آینه جم: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: زمان آغاز امتحانات دانش‌آموزان بعد از انتخابات بوده که مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش آینه جم:،اسفندیار نظری امروزاظهار کرد: امتحانات آموزش و پرورش به‌صورت همزمان در سراسر کشور از دوم خرداد آغاز شده و پایان امتحانات 25 خردادماه است.

وی ادامه داد: امتحانات دوره ابتدایی از دوم تا 13 ، متوسطه اول (پایه هفتم، هشتم و نهم) از دوم تا 22  و متوسطه دوم از دوم تا 25 و امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان از دوم تا 25 خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه زمان آغاز امتحانات دانش‌آموزان بعد از انتخابات بوده که مشکلی ایجاد نخواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر آزمون شبه نهایی به‌منظور آمادگی دانش‌آموزان برای امتحان پایان ترم در حال برگزاری است.

نظری با اعلام اینکه بعد از برگزاری انتخابات موفق، آموزش و پرورش براساس تقویم اجرایی خود امتحانات را برگزار می‌کند، تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه نهم بعد از پایان امتحانات در دو هفته نخست تیر ماه امسال برای هدایت تحصیلی به مدارس مراجعه کرده و براساس استعداد، علاقه، نیاز و امکانات شهرستان و مناطق به سه شاخه و 6 رشته هدایت تحصیلی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه هدایت تحصیلی امسال براساس معدل درس است، خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند براساس معدل کل دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: انتظار ما از خانواده‌ها این است که در مدت زمان باقی‌مانده به برگزاری امتحانات نسبت به آمادگی دانش‌آموزان اقدام کرده و از مسافرت‌ها پرهیز کنند.

نظری در پایان گفت: اگر دانش‌آموزان در دروس خود با مشکلی مواجه هستند رفع اشکال شود تا دانش‌آموزان با اعتماد به نفس کامل در امتحانات پایانی شرکت کرده و نمرات خوبی کسب کنند./فارس

[کد خبر:AJ21432]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب