rade_salahiyat.jpg

آینه جم:هیچ‌یک از زنان کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تایید نشدند.

عدم احراز صلاحیت زنان برای مجلس خبرگان

به گزارش آینه جم: هیچ‌یک از زنان کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگانرهبری تایید نشدند.

اعضای شورای نگهبان با ورود زنان به مجلس خبرگانرهبری موافقت نکردند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات پیش از این گفته بود از مجموع کسانی که برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند، ۱۶ نفر زن هستند.

عصمت سوادی از جمله زنانی بود که برای ورود به مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده بود.

صلاحیت سی و هفت نامزد مجلس خبرگان رهبری در تهران تایید شده است.

نامزدهای تایید شده مجلس خبرگان رهبری

 صلاحیت سی و هفت نامزد مجلس خبرگان رهبری در تهران تایید شده است.

آخرین اخبار از بررسی صلاحیت‌ها به این شرح است که صلاحیت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن روحانی رئیس جمهور ایران تایید شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات، صلاحیت حجت‌الاسلام سید حسن خمینی برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید نشده است.

 اسامی نامزدهای تایید شده خبرگان در تهران

چهره‌هایی که به دلیل عدم شرکت در آزمون خبرگان و مسایل دیگر، صلاحیت‌شان توسط اعضای شورای نگهبان احراز نشده به این شرح است.

کاندیداهای انتخابات خبرگان

در مهلت 30روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تعیین شد برای ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان، آزمون علمی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان به آزمون شفاهی دعوت شدند.

شب گذشته کار بررسی صلاحیت خبرگان پایان یافت و  صبح امروز، اسامی رد صلاحیت‌ها و تأییدی ها، از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.


اسامی چهره‌های سرشناسی که یا به دلیل عدم شرکت در آزمون خبرگان و یا دلایل دیگر، صلاحیت‌شان توسط اعضای شورای نگهبان رد شد، البته لازم به ذکر است بعضی از اشخاص قبل از اعلام اسامی توسط شورای نگهبان، اعلام کردند از نامزدی در انتخابات خبرگان، انصراف می‌دهند.

 چهره‌هایی که صلاحیت‌شان برای انتخابات خبرگان احراز نشد

آنچه بر اساس شنیده‌ها و اخبار قابل برداشت است، به شرح ذیل است.

چهره‌هایی که صلاحیت‌شان برای انتخابات خبرگان احراز نشد +عکس

1 - كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران - (عدم احراز صلاحیت)

2- سيدحسن خميني، توليت آستان مقدس امام"ره" - (عدم احراز صلاحیت)

3- مرتضي آقاتهراني، عضو هيات علمي موسسه امام خميني"ره"  - (عدم احراز صلاحیت)

4- مجيد انصاري، معاون پارلماني رئيس جمهور - (عدم احراز صلاحیت)

5- مهدي طائب، (مدرس درس خارج حوزه علميه قم) - (عدم احراز صلاحیت)

6- روح‌الله قرهی، استاد اخلاق و خارج فقه مدرسه علمیه امام مهدی(عج) - انصراف از ادامه راه

7- سید رضا تقوی، (قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تهران) - انصراف از ادامه راه

8- رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی - (عدم احراز صلاحیت)

9- موسوی بجنوردی، (عضو پیشین شورای عالی قضایی - (عدم احراز صلاحیت)

10- محسن غرویان، (مدرس حوزه علمیه) - (عدم احراز صلاحیت)

بر اساس این گزارش، شورای نگهبان اعلام کرد افرادی که صلاحیتشان احراز نشده است 3 روز فرصت دارند در صورت اعتراض، شکایت خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.

واکنش آیت‌الله امجد به عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی

عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی

آیت‌الله امجد پس از انتشار خبر عدم احراز صلاحیت نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با وی تماس گرفت و عدم احراز صلاحیت او را تبریک گفت.

این استاد اخلاق که صلاحیت خودش نیز برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان احراز نشده است، ظهر امروز در تماسی با حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، گفت که حضرتعالى توسط قاطبه ملت قدرشناس ايران احراز صلاحيت شديد.

آیت‌الله امجد در این تماس از سیدحسن خمینی و همه آنان كه مانند ايشان اهليت و صلاحيت ملى و مردمى شان بدينگونه احراز شد خواست که به احترام مردم ستمديده نسبت به این عدم احراز تقاضاى تجديد نظر نكنند.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور از ارائه نامه وزیر کشور به شورای نگهبان به منظور تجدیدنظر این شورا نسبت به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خبر داد.

برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات  کشور از ارائه نامه وزیر کشور به شورای نگهبان به منظور تجدیدنظر این شورا نسبت به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خبر داد.

 امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: در روز جاری نیز وزارت کشور نامه‌ای را با امضای آقای رحمانی فضلی به شورای نگهبان در رابطه با تجدیدنظر نسبت به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی ارائه کرده است.

 وی در تشریح این نامه افزود: در این نامه نیز دلایلی خود را برای برگزاری انتخابات  الکترونیکی تشریح کرده و توضیحات و مستندات جدیدی را هم که برای اعضای شورای نگهبان اطمینان بخش‌تر باشد ارائه کردیم.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در گزارش‌های اخیر آزمایشگاه‌هایی که صندوق‌های الکترونیکی را مورد آزمایش قرار داده بودند به یکی دو مورد از این دستگاه‌ها مباحثی را مطرح کرده بودند که ما نیز آن‌ها را مرتفع کردیم و اکنون اطلاعات بیشتری را در اختیار شورای نگهبان قرار دادیم که امیدواریم اثرگذار باشد.

شجاعان با اشاره به بررسی دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات  در سه آزمایشگاه معتبر کشور گفت: یکی از آزمایشگاه‌ها دستگاه مذکور را به طور کامل تائید کرده و دو آزمایشگاه دیگر نیز پیرامون این دستگاه نظراتی داده که ما نیز این نظرات را برای شورای نگهبان تفسیر کرده و ارائه دادیم و اکنون منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام طراحی‌های دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات توسط مهندسان داخلی کشور انجام شده است اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این دستگاه‌ها چینی است صحت ندارند و این دستگاه‌ها با طراحی داخلی تهیه شده‌اند.

ایلنا/فارس/خبرآنلاین

[کد خبر:AJ12398]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب