کشور اسلامی ما از جمله کشورهایی است که در بحث امنیت و آرامش جزء محدود کشوهایی است که از این نعمت برخوردار است که خدای متعال را بابت این نعمت شکرگزاریم

 

آینه جم -سید مرتضی کراماتی: در روزهایی که خبر سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در جراید و مطبوعات و رسانه ها به اطلاع مردم می رسید در پی آن بودم که بنا به رسالت قلم و در گوشه ای از جفرافیای ایران اسلامی ، در ستایش سربازانی گمنام قلم فرسایی کنم تا هم ادای دینی کرده باشم به جان برکفان و ایثارگران این سازمان و نهاد مقدس و هم ذهنیات مبهم در برداشت از این دستگاه امنیتی خصوصاٌ در ذهن و دیدگاه نسل امروز به نحوی مورد ارزیابی قرار گیرد .

بر اساس قانون تأسیس وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی - مصوب ۲۷ مرداد ۱۳۶۲ که مشتمل بر شانزده ماده و هجده تبصره در جلسه روز پنجشنبه بیست و هفتم مرداد ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی به ریاست وقت مجلس شورای اسلامی هاشمی رفسنجانی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است شرح وظایف مفصلی را برای این وزارتخانه برشمرده است که در بخشی از اساسنامه آن آمده است : به منظور کسب و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضد جاسوسی و به دست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیش‌گیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌گردد.....که بی شک روند کار و سیاست کلی این بخش از جامعه را در بر میگیرد .

با اذهان بر اینکه کشور اسلامی ما از جمله کشورهایی است که در بحث امنیت و آرامش جزء محدود کشوهایی است که از این نعمت برخوردار است که خدای متعال را بابت این نعمت شکرگزاریم و خدا کند که همیشه قدر بدانیم چرا که شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر ، نعمت از کفت بیرون کند .

در نگاه اول شاید خیلی راحت از آن بگذریم یا اصلا در این فکر نباشیم که در سایه سار امنیت، جامعه ی ما روزگار خوبی را می گذراند که این را باید مرهون تلاش عزیزانی دانست که سلامتی و آسایش و وقت خود را بابت امنیت و آسایش مردم به کار بسته اند و در انجام وظیفه ی ذاتی خود با دو عنصر ایمان و تعهد و چاشنی تخصص در این امتحان سربلند بیرون آمده اند.

 تحولات شگرف در این وزارتخانه به خصوص در در این دو دهه ، نوعی امید را به جامعه ارزانی داشته که این را در نوع نگاه مدیریتی و ادبیات گفتاری و عملکرد این وزارتخانه چه در بحث برخورد با افراد جامعه چه بحث نوآوری و تحول بین سازمانی و چه در بحث مقابله با تهدیدها ، کارنامه ی موفقی را از خود بروز داده است .

در بحث مسایل اجتماعی و اتفاق نظر بر جامعه ی چند صدایی با رعایت موازین اصولی ، کارکرد این وزارتخانه در این سالهای اخیر ، کارکردی اصولی با نگاهی مشفقانه به تمامی ایرانیانی که دل در گروه عزت و سربلندی کشور خود دارند و اینها نوید بوجود آمدن فضایی سرشار از مهر و لبخند و آسایش برای تک تک افراد جامعه است .

 باور نیروهای خدوم این وزارتخانه که در این سالها ، با به روز شدن در همه ی موارد ، هم پای جامعه و صد البته پنهان از مردم اما به عنوان نگهبان و حراست از مرزهای عقیدتی و فرهنگی آحاد جامعه به سلاح روز که همان تکنولوژی و نانو تکنولوژی و دیگر ابزار نوین مسلح می باشند، حکایت سرزمینی است آرام با مردمی که نو می اندیشند و علاوه بر پیرامون خود، قله های ترقی و پیشرفت در تمامی زمینه ها در اقصی نقاط جهان را فتح کرده اند.

بارقه های این امید در میان جامعه که در کلام مشترک و زبان و ادبیات کلامی مسئولین ارشد این وزارتخانه چه در سطح کلان و چه در مناطق و استانها ، شنیده می شود ، امروزی پر از شور و اندیشه و فردایی سربلند را به ارمغان می آورد.

 و چه حس قشنگ همراه با اشک شوقی است هنگامی که در بحث مهم و حیاتی اقتصاد حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان همدان با رویکرد اقتصاد مقاومتی، می گوید : از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم با خاطری آسوده در ایران سرمایه‌گذاری کنند و وزارت اطلاعات موظف است امنیت را در مباحث اقتصادی فراهم کند و اگر مبارزه‌ای هم باشد مبارزه با فساد اقتصادی چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاران استقبال کرده و سعی می‌کند آرامش را برای آن‌ها فراهم کند و حمایت از سرمایه گذار حمایت از یک شخص نیست؛ چراکه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی موجب فراهم شدن اشتغال چندین نفر می‌شود.

 علوی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: جامعه‌ای که از ایمان و آرامش برخوردار باشد از اقتصاد شکوفایی نیز برخوردار می‌شود به طوری‌که اقتصاد سالم و شکوفا در پرتو جامعه ایمانی بوجود می‌آید.

وی با بیان این‌که «ایمان و شکوفایی اقتصادی پیوندی تنگاتنگ باهم دارند» افزود: اسلام بر به دست آوردن مال و سرمایه از راه درست تاکید دارد و برنامه اسلام حمایت از فعالان اقتصادی است و امنیت را برای کارآفرین تامین می‌کند. باید فرهنگ پویا را در پرتو امنیت پایدار و اقتصاد شکوفا بدست بیاوریم.

وزیر اطلاعات در عین حال با بیان این‌که «سرمایه گذاری امنیت را تثبیت می‌کند»، خاطرنشان کرد: تصور این‌که سرمایه‌گذاری ممکن است امنیت را آسیب برساند اشتباه است، اگر امنیت برای سرمایه‌گذاری برقرار شود و سرمایه‌گذار احساس امنیت کند شروع به فعالیت مثبت کرده و به پایداری امنیت کمک می‌کند.

وی با تاکید براین‌که «یکی از ضرورت‌های اولیه فعالیت‌های اقتصادی تامین امنیت است»، تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم امنیت را برای تمام فعالان اقتصادی، فرهنگی و علمی فراهم کنیم.

علوی با بیان این‌که «امنیت ایجاد شده در کشور باید امنیتی با نشاط باشد»، یادآور شد: دل‌ها باید شاد و روان‌ها باید آرام باشد تا بتوانند در عرصه‌هایی که فعالیت می‌کنند به پویایی، نوآوری و هم‌افزایی برسند. ... شنیدن این کلمات از وزیری درد آشنا که خود از منطقه ای دور دست از پایتخت و چند سالی هم ردای نمایندگی مردم را بر تن داشته و عضو خبرگان ملت می باشد و اشراف او بر مسائل کلان ستودنی است که باید قدردان بود و تنها نکته ای که ضروری به نظر می رسد و همانند برخی مسایل همانند مدیریت فرهنگی هنری باید چاره ای اندیشیده شود موازی کارهایی است که در حوزه ی امنیت و اطلاعات از جانب برخی نهادها به وجود آمده و همین موضوع گاهی موجب سوء استفاده ی برخی میگردد که بازهم هشیاری سربازان گمنام امام زمان ( عج) خنثی کننده ی این جریانات می باشد .

 

[کد خبر:AJ4248]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب