به گزارش آینه جم: از همان روزی‌ که کارگروهی برای ساماندهی مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، می‌شد حدس زد که یکی از اهداف بلندمدت این کارگروه، بهینه‌سازی مد، به‌خصوص در بزنگاه‌های بین‌المللی است. به عبارت بهتر می‌شد امیدوار بود که این نهاد، برای حضورهای بین‌المللی نمایندگان ایرانی در سیاست و فرهنگ و ورزش و هنر، برنامه‌ای جامع و مدون تهیه کند تا هم حافظ هویت‌های تمدن ایرانی باشند و هم خوش‌پوش و آراسته به نظر برسند.


در تازه‌ترین خبر در همین باره، حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس، که با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، به احتمال طراحی لباس از سوی طراحان ایرانی برای لباس‌های ورزشکاران کشور در المپیک 2016 اشاره کرده و گفته است: «کارگروه مد و لباس برای المپیک اعلام آمادگی کرده و مکاتباتی هم در این زمینه انجام داده است. این کارگروه امکان طراحی مستقل لباس‌های ورزشی برای مراسم افتتاحیه، بازی‌ها و اختتامیه را دارد.»

او با بیان این‌که لباس‌های افتتاحیه دوره پیشین المپیک کاملا مورد تأیید ما و نسبت به گذشته، از کیفیت و طراحی ایرانی بالاتری برخوردار بود، ادامه داده است: «به‌ویژه لباس بانوان که طراحی آن کاملا ایرانی بود و گام بلندی در این زمینه برداشته شد. امیدواریم در این دوره هم از لباس‌هایی با طراحی ایرانی استفاده شود. همچنین ایران بتواند در بازی‌های المپیک موفقیت کسب کند».
قبادی افزوده است: «در حوزه فوتبال ظرفیت‌های لازم وجود دارد. طراحان و تولیدکنندگان ایرانی در طراحی تی‌شرت و لباس ورزشی، قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. فکر می‌کنم قرارداد فدراسیون فوتبال هم به طراحی محدود نباشد. یکسری حامیان مالی وجود دارد که طبیعتا به‌وسیله آنها، نتیجه در میدان ورزشی به ظهور و بروز می‌رسد و به‌طور قطع به یک دست لباس ختم نمی‌شود». او گفته است: «موضوع حمایت مالی، شرایطی است که حتماً فدراسیون آن را بیشتر دنبال کرده است. ما آمادگی معرفی بهترین‌ها، اعم از تولیدکنندگان حرفه‌ای صنعتی را داریم که می‌توانند در روز،  چندصد دست لباس را در اختیار آن‌ها قرار دهند. حتی ما آمادگی برگزاری مسابقات طراحی لباس رشته‌های ورزشی را نیز داریم». دبیر کارگروه مد و لباس اظهار کرده است: «ما در حوزه لباس ورزشی دچار ضعف هستیم. به همین دلیل، نخستین جشنواره لباس ورزشی را پیش‌بینی کردیم که توسط بخش خصوصی در مردادماه امسال برگزار می‌شود. قرار بود این جشنواره در فروردین‌ماه برگزار شود که به دلایلی، به مردادماه موکول شد». او هدف از برگزاری این جشنواره را پاسخگویی به نیاز جامعه‌ مخاطب، در زمینه لباس دانسته و گفته است: «چند جلسه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که با استقبال خوبی مواجه شد؛ اما چون برای نخستین‌بار این اقدامات انجام شد، کمی به زمان نیاز دارد تا با هماهنگی بیشتری در کشور انجام شود.»

[کد خبر:AJ16265]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب