آینه جم- یادداشت؛ تلنگری به رسانه های مجازی فعال در نظام اسلامی

مختار خواجه - معلمی از شغل های حساس جامعه است هر چند گفته می شود معلمی شغل نیست عشق است!

اگر روزانه اخبار در فضای مجازی ورق بزنید می بینید هر از گاهی اخبار با موضوع برخوردهای فیزیکی در مدارس روی خروجی سایت ها قرار می گیرد شکی نیست خیلی از این اتفاقات، اشتباهات غیر عمدی است که در حین کار اتفاق می افتد .

متاسفانه برخی مدیران رسانه ها فراموش کرده اند که زندگیشان مدیون این قشر فرهنگی می باشد این صاحبان بوق های تبلیغاتی؛ در برخی موارد برای افزایش بازدید سایت های خود، چنان این اخبار تیتر می کنند انگار از سر عمد این اشتباهات رخ داده است.

برخی رسانه ها وقتی برخورد فیزیکی، هر چند بسیار کوچک در مدرسه ای رخ می دهد چنان بوق و کرنا می کنند که معلمان الگو اند، نباید این کار کنند، دارند استعدادها را نابود می کنند، چرخه اقتصاد و تولید را فلج می کنند و ... .

وقتی کاربران، این اخبار برخوردهای فیزیکی مدارس می بینند این خبر چنان برایشان متصور می شود گویا معلمان همواره چوب به دست، دیکتاتور مابانه و ظالمانه با دانش آموزان خود رفتار می کنند.

یادمان نمی رود چه صحنه های قشنگی در مدارس کشور شکل گرفته است نمونه بارز آن، معلمی که موهای خود را به عشق دانش آموز سرطانی اش می تراشد و هزاران نمونه دیگر.

ای رسانه های بیدار جامعه اسلامی؛ شما که برخی از این اخبار، چنان بازتاب می دهی مخاطب را به سمت بدبین کردن افکارش نسبت به معلمان فرشته سوق میدهی، چرا نمی گویی شغل معلم حساس است؟ چرا معلمان جامعه، مشکلات عدیده مالی دارد ولی کسی اقدام جدی نمی کند؟ چرا در جهت ارتقای منزلت معلمان تلاشی دیده نمی شود؟ و چراهای دیگر.

البته یادمان نمی رود هر گاه بحث حق و حقوق می شود برخی رسانه ها همگام با برخی مسئولان! سنگ اندازی می کنند می گویند: معلمان آن چنان کاری ندارند! اکثر سال تعطیلند! سازمانی تولید کننده نیستند مصرفی اند! و ... .

امیدواریم رسانه های جامعه هم گام با مدیران زحمتکش نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید ، برای ارتقای معیشت و منزلت معلمان تلاش کنند. ان شا الله

مختار خواجه- مدیر هنرستان عمار شهرستان عسلویه

 

[کد خبر:AJ4265]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب