به گزارش آینه جم:یک فرمانده عالیرتبه نیروهای ویژه عراق از کشته شدن حدود هزار تروریست داعش پس از گذشت ۶ هفته از آغاز عملیات آزادسازی موصل در شمال عراق خبر داد.

سرلشگر «عبدالغنی الاسدی» از فرماندهان نیروهای ویژه عراق اعلام کرد که حدود ۹۹۰ تروریست تا کنون در درگیری های شرق شهر موصل کشته شده اند.

الاسدی با اعلام اینکه نیروهای ویژه تاکتیک خود را تغییر داده و به منظور قطع تدارکات رسانی داعش و حفظ جان غیرنظامیان در آن واحد بیش از یک منطقه را تحت محاصره در نمی آورند، افزود: پیشروی در ابتدا سریع بود چرا که نیروها در مناطق خالی از سکنه مبارزه می کردند اما نیروها در حال حاضر به مناطق مسکونی رسیده اند.

نیروهای عراقی تاکنون بر حدود نیمی از بخش شرقی شهر موصل تسلط یافته اند و منطقه به منطقه برای مقابله با تک تیراندازان، عناصر انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده داعش حرکت می کنند.

«الفرقه الذهبیه» که شامل نیروهای ویژه عراق است تنها رسته نظامی است که توانسته از سمت شرق وارد موصل شود و در همین حال ارتش عراق به همراه نیروهای پلیس فدرال و پیشمرگه از سمت شمال و جنوب موصل را محاصره کرده اند. نیروهای حشد الشعبی نیز به تکمیل محاصره موصل از سمت غرب ادامه می دهند.

لازم به ذکر است که نیروهای عراقی به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن آغاز شد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد ۲۶ مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.

[کد خبر:AJ19402]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب