آینه جم:تکلیف مردم با شبکه من و تو مشخص است، این شبکه دزد اخلاق و دزد ناموس است و ما ایرانیان با هیچ دزدی مخصوصا دزد اخلاق و ناموس مانوس نخواهیم شد. هزاران شاه ماهی از آستین برون آورد به خانه هایمان راهش نخواهیم دارد.

حضور سالار عقیلی در شبکه من و تو

به گزارش آینه جم: تازه داشت تب تبلیغ فیلم‌های سینمای ایران در مجموعه شبکه  Gem، حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون در تولیدات این شبکه ماهواره ای  فروکش می کرد و به تدریج تصور می‌کردیم تب ارتباط هنرمندان با شبکه های ماهواره ای، پس از چندی فروکش خواهدکرد که ناگهان سالار عقیلی در برنامه من و تو پلاس شبکه لندنی ظاهر شد و فضای رسانه ای داخلی، دل آشوب.

هیچ تنابنده ای باور نمی کند، سالار عقیلی  در شبکه من و تو؟! کار از انگشت به دهان گزیدن گذشته است. سالار صدا، مرد اخلاق موسیقی با هزار وجنات دیگر! نمی دانم! چه بگویم!چه بنویسم! بهت و شوک بر هواخواهانش مستولی شد. خواننده ای که در محبوبیت فراتر از اساتید بزرگی است که بردن نامشان این متن را به سیاست ورزی خواهد کشاند.

چند دقیقه جنجالی عقیلی/ سالار! سالار بمان

اتفاق بهت آوری بود، اگر برادر نازنین ما سالار عقیلی قصد تبلیغ کنسرتش در شهر لندن و منچستر را داشته، چرا در ساعاتی قبل از کنسرت در برنامه تاک شوی شبکه لندنی حضور پیدا کرده است؟ واقعا حضور سالار عقیلی هیچ کمکی به تبلیغات کنسرتش نخواهد کرد و هیچ مخاطبی را به اجراهای زنده‌اش فرا نمی خواند. تنها اتفاقی که می افتد هواداران اصیل سالار را دلخور و ناراحت می کند. هوادارانی که با طنین آوای سالار مبتلا به شور میهن پرستانه می شوند، از سالار موسیقی سنتی دلخورند. سالاری که اشعارش اخلاق گرا با تم مذهبی است و خیلی از خانواده های سنتی و مذهبی دوستش دارند ناگهان در مقابل مجری زنی می نشیند که دامنش... و به فاصله کمی از این حضور عکس حضور او در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

چنین رویکردی و چنین حضوری تنها به وجه ملی و هنرمندانه سالار موسیقی لطمه می زند. شاید سالار عقیلی که خواننده تیتراژ سریال معمای شاه است در هر شبکه فارسی زبانی حضور پیدا می کرد اینقدر تاثیر منفی نداشت. تکلیف مردم با شبکه من و تو مشخص است، این شبکه دزد اخلاق و دزد ناموس است و ما ایرانیان با هیچ دزدی مخصوصا دزد اخلاق و ناموس مانوس نخواهیم شد و اگر هزاران شاه ماهی از آستین برون آورد به خانه هایمان راهش نخواهیم دارد.

چند دقیقه جنجالی عقیلی/ سالار! سالار بمان

و حالا حضور سالار موجی از واکنش های رسانه ای را به دنبال خواهد داشت. بدترین رویداد در رسانه های پر مخاطب نوشتاری تکفیر سالار عقیلی است. در شرایط کنونی اخلاق رسانه ای می طلبد حرمت سالار را نگاه داریم و زود در موردش قضاوت نکنیم؟ اما در این شرایط پیش فرض مهاجرتش پر رنگ می شود، تکلیف هوادارن وطنی اش چه می شود؟! شایعه مهاجرت سالار بسیار پر رنگ است اما در صورت بازگشت، سالار عقیلی باید به طرفداران بسیار مقید و اخلاق مدارش توضیح دهد چرا در این شبکه بی اخلاق حضور پیدا کرد.

 هدف گردانندگان هم مشخص بود نمی خواستند برای کنسرت سالار تبلیغ کنند و برخورد حقیرانه ای با ایشان شد. چرا این مرد بزرگ که از ایران وارد خاک انگلستان شده است را ده دقیقه در برنامه می پذیرند و مجری در میان صحبت هایش اعلام می کند وقت چندانی ندارند. در صورتی که همین شبکه لندنی در برنامه من و تو پلاس گزارش و آیتم های نه چندان جذابی را در مدت زمان طولانی پخش می کند و برای حضور سالار عقیلی به یک گفتگوی دست دوم رسانه ای قناعت می کند. سالار عقیلی حداقل اگر قرار بود این شبکه لندنی تبلیغ خوبی برای کنسرتش بکند حداقل باید 45 دقیقه از وقت این برنامه را به سالار عقیلی اختصاص می داد.

نتهای موسیقی اگر روی قاعده و قانونی خاص تدوین نشود حاصلش نه یک ملودی زیبا نخواهد بود و حالا ده دقیقه تصویر  شبکه من و تو ارزشهای اعتباری هواداران را از ریخت انداخته است. امیدواریم که سالار باز گردد و اعلام کند همه چیز یک اتفاق سهوی بود!

مشرق

[کد خبر:AJ12354]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب