آینه جم:معاون فرماندار جم گفت: اداره فرهنگ و ارشاد جم مشکل کمبود نیروی انسانی و همچنین کمبود اعتبارات دارد.

به گزارش خبرنگار آینه جم:  عبدالحسین رفیعی پور بعد از ظهر دوشنبه در مراسم معارفه رئیس فرهنگ و ارشاد جم اظهار داشت: توجه به فرهنگ از مقوله های مهم هر جامعه است و دولت ها براساس رویکردها و اهداف، برای فرهنگ برنامه ریزی دارند.

معاون فرماندار جم تصریح کرد: هدف دولت تدبیر و امید، اعتدال گرایی در فرهنگ و کارهای فرهنگی و همچنین دست‌یابی به اقتدار فرهنگی است.

وی خاطرنشان ساخت: در فرهنگ کشورمان، فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی با هم آمیخته شده اند و خدمات متقابل به همدیگر دارندبرای کارهای فرهنگی ، باید به هر دو این ها توجه شود.

رفیعی پور با بیان اینکه در کارهای فرهنگی، نیاز به اعتبارات است افزود: در کشور ما بیشترین بودجه فرهنگی در اختیار بخش های غیر دولتی است فرهنگ و ارشاد بودجه کمی دارد.

معاون فرماندار جم با تشکر از زحمات دبیری گفت: اداره فرهنگ وارشاد جم کمبود نیرو دارد و از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان درخواست داریم از نیروهای انسانی و هنرمندان شهرستان جم نیز استفاده کنند تا به حاشیه نروند.

وی ابراز امیدواری کرد: رئیس جدید فرهنگ و ارشاد جم در راستای سیاست‌های دولت تدیبر و امید حرکت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ادارات ارشاد شهرستان‌های استان بوشهر با کمبود شدید بودجه مواجه‌اند.

 حمیده ماحوزی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم معارفه رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم در حوزه فرهنگ و ارشاد جزو شهرستان های برجسته استان بوشهر است.

ماحوزی افزود: در سالی که مزین به نام فرهنگ بود متاسفانه خیلی به مسائل فرهنگی پرداخته نشد امیدواریم با افزایش اعتبارات، سال آینده سال خوبی برای کارهای فرهنگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تنوع کارها در فرهنگ و ارشاد زیاد است، گفت: در سال جاری برخی ادارات ارشاد شهرستان‌ها، اعتبار کمتر از سه میلیون تومان داشتند که واقعا بودجه کمی است.

ماحوزی ادامه داد: برای افزایش نیروی انسانی فرهنگ و ارشاد و همچنین افزایش منابع مالی در حال تلاش هستیم و به زودی معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزرات فرهنگ و ارشاد از استان بازدید خواهد داشت.

وی با تشکر از زحمات سرپرست سابق فرهنگ و ارشاد جم تصریح کرد: دبیری از نیروهای توانمند و مستعد فرهنگ و ارشاد است.

ماحوزی افزود: برای ریاست فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها باید از نیروهای رسمی فرهنگ و ارشاد یا طبق سهیمه‌ای که وجود داشت از دیگر وزراتخانه‌ها استفاده می کردیم و بعد از مطالعه، آقای درویشی را برای خدمت گذاری در جم معرفی می کنیم.

در پایان مراسم از زحمات علی دبیری قدردانی و موسی درویشی به عنوان رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان جم معرفی شد.

لازم به ذکر است موسی درویشی کارشناس کارگردانی سینما است سابقه کارشناس سمعی و بصری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر در کارنامه دارد.

[کد خبر:AJ4259]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب