فرماندار جم گفت: بی توجهی به موضوع پسماند و جمع آوری نامناسب آن در شهرستان، تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.


به گزارش آینه جم؛روابط عمومی فرمانداری جم؛ اولین جلسه ی کارگروه پسماند شهرستان جم به ریاست نادری فرماندار و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.
عبداله نادری با ابراز تاسف از عدم برگزاری جلسات کارگروه پسماند در شهرستان جم با وجود تصویب قانون در سال 1383 اظهار داشت: اگر جمع‌آوری پسماندهای شهری و روستایی به درستی مدیریت نشود به یک معضل زیست محیطی تبدیل خواهد شد.
وی افزود: همه ی نهادها و دستگاه های مرتبط باید با درک اهمیت بالای موضوع و عواقب احتمالی آن، با جدیت موضوع مدیریت پسماندها را دنبال کنند.
نادری اطلاع رسانی را گام نخست در مدیریت پسماند دانست و گفت: مسئولان باید با فرهنگ ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، مردم را از ضررها و خطرهای پسماندها و زباله‌های عفونی و آلودگی‌های زیست محیطی آگاه کنند.
وی با اشاره به نقش نظارتی اداره ی محیط زیست در موضوع پسماند، خاطرنشان ساخت: مدیریت پسماند تنها بر دوش اداره ی محیط زیست نیست و همه نهادهای مسئول باید برای بهبود شرایط زیست محیطی ناشی از جمع آوری نادرست پسماند اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان جم، در ادامه به موضوع پسماندهای بهداشتی، کشاورزی و صنعتی پرداخت و گفت: پسماندهای بهداشتی، کشاورزی و صنعتی خطرات بسیار زیان باری برای سلامت جامعه دارند و مدیریت صحیح این پسماندها باید در اولویت قرار گیرد.
نادری هم چنین به لزوم بررسی سایت های انباشت زباله شهری و روستایی توسط اداره ی محیط زیست اشاره و تصریح کرد: محل و شرایط سایت های انباشت زباله، باید از لحاظ بهداشتی و آثار زیست محیطی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز، نسبت به مکان یابی مناسب با رعایت قوانین موضوعه اقدام گردد.

[کد خبر:AJ4251]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب