2015666616.JPG

آینه جم  - سید محمدباقر موسوی کراماتی /  فَلَمّا نَهَضْتُ بِالْامْرِ نَكَثَتْ طائِفَةٌ وَ مَرَقَتْ اخْرى‏ وَ قَسَط اخَرونَ‏ نهج البلاغه، خطبه شقشقيه (3).پس چون به امر خلافت قيام كردم، طايفه‏ اى نقض بيعت كردند، جمعيتى از دين بيرون رفتند، جمعيتى از اول سركشى و طغيان كردند.

ناكثين از لحاظ روحيه، پول پرستان بودند؛ صاحبان مطامع و طرفدار تبعيض. اما روح قاسطين روح سياست و تقلّب و نفاق بود و دسته سوم كه مارقين هستند روحشان روح عصبيت هاى ناروا و خشكه مقدسى ‏ها و جهالت هاى خطرناك بود. على نسبت به همه اينها دافعه ‏اى نيرومند و حالتى آشتى ناپذير داشت. ( مجموعه ‏آثاراستاد شهيد مطهرى    ج‏16   ص 292)

جریان فتنه: جنگ جمل اولین جنگ داخلی مسلمانان است که بدست عده ای از افراد با سابقه در اسلام که طماع برای جمع ثروت و حریص برای پست و ریاست طلبی بودند، رقم خورد.

این فتنه دو بال برای شورش علیه حکومت علوی داشت، بال اول زبیر بن عوام و طلحه بن عبیدالله که هر دو صحابی پیامبر(ص) و از کسانی هستند که در راه اسلام جنگیده اند و افتخار لقب سیف الاسلامی را به یدک می کشند اما بال دیگر عایشه همسر پیامبر(ص) و دختر ابوبکر اولین خلیفه پس از پیامبر(ص) و از آن طرف مرزهای مرکز حکومت اسلامی معاویه تبعیدی دایه دلسوزتر از مادر شده و طلحه و زبیر را شایسته ریاست بر مسلمانان می داند و با یادآوری سابقه دار بودنشان در اسلام آنها را تشویق به شورش علیه حکومت میکند.

وقتی مسلمانان این را مشاهده می کنند که یک طرف علی علیه السلام خلیفه مسلمین و داماد پیامبر (ص) و در مقابل طلحه،زبیر دو صحابی پیامبر(ص) و عایشه همسر پیامبر(ص)علیه علی علیه السلام لشکر کشی کرده اند. اینجا بود که تردید اکابر اصحاب علی علیه السلام را فرا گرفت. ربيع بن خُثيم- همين خواجه ربيع كه مقبره او در مشهد است و مردم به زيارت او مى‏ی روند- از زهّاد و عبّاد و از شيعيان اميرالمؤمنين است اما يك شيعه كم‏ بصيرتى، خيلى عابد بود اما كم بصيرت. با يك عده‏ اى می آمدند خدمت اميرالمؤمنين: «يا اميرَالْمُؤْمِنينَ! انّا شَكَكْنا فى هذَا الْقِتالِ» حقيقت اين است كه ما شك داريم با اينها بجنگيم. از طرفى هم نمی ‏خواهيم از تو جدا بشويم، به ما يك مأموريت ديگرى غير از جنگيدن با اينها بده. اين بود كه اميرالمؤمنين به او مأموريت يك سرحد را داد. گفت بسيار خوب، آنجا با كافران مىی جنگيم خيالمان راحت است، ولى اينجا با مسلمين بايد بجنگيم، شك داريم و در دل ما وسوسه است.

مردى مثل ربيع بن خثيم چنين مىی گويد.( مجموعه‏ آثاراستاد شهيد مطهرى ج‏ 25  ص  196 ). آری دشمن در سال 1388 بوسیله افرادی  انقلابی که دارای سابقه تحمل شکنجه در زندان های رژیم پهلوی، نخست وزیری دوران جنگ، دو دوره ریاست مجلس، هشت سال ریاست دولت  و دارای لباس مقدس روحانیت و ...کلید فتنه را زد.

جریان تردید:  معاویه با استناد به آیه ای از  قرآن شیپور جنگ با علی علیه السلام را به صدا در آورد. وقتی که پرچم معاویه با شعارهای ظاهری قرآن نمایان شد افرادی مثل هاشم بن عتبه بن مرقال در رکاب علی بودند ولی دستشان می لرزید و با جاری شدن خون شهادت عمار یاسر به دست فِئَةُ الْباغِيَة حق بودن سپاه امام علی علیه السلام را روشن کرد و روحیه سلحشوری و پیکار با نفاق به افرادی مثل هاشم داد.

در جنگ صفین پس از هشت ماه مبارزه و مقاومت مالک تا خیمه ی معاویه هم رسید، اما این جریان تردید بود که باعث فشار به حضرت امیر(ع) و برگشت مالک شد و امروز ملت ایران بواسطه استقامت و پافشاری بر خواسته های خود پشت خیمه های دشمن است و دیگر جای تردید نیست و نباید کاری کنیم که علی(ع) پیغام بفرستد: به مالک بگوئید برگردد!!!

جریان انحراف: پسر نابغه و معاویه تمام تاکتیک های روانی و نظامی را بکار بردند تا بتوانند پیروز شوند اما تیرشان به سنگ می خورد و می رفت که مسیر تاریخ عوض شود. اما از جهالت و امام نشناسی لشکر کوفه بهترین حربه بود برای شکست جریان حق و بهترین وسیله برای انحراف و با بر پا کردن قرآن ها بر نیزه یکی از انحرافات بسیار خطرناک تاریخ شروع شد، و قرآن بدون امامت تبدیل شد به یک کتاب تروریستی وحشتناک!
و اگر آن روز امام علی علیه السلام با داعشیان زمان خود نمی جنگید شاید هیچ شیعه و سنی در زمان ما نمی توانست در برابر  سفاک ترین مسلمان نما ها که ریشه اسلامیت شان در جهالت و ظاهر پرستی و خشک مقدسی خوارج صدر اسلام دارد بایستد و بگوید : این قرآن و شعار هایی که داعشیان می دهند با روح اسلام و پیام قرآن هیچ سنخیتی ندارد.


*سید محمدباقر موسوی کراماتی- استان 24

[کد خبر:AJ14197]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب