آینه جم؛جشن وحدت بمناسبت میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با حضور ائمه جمعه اهل تسنن شهر عسلویه و روستای سهمو شمالی  ، امام جمعه شهرستان جم و اقشار مختلف مردم در مصلای جمعه شهرستان جم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  آینه جم به نقل از آوای جم ؛ در ابتدای برنامه،احمد رئیسی  رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان جم ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پربرکت حضرت محمد (ص) گفت: یکی از صدقات جاری انقلاب که به برکت ذهن بیدار امام راحل تحقق پیدا کرد نامگذاری ایام ولادت نبی مکرم اسلام ( 12تا 17 ربیع الاول) به عنوان هفته وحدت بود

وی اضافه کرد: امروز در دنیای اسلام یکی از دردهای بزرگ، تفرقه و جدایی است و این درحالی می باشد که جریان های انحرافی و تکفیری و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی درصدد هستند که مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار داده و منطقه را دستخوش آشوب و ناامنی کنند.

در این جشن که به همت ستاد نماز جمعه شهرستان جم در روز جمعه 93/10/19 قبل از خطبه ها برگزار شد ، تلاوت کلام الله مجید توسط قاری نوجوان صادق رفعتی ، مولودی خوانی در وصف پیامبررحمت و مهربانی  و امام جعفر صادق « ع » توسط رضا منفرد و سخنرانی ملا ابراهیم محمدی امام جمعه اهل تسنن شهر عسلویه از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد .
امام جمعه اهل تسنن عسلویه در خصوص میلاد پیامبر و ویژگیهای پیام آور مهربانی و رحمت گفت : دنیای امروز در خوشحالی و سرور بمناسبت مقدم مبارک و با سعادت نبی مکرم اسلام بسر می برد ، رسولی که خداوند متعال آن را بعنوان رحمه للعالمین توصیف کرده است

محمدی تصریح کرد ایشان رحمتی است برای جهانیان اگر به سیره ایشان عمل کنیم و الگوی رفتاری خود قرار بدهیم بی شک سعادت دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد .
ملا ابراهیم محمدی گفت : ما مسلمانان سه نورداریم ، خداوند، پیامبر و قرآن پس امتی که خداوندش نور ، پیامبرش نور و کتابش نورباشد . چگونه این امت به خود اجازه می دهد که در ظلمات و تاریکی بسر ببرد . امروز جهان اسلام بلکه همه جهان و انسانها باید به سیره عملی پیامبر عمل کنند و این نیاز امروز همه جوامع می باشد .
محمدی با اشاره به ویژگیهای برجسته اخلاقی حضرت محمد « ص»  مثل تواضع ، فروتنی ، مهربانی و صله رحم اشاره کرد و به فرمایش حضرت علی «ع» در این مورد اشاره کرد : هرگاه یکی از اصحاب را تا سه روز نمی دید ، فوراً به سراغ او می رفت .
امام جمعه اهل تسنن عسلویه اضافه کرد :  کشور اسلامی ایران که نماد وحدت و یکدلی بین شیعه و سنی هست ، همه باید با هم یکدل و از دستورات و منویات مقام معظم رهبری گوش فرا دهیم و اجازه به هیچ گروه یا کشوری ندهیم که با تفرقه ونیرنگ به این اسلام و این انقلاب لطمه ای بزنند .

وی درپایان اظهار داشت : کشورهای که با توطئه تلاش میکنند تا با ایجاد گروهک تکفیری و داعشی بین صفوف شیعه و سنی تفرقه بیفتد و اسلام را دین خشن و بی رحمی جلوه دهند ، آنان کور خوانده اند  و ما با اتحاد و همدلی به آنها اجازه چنین دسیسه ای نخواهیم داد .

لازم به ذکر است این برنامه توسط ستاد نماز جمعه شهرستان جم برگزار شد و دکتر موسی احمدی نماینده مردم شهرستان در مجلس نیز حضور داشتند.

عکس:آوای جم و آتیه

 

 

 

 

[کد خبر:AJ4263]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب