63241_orig.jpg

 

 

 

آینه جم؛   دکتر حمید حسینی نژاد متخصص پاتولوژی و مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان توحید جم به مناسبت 30 فروردین روز آزمایشگاه گزارشی از پیشرفت های آزمایشگاه بیمارستان توحید جم در سال 1399 را ارائه نمود.
به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر،دکتر حسینی نژاد در ابتدا ضمن عرض تبریک زاد روز حکیم اسماعیل جرجانی و روز آزمایشگاه را به تمامی تلاشگران این عرصه به ویژه همکاران بخش آزمایشگاه بیمارستان توحید جم گفت : طی سال 1399 با حمایت های رئیس ارجمند و معاون دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر همچنین رئیس بیمارستان توحید جم ،شاهد نصب و راه اندازی چندین دستگاه جدید در آزمایشگاه بودیم که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- یک دستگاه کواگلومتر نیمه اتوماتیک
- یک دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی (BT3000)
- دو دستگاه میکروسکوپ دو چشمی
- یک دستگاه سدیمان ریدر
- یک دستگاه Cell counter 5 part diff هماتولوژی
- یک دستگاه اندازه گیری گازهای خونی ABG
 - یک دستگاه platelet shaker
 - دو دستگاه یخچال آزمایشگاهی
دکتر حسینی نژاد همچنین از راه اندازی 9 تست جدید در آزمایشگاه بیمارستان توحید جم خبر داد و گفت : تستهای  Lipase, Zinc، ،Magnesium، Gamma GTT ،تست های اورژانسی HIV Ab, HBs Ag, HCV Ab ، Pro BNP و Quantitative CRP هم اکنون در این آزمایشگاه انجام می شود.
همچنین در سال گذشته با حمایت های آقای دکتر هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و همکاری رئیس بیمارستان بزرگ صنعت نفت تهران اقداماتی صورت گرفت تا بیش از 90 درصد آزمایشات ارسالی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر مستقیما به بیمارستان نفت تهران ارسال شود که این خود گام بلند و مهمی در افزایش رضایتمندی مراجعین و بالا بردن سرعت و دقت پاسخدهی به آزمایشات ارجاعی به شمار میرود.
افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی در عسلویه که توانایی انجام تست PCR برای تشخیص ویروس SARS2-COVID 19 را دارد ،از سایر پیشرفت های قابل ذکر آزمایشگاهی در سال گذشته بود.
بی شک تحقق این امور مرهون حمایت مدیران و تلاش میدانی پرسنل عزیز آزمایشگاههای بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر است که وظیفه خود میدانم از همگی آنها سپاسگزاری نمایم.
در پایان از واحد خدمات پشتیبانی بویژه آقای وحید نیاکان رئیس خدمات عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر قدردانی نمایم که با تلاش شبانه روزی خود در نیمه دوم سال 1399 زمینه افتتاح و راه اندازی آزمایشگاه ویروش شناسی عسلویه را فراهم آوردند.
[کد خبر:AJ35545]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب