمیمی گرفته نشده و معرفی شدگان هنوز قطعی نشده‌اند مثلا در دانشگاه آزاد اسلامی 15 واحد مرکز استانی هنوز درحال ارزیابی هستند اما تا قبل از آذر ماه امسال تعیین می‌شوند حکم ریاست آنها تایید شود و از سرپرستی به عنوان ریاست مشغول به کار گردند. 
 
تغییر روند دریافت ارز دانشجویی
اداره تسهیلات و اعزام با هزینه شخصی سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: در راستای تحقق راهبرد‌های کلان سازمان امور دانشجویان در جهت الکترونیکی کردن و اصلاح فرایندهای کاری و نیز در جهت تسهیل، سرعت بخشی و عدم نیاز به مراجعه حضوری در روند رسیدگی به درخواست‌های ارز دانشجویی از امروز شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴حواله فیزیکی (کاغذی) صادر نخواهد شد.
ضمن اینکه از این پس برای کسانی که قصد ثبت نام جدید دارند پرداخت هزینه ثبت نام فقط به صورت الکترونیکی است.
 
شرکت بیش از ۱۲ هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین حسینی ۹۴
جواد تاجیک در خصوص پیاده روی اربعین حسینی گفت:امسال برنامه ریزی دانشجویی برای اربعین را با شعار «هیهات من الذله» شروع کردیم، بیش از ۷ هزار نفر از دانشجویان از قالب کاروان‌های دانشجویی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان به صورت زائر انفرادی اعزام خواهند شد.
 
مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان در قالب خدمت گذاری و راهنمایی زائر حضور می یابند.
 
اعمال افزایش مقرری ارزی دانشجویان بورسیه از سال آینده
 
مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: برنامه‌ افزایش مقرری ارزی امسال در دستور کار شورای مرکزی بورس است و تا سال 95 پس از بررسی و تائید وزیر،‌ برای اجرا ابلاغ می‌ شود. 
 
صدیقی با اشاره به مشکلات دانشجویان بورسیه توضیح داد: مشکلات جایابی و گرفتن اعلام نیاز از دانشگاه برای اشتغال به کار دانشجویان را همچنان دنبال می‌کنیم، امیدواریم به تدریج بعضی محدودیت‌ها به خصوص محدودیت‌های رشته‌ای رفع شود.
[کد خبر:AJ10008]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب