آینه جم:خواستگار جوان كه در پی جواب های رد از سوی زن مورد علاقه اش تصاویر خصوصی اش را تلگرام منتشر كرده بود توسط پلیس تربت جام شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش آینه جم: فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام در تشریح این خبر گفت: زنی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شكایتی را مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی اش در شبكه اجتماعی تلگرام ارائه كرد.  
 
سرهنگ علی اصغر مختاری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاكی پرونده با استفاده از مهندسی اجتماعی و سرنخ های بجامانده عامل انتشار تصاویر خصوصی شاكی را شناسایی و به پلیس فتا احضار كردند.  

وی ادامه داد: متهم 24 ساله در بازجویی های اولیه منكر هرگونه جرمی بود كه در ادامه تحقیقات در مواجهه با مستندات دیجیتالی كشف شده به انتشار عكس ها در شبكه اجتماعی تلگرام اعتراف و اظهار داشت در پی علاقه به شاكی و جواب رد در چند مرحله خواستگاری با فریب دوست شاكی و به دست آوردن رمز ورود به شبكه اجتماعی تلگرام؛ تصاویر را سرقت و با تهدید به انتشار آن درصدد گرفتن جواب مثبت بودم كه شناسایی و دستگیر شدم. 
 
سرهنگ مختاری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا به کاربران توصیه کرد: هشدارهای پلیس فتا را مبنی بر دقت در نگهداری از حافظه های جانبی رعایت کنید و کاربران فضای مجازی و به خصوص خانم ها به هیچ عنوان تصاویر و اطلاعات شخصی خود را بر روی تلفن همراه نگه داری نکنند تا فرصت سوء استفاده برای افراد سودجو مهیا نشود.
[کد خبر:AJ13530]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب