drrsser.jpg

به گزارش آینه جم: یکی از خصوصیات ستودنی یک عضو شورا؛ رسانه ای بودن وی است، امروز که رسانه ها نقش مهمی در مطالبه گری دارند اگر نماینده ای از پارلمان های محلی از این ظرفیت به خوبی بهره ببرد بدون شک می تواند نقش یهتری در توسعه یک شهر ایفا کند.

علی پریشان که در دوره چهارم شورای اسلامی شهر جم یک سال رئیس و دو سال نایب رئیس بود  و همجنین دو سال به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان جم فعالیت کرد، بارها و بارها در مورد مسایل گوناگون با خبرگزاری های مطرح کشوری مصاحبه کرد و مطالبات مردم جم را مطرح کرد.

پریشان از شوراهای مطالبه گر، منتقد و جسور در جلسات متعدد بوده است؛ این ویژگی ها سبب شد خبرهایی از وی در رسانه ها مطرح شود .

با توجه به نفوذ و مقبولیت اجتماعی بالای وی و حضور فعال در رسانه های معروف کشوری و پاسخگویی در برابر رسانه ها و افکار عمومی،اکثر فعالین اجتماعی جم معتقدند؛ پریشان دوباره بخت بسیار بالایی برای کسب بیشترین تعداد آراء در شهرستان جم دارد.

در ادامه برخی از مصاحبه های این کاندیدای پنجمین دوره امتخابات شورای شهر جم منتشر شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/04/4/1630665.jpg?ts=1445427411192

   
 شماره : ۱۳۹۵۰۸۰۲۰۰۰۷۸۶    تاریخ : ۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۴:۰۰

علی پریشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در جم، با اشاره به تعطیلی‌ فرودگاه توحید جم اظهار داشت: چه در زمانی که رئیس شورای شهرستان جم بودم و چه در زمان کنونی مجموعه شورای شهرستان و شهر جم به جد پیگیر این موضوع بوده‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه برای اینکار اجماعی در شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: مسؤولان شهرستان برای راه‌اندازی فرودگاه توحید پیگیری‌هایی داشته‌اند ولی آنچه مسلم بوده این است که اجماعی برای این کار در شهرستان وجود ندارد.

پریشان با انتقاد از فرماندار جم گفت: فرماندار جم اقتدار لازم برای حل این موضوع از خود نشان نداده است و در خصوص پیگیری مطالبات مردم از مجموعه نفت و گاز باید با اقتدار نسبت به این موضوع اهتمام ورزیده شود.

وی تأکید کرد: در خصوص مطالبات مردم شهرستان از مجموعه نفت و گاز باید تدابیری متفاوت اندیشیده شود، تجربه نشان داده است که هرگاه مسؤولان نفتی از فرماندار اقتدار لازم را نبینند نه تنها همراهی با ایشان ندارند، بلکه به کوچکترین خواسته‌ها نیز اعتنا نمی‌کنند.

پریشان با بیان اینکه فرماندار اقتدار لازم در مقابل نفت و گاز نداشته است، اذعان داشت: در خصوص فرودگاه توحید نیز همین اتفاق افتاده است.

آبدان

* سهم و حق مردم شهرستان جم باید از شرکت‌های گاز گرفته شود

پریشان در پاسخ بخ پرسشی مبنی بر اینکه در گذشته مردم شهرستان جم از تعطیلی و از امکانات پروازی این فرودگاه استفاده نمی‌کردند، گفت: اینکه مردم به ندرت از پروازها استفاده می‌کنند صحیح بوده، ولی باید بررسی شود چرا تاکنون این گونه عمل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر جم با اشاره به اینکه فرمانداری عسلویه سهم خود به صورت روزانه از پروازها به‌دست می‌آورد، تأکید کرد: این موضوع هم مثل صدها مسأله دیگر است و باید در شهرستان جم سهم و حق مردم از شرکت‌های نفت و گازی گرفته شود.

وی افزود: سهم و حق مردم شهرستان جم باید از شرکت‌های گاز فجر جم و زاگرس جنوبی گرفته شود و قطعاً این امر در جلسات محلی در شهرستان امکان‌پذیر نیست.

پریشان گفت: باید با حضور نماینده مردم در مجلس، فرماندار، نماینده شوراها، امام جمعه و... این مطالبات مهم و به حق مردم شهرستان جم از شرکت‌های نفت و گاز در مرکز کشور پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مسؤولان شهرستان به اندک خدمات و... نفت و گازی‌ها قانع شده‌اند تا امروز به صفر رسیده‌ایم.

رئیس سابق شورای اسلامی شهرستان جم در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص اینکه آیا احتمال می‌دهید به دلیل صرفه جویی اقتصادی شرکت فجر جم پروازهای توحید راه‌اندازی نشود، گفت: قطعاً همین‌گونه است و از یکی از اعضای هیأت مدیره پالایشگاه در جلسه‌ای شنیدم که گفته‌اند هزینه هر صندلی پروازی برای شرکت فجر از فرودگاه توحید جم مبلغ 700 هزار تومان است و به صلاح و صرفه ما نیست و با خرید بلیط از عسلویه نیمی از این مبلغ را هزینه می‌کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه شرکت ملی گاز فجر جم به منافع خود می‌اندیشند، خاطرنشان کرد: این شرکت به منافع خود می‌اندیشد ولی در اظهار نظرهایی برخی از مسؤولان نفت و گاز، تجاوز به حریم پروازی فرودگاه را بهانه‌ای برای تعطیلی فرودگاه توحید جم قرار داده‌اند.

پریشان تأکید کرد: مدیرعامل فعلی پالایشگاه گاز فجر جم نگاه تعاملی به شهرستان و حوزه مسائل پیرامونی و اجتماعی ندارند و باید با مراجعه به وزارت خانه نفت و مدیر عامل گاز ایران گلایه‌های مردم شهرستان جم را به آنها انتقال داد.

وی با بیان اینکه این چنین جلساتی باید در تهران انجام شود اذعان داشت: بنده سراغ ندارم که فرماندار جم جهت انجام و تحقق این امر چنین جلسه‌ای در پایتخت کشور انجام داده باشد، اگر جلسه‌ای هم برگزار شده در جم بوده و با مسؤولان جزیی که نتیجه‌ای حاصل نشده است.

* مسؤولان نفت و گاز هر روز ما را با وعده‌های توخالی سرگرم و دلخوش می‌کنند

پریشان در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه دلیل اصلی خلف وعده طولانی مدیرعامل پالایشگاه فجر جم چیست، بیان داشت: دلیل اصلی خلف وعده‌ها در مرحله ی اول برمی‌گردد به تودیع و معارفه مهندس اسلامی و انتصاب مهندس فرهنگ به عنوان مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم.

وی افزود: برخی از شواهد حکایت دارد که مهندس هادی هاشم‌زاده فرهنگ مأمور بوده است تا اندک خدماتی که شرکت فجر جم به مردم شهرستان جم ارائه می‌داده است در ابتدا محدود و در ادامه قطع کند.

وی با بیان اینکه سکوت مسؤولان شهرستان در برخی از موارد و عدم پیگیری و فشار لازم بر مسؤولان نفتی عدم تحقق خواسته‌های مردمی را در پی داشته است، اظهار داشت: مسؤولان نفت و گاز هر روز ما را با وعده‌های توخالی سرگرم و دلخوش می‌کنند و مسؤولان نیز به طور ناخواسته کمک به اهداف مهندس فرهنگ و ثمری برای بی‌توجهی به حوزه پیرامونی و خدمات این شرکت به مردم شهرستان شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس گفت: حال بر همه مردم و مسؤولان آشکار است که این همه بی‌مهری و بی‌توجهی نسبت به شهرستان جم و مردمان باوقار و شرافتمند آن از سوی چه کسانی صورت می‌گیرد، مشخص است که کدام مسؤول در چارچوب وظایف خود به درستی عمل نمی‌کند.

 جاذبه‌های گردشگری شهرستان جم

شناسهٔ خبر: 3936684 - چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

جاذبه‌های طبیعی گسترده در جم

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: شهرستان جم از لحاظ داشتن جاذبه های گوناگون تاریخی و طبیعی همیشه مقصد بسیاری از میهمانان نوروزی و گردشگران بوده است.

علی پریشان گفت: شهرستان جم با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی مثل کوه پدری، باغ های لیمو و زیتون، جنگل گلوبردکان، رشته قنات های قره چناق، باغ پدری، پارک های شهرستان، جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی مثل امام زاده بی‌بی بانو، امام زاده هاشم و جاذبه های تاریخی مثل حمام محمدعلی خان پریشان، آسیاب مظفری، بناهای تاریخی حرمیک و .. می‌تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری در جنوب کشور تبدیل شود اما در این زمینه نیاز به معرفی بیشتر شهرستان داریم.

وی با اشاره اینکه شهرستان جم از نقاط مهم گردشگری محسوب می‌شود، گفت: جم یکی از دروازه‌های ورودی استان بوشهر و استان فارس و یکی از مسیرهای مهم برای گردشگرانی است که قصد مسافرت به سواحل خلیج فارس دارند است

شهرستان جم

رئیس شورای اسلامی شهر جم خاطرنشان کرد: شهرداری جم نیز اقدامات خوبی در شهر جم برای آماده سازی شهر انجام داده است.

علی پریشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود  با بیان آمادگی کامل شهرستان در میزبانی میهمانان نوروزی افزود: در ستاد تسهیلات سفر نوروزی در شهرستان جم نیز با حضور هم اعضا تصمیمات بسیار خوبی برای ایام نوروز اتخاذ شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب اخیر و طبیعت زیبا و بکری که بعد از این بارندگی‌ها در جم به وجود آمده است قطعا یکی این شهرستان ازمقاصد مسافران نورزوی خواهند کرد.

شناسهٔ خبر: 2780005 - سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰

شهرستان جم با باغات و نخل شناخته شده است

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان جم، از دیر باز به هوای پاك و طبیعت سرسبز نه تنها در استان، بلكه در شهرستان های همجوار خود مشهور بوده است.

علی پریشان یادآور شد: با نگاهی اجمالی به كتب معتبر تاریخی خواهیم دید كه این موضوع ریشه در تاریخ مردم دارد و تلاش پیشینیان بر استفاده بهینه از باغات، قنوات، چشمه ها و رودخانه ها بوده است.

پریشان با بیان اینکه امروز نیز حفظ این مواهب الهی، وظیفه همه آحاد جامعه است، افزود: امروز جم، نگین سبز جنوب با همه داشته های سبزش، نامی در خور شان به دیار كهن جم داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم گفت: متاسفانه تخریب باغات و قطع بی رویه نخل ها كه نماد سرسبزی این خطه از جنوب است به سمت و سویی می رود كه اندك سرسبزی و هوای سالمی كه از پس صنعتی شدن برایمان باقی مانده است به سمت نابودی می رود؛ حتی ما با دستان خود به نابودی هر چه زودتر آنان كمك می كنیم

کشاورزی شهرستان جم

حساسیتی بین مسئولان برای مبارزه با قاتلان درختان وجود ندارد

علی پریشان تصریح کرد: امروز اساسی ترین سوال غالب مردم و نهادهادی مردمی شهرستان از مسولان ارشد شهرستان، پیگیری آلایندگی و به دنبال آن رفع آلایندگی است كه به واسطه صنعتی شدن شهرستان اتفاق افتاده است ولی اقدامات برخی شوراها، دهیاران و سكوت آنان در برخورد با قاتلان باغات و بی توجهی مسئولان در برخورد با متخلفان و اعطای تغییر كاربری‌های اراضی كشاورزی و باغات در برخی روستاها با حساسیتی كه نسبت به آب و هوا و آلایندگی شهرستان دارد در تضاد است.

پریشان بیان داشت: نگاهی اجمالی به كتب تاریخی و سفرنامه های عصر قدیم جم نشان می دهد، این خطه از جنوب کشور، از دیرباز به نزهتگاه و دیاری سرسبز و پر از چشمه های جوشان و باغات و مناظر چشم نواز شهره بوده است.

پریشان یادآور شد: ما شركت های وابسته به نفت و گاز را متهم به آلایندگی آب و هوای منطقه می‌كنیم كه در برخی موارد صحیح و پیگیری آن حق خود می دانیم ولی ما خودمان در حفظ نخیل ها و محیط زیست زندگی و شهرمان چقدر تلاش كرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در پایان گفت: تغییر كاربری های زمین باغات و اراضی كشاورزی در برخی روستاها كه به دست مسئولان آن منطقه صورت می گیرد آیا تیشه به ریشه سرسبزی و ظلمی فاحش به آیندگان نیست.

شناسهٔ خبر: 2784399 - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

مردم از وضع نامناسب اینترنت گلایه‌مند هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش ریز با مشکلاتی در زمینه مخابرات و ارتباط تلفنی روبرو است که لازم است برای رفع این مشکلات تلاش شود.

علی پریشان به وضعیت نامطلوب مخابرات بخش ریز در سال‌های گذشته پرداخت و از پیگیری‌ها و جلسات برای حل مشکلات مخابرات این بخش خبر داد.

وی ادامه داد: شوراها و مردم از وضعیت نامناسب مخابرات و اینترنت پرسرعت گلایه‌مند هستند و بسیاری از روستاهای بخش ریز به اینترنت دسترسی ندارند.

علی پریشان خاطرنشان کرد: انجام شبکه فیبر نوری، کابل کشی به ریز و نصب تجهیزات دیتا و اینترنت این بخش از برنامه‌هایی بوده است که توسط مسئولان دنبال شده است و بخش ریز در همه این موارد نیازمند توجه و توسعه است

اینترنت همراه

شناسهٔ خبر: 2867946 - سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

.

طرح آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در جم اجرا شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت آب در شهرستان جم را اسفناک توصیف کرد و یادآور شد: با توجه به مصرف زیاد آب در تابستان و لزوم تامین آب شرب مردم، حل بحران آب در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

علی پریشان احیای طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری را نیز لازمه تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت عدم اجرای این طرح‌ها، همین کشاورزی باقی مانده در جم نیز رو به زوال خواهد رفت.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب شهرستان جم، از سه پروژه بزرگ انتقال آب دریا، آبخیزداری و سد باغان به عنوان راهکارهای اساسی برای برون رفت از بحران یاد کرد و افزود: همه دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد

دانشکده فنی و مهندسی جم

شناسهٔ خبر: 2959292 - جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

اجازه انتقال یا حذف دانشکده را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: ساخت دانشکده فنی و مهندسی جم از مطالبات جدی مردم و شوراهای اسلامی این شهرستان بوده و وجود آن در جم غنیمت است.

علی پریشان گفت: احداث دانشکده از مصوبات سفرهای استانی دولت دهم بوده ولی تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات و همچنین تغییر دولت‌ها و  نبود پیگیری‌های جدی احداث نشده است.

پریشان خاطرنشان کرد: باوجود صنعت نفت و گاز در منطقه و ظرفیت‌های فراوان شهرستان این دانشکده دولتی نیاز جنوب استان بوشهر است و من مطمئن هستم که حتی رفتن این دانشکده از جم به‌راحتی ممکن نیست؛ چون همه از استمرار و حضور آن در جم حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: این دانشکده می‌تواند در تربیت نیروهای متخصص فنی و مهندسی گام‌های خوبی بردارد و نیاز است زیرساخت‌های آن ایجاد شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر جم ضمن اعلام آمادگی شورای اسلامی شهر و شهرداری جم برای همکاری با این دانشکده گفت: علی‌رغم تلاش‌های خوب روسای سابق دانشکده فنی و مهندسی جم و دانشگاه خلیج‌فارس ولی متأسفانه هنوز اقدامی جدی برای ساخت دانشکده و توسعه رشته‌های مختلف دانشگاهی در این دانشکده صورت نگرفته است.

وی در ادامه به موضوع مکان استقرار دانشکده نیز اشاره کرد و گفت: مکان فعلی دانشکده در بحث کیفی در سطح مطلوبی است و حل مشکلات دانشکده فنی و مهندسی نیاز به عزم جدی همه مسئولان شهرستانی و استانی است.

پریشان در پایان تأکید کرد: اجازه انتقال دانشکده به شهرستان دیگر یا حذف آن نخواهیم داد و از مسئولان شهرستان، مسئولان دانشگاه خلیج‌فارس و استاندار می‌خواهیم به جد در زمینهٔ توسعه رشته‌ها و احداث  دانشکده تلاش کنند

جاده بزرگراه تقاطع غیرهمسطح تصادف.

شناسهٔ خبر: 3029159 - چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

ورودی‌های جم قتل‌گاه هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورودی‌های جم قتل‌گاه هستند و متاسفانه علی‌رغم مطرح شدن آن به عنوان مطالبه مردم در چند سال اخیر، هیچ وقت عملیاتی نشده است.

علی پریشان بیان داشت: ورودی جم از طرف سیراف از نقاط مهمی است که باید در آن تقاطع ایجاد شود.

پریشان بیان داشت: سه راهی روستای چاهه که در واقع ورودی دیگر شهرستان جم است متاسفانه به‌جای آن که یک ورودی زیبا و آبرومند باشد، تبدیل به قتل‌گاه مردم شده و هر چند مدت یکبار شاهد تصادفات مرگباری در این مسیر هستیم.

وی گفت: شهرک پردیس که ساکنان آن کارکنان پتروشیمی‌های عسلویه است نیز دچار مشکلاتی هستند و به‌ واسطه اتوبان از مرکز شهرستان جدا شده است و حتی همین شهرک نیز بر افزایش حجم تردد در تقاطع‌های منتهی به اتوبان جم به شیراز تاثیر گذاشته است.

علی پریشان بیان داشت: سال گذشته در بازدید وزیر اطلاعات از شهرستان جم به نمایندگی از دولت تدبیر و امید، ایجاد تقاطع غیر همسطح وردی شهر جم را از مطالبات مردم از مسئولان دولت عنوان کردم.

پریشان گفت: در تقاطع فعلی چاهه و همچنین ورودی جم از مسیر سیراف، خون ده‌ها تن از مردم این منطقه ریخته شده و تصادفات وحشتناک آن، هنوز از اذهان مردم پاک نشده است باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد

شناسهٔ خبر: 3041701 - شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

جنگل گلوبردکان ریه‌های شهرستان جم است

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جنگل گلوبردکان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است كه موجب شده است مناظر طبیعی و چشم‌‌اندازهای بسیار زیبایی از تركیب سه عنصر جنگل، كوهستان و رودخانه در برابر دیدگان گردشگران به وجود بیاید.

علی پریشان بیان کرد: جنگل گلوبردکان از جمله مناطقی است که در تعطیلات بسیار پر تردد و مهمان‌پذیر است و به دلیل وسعت نسبتاً زیاد، تعداد زیادی از مسافران و مردم شهرستان در تعطیلات می‌توانند از محیط مفرح آن بهره گیرند.

وی با بیان اینکه جنگل زیبای گلوبردکان ریز با درختان و پوشش گیاهی منحصر به فرد خود مناظر چشم نواز منطقه ریز را شکل داده است گفت: جنگلی که در سال‌های نه‌چندان‌دور در مسیر خود رودخانه ها و چشمه های خنک و زیبایی داشت؛ در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیر زمینی رو به رو شده است و دیگر نشانی از آن رودخانه پرخروش و چشمه‌های پر آب نیست

نبود فعالیت‌های نظارتی و پیشگیرانه

پریشان خاطرنشان کرد: جنگل با تهدیدات جدی روبرو است و در صورت ادامه این روند و نبود فعالیت‌های نظارتی و پیشگیرانه متاسفانه ریه‌های شهرستان جم برای همیشه از بین می رود و جایگزینی برای آن نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود ۱۵ هزار نفر از جنگل دیدن می‌کنند گفت: در زمینه جنگل مردم و مسئولان هر دو وظیفه دارند و باید کارگروه حفاظت از جنگل شکل گیرد و اقدامات عملی برای احیا و حتی توسعه آن در دستور کار قرار گرفته شود.

شناسهٔ خبر: 3665066 - دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

مسئولان دو استان بوشهر و فارس پیگیر احداث باند دوم باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه های مواصلاتی و ترانزیتی کشور، مسیر شیراز به عسلویه است.

علی پریشان بیان کرد: احداث باند دوم این مسیر از فیروزآباد تا جم به فراموشی سپرده شده است که بخش مهمی از مسیر در شهرستان‌های استان فارس واقع است.

وی گفت: نیاز است با ابتکار عمل فرماندار جم، مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر و نماینده منتخب جنوب استان بوشهر با همتایان خود در استان فارس و برگزاری نشست هایی برای برنامه‌ریزی اجرای باند دوم، پیگیر جذب بودجه ملی برای این پروژه مهم و حیاتی بود.

وی گفت: با توجه به اهمیت راه و نیاز به جذب بودجه کلان برای پروژه، پیشنهادم این است مجمع نمایندگان استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که استان‌های آن‌ها بیشترین منفعت از این جاده مواصلاتی را می‌برند پیگیر احداث باند دوم مسیر فیروزآباد به جم باشند.

شناسهٔ خبر: 3698667 - پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

متولی دانشکده مشخص شود

علی پریشان رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: درباره دانشکده  فنی و مهندسی بحث های زیادی صورت گرفته و برخی افراد بزرگ نمایی و برخی هم بی‌مهری می‌کنند.

وی افزود: امروز به‌جای متهم کردن شورا و شهرداری این سوال را می‌پرسم، متولی اصلی دانشگاه چه کسی است؟ اگر متولی ساخت دانشگاه شورا است، طبق کدام بند و تبصره است؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم افزود: مردم پنج هکتار زمین به ساخت دانشکده اهدا کرده اند اما مسئولان وزارت علوم هیچ توجهی به این موضوع ندارند؛ هزینه ساخت دانشکده ای که ۴۶ میلیارد تومان برآورد شده آیا با کمک ۱۵۰میلیون تومانی یک دهیاری یا دو میلیاردی شهرداری محقق می شود؟

انتقاد از بی‌مسئولیتی مسئولان قبلی

پریشان با تاکید بر اینکه دانشکده فنی و مهندسی جم از مطالبات جدی مردم شهرستان جم است گفت: وزارت علوم و وزارت نفت چه نقش و جایگاهی برای ساخت دانشکده فنی و مهندسی جم دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم اضافه کرد: شورا ها و شهرداران هر یک سهم خود را پرداخت خواهند کرد.

پریشان یادآور شد: در زمان مهندس نصوری ۴۶ میلیارد تومان به ساخت دانشکده فنی اختصاص یافت و تا مرحله کلنگ زنی پیش رفت اما متاسفانه با بی تدبیری و بی مسئولیتی مسئولان وقت این پروژه مهم کلنگ زنی نشد

اقامه نماز جمعه تهران.

شناسهٔ خبر: 3710984 - سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

همکاری مناسبی برای احداث مصلا صورت نگرفت

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: مصلا نماد دینداری مردمان هر خطه محسوب می شود و به فرموده امام راحل نماز جمعه از عنایات حق تعالی به نظام جمهوری اسلامی است.

علی پریشان با بیان اینکه مصلا میعادگاه عبادی سیاسی مردم هر شهر است افزود: شهرستان جم که به عنوان مردمی ولایت مدار و دیندار و فرهنگی شناخته شده است و این نگاه ارزنده در شهرها و استان های همجوار نسبت به شهرستان جم وجود دارد از نعمت مصلا محروم است.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیرهای امام جمعه جم در زمینه ساخت مصلا ادامه داد: جای بسی تاسف است که با حضور صنعت نفت و گاز در منطقه و همجواری با منطقه اقتصادی انرژی پارس تنها شهرستان استان هستیم که از نعمت مصلیا بی‌بهره‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم اضافه کرد: یکی از خیرین نیک اندیش زمین مناسبی برای ساخت مصلی اهداء کرده و شهرداری و شورای اسلامی شهر جم نیز مشارکت خوبی برای این امر خیر داشته‌اند که امید است موانع این مشکل در استان حل شود.

پریشان با بیان اینکه متاسفانه کمترین همکاری از سوی شرکت‌های حاضر در منطقه صورت نگرفته است افزود: به واسطه حضوری که شرکت های نفتی و گازی و پتروشیمی ها در منطقه دارند و هم به منظور استفاده ساکنین شهرک‌ها از این موهبت و هم به واسطه تاثیرات منفی فرهنگی که به واسطه صنعتی شدن متوجه مردم شهرستان شده است مردم شهرستان چشم انتظار دستان با سخاوت مدیران مجموعه های نفتی و گازی و پتروشیمی ها برای مشارکت در این امر خیر هستند.

شناسهٔ خبر: 3730595 - چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

امکانات درمانی جم متناسب با جمعیت نیست

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد شهرستان و خیل عظیم جمعیت مهاجر و عدم وجود درمانگاه مناسب در بخش و اینکه بیمارستان توحید جم علی‌رغم خدماتی که به مردم شهرستان می‌دهد، اما نه از بعد کمی و نه کیفی پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

علی پریشان با بیان اینکه فارغ از نبود امکاناتی از قبیل بخش سی تی اسکن، دیالیز، ام آر آی و پزشکان متخصص و حاذق در حوزه های مختلف پزشکی از جمله قلب، مغز و اعصاب، گوارش و داخلی، این بیمارستان از سوء مدیریت و تبعیض نیز رنج می برد که نارضایتی های شدیدی نسبت به آن وجود دارد.

وی افزود: با این شرایط و مشکلات حوزه بهداشت و درمان که در منطقه جم و ریز وجود دارد حق مردم شهرستان است که دولت پاسخگوی مسائل درمانی آنها باشد و جدا از مجموعه نفت و گاز و سر خم کردن مقابل مسئولان بیمارستان توحید که منتسب به نفت است، به درمان این مردم توجه شود

بیمارستان قزوین.

١٠سال از خرید زمین برای بیمارستان می‌گذرد

پریشان گفت: با گذشت قریب ١٠ سال از خرید زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی جم، وقت آن فرا رسیده است که مسئولان استان و شهرستان در راستای کلنگ زنی این درمانگاه گام های مثبتی بردارند.

وی تاکید کرد: این بدین معنا نیست که مردم از حقوق خود نسبت به بیمارستان توحید جم دست بکشند چرا که این بیمارستان علاوه بر خدمت به پرسنل نفت و گاز به منظور خدمات دهی به مردم محروم این منطقه نیز احداث شده است و تلاش خواهیم کرد که مشکلات این بیمارستان در تمام حوزه‌ها حل شود.

پریشان افزود: چرا برخی شهرستان‌ها با مشارکت سازمان منطقه ویژه پارس، بیمارستان احداث و تجهیز می‌شود و شهرستان‌های دیگر استان هم از نعمت بیمارستان و درمانگاه شماره یک برخوردار هستند اما جمعیت ٦٠ هزار نفری شهرستان جم برای مداوا و درمان یا باید به خارج از استان مراجعه کنند و یا باید به شهرستان همجوار بروند.

بخش ریز فاقد یک درمانگاه مناسب است

وی افزود: این در حالی است که مردم حوزه بخش ریز فاقد یک درمانگاه مناسب هستند این درمانگاه باید سال‌ها پیش در جم ساخته می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم بیان داشت: منطقه جم و ریز از منابع درآمدی کشور است و همچنین سازمان تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از درآمد آن از بیمه شدگان جمی است چرا نباید بخشی از درامدهای آن طبق قانون در شهرستان جم صرف شود.

شناسهٔ خبر: 3792020 - دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

برداشت بی رویه عامل تخریب دشت ریز

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهربیان داشت: برداشت‌های بی‌رویه و غیراصولی توسط صنایع از جمله شرکت پالایش گاز فجر جم، منطقه عملیاتی نار و کنگان، افزایش قارچ‌گونه سنگ‌شکن‌ها در مسیر و بستر رودخانه و همچنین کشاورزی بی‌رویه و غیر اصولی و افزایش مصرف خانگی با افزایش جمعیت شهرستان از جمله عوامل به وجود آمدن مشکل کم‌آبی در شهرستان جم است.

وی افزود: همچنین کم بارشی و خشکسالی‌های بی‌سابقه اخیر سبب شده است که روند خشک‌شدن سفره‌های زیرزمینی دو چندان شود تا حدی که هم اکنون خطر نشست زمین شهرستان جم را تهدید می‌کند

http://s9.picofile.com/file/8294574700/IMG_20170510_225849.jpg.

شناسهٔ خبر: 3792566 - سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

تاریخچه تعزیه در جم

در همان زمانی که تعزیه در اوج عظمت و رونق خود بود، یعنی در اواسط دوران ناصری در حدود سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۲۸۵ هجری قمری در مسافرتی که «محمد علی خان جمی» متوفی ۱۲۹۹ ه. ق. به شیراز داشت با مراسم تعزیه از نزدیک آشنا شد.

محمد علی خان بسیار مایل بود که این مراسم را با تمام جزئیاتش در جم به اجرا در آورد و این شد که در سال بعد نسخه‌خوان‌هایی از شیراز به جم دعوت کرد و این گروه شیرازی چندین سال باهزینه وی در جم به اجرای مراسم تعزیه خوانی پرداختند.

این مراسم با استقبال زیاد مردم جم روبرو شد؛ به طوری که بعد از آشنایی مردم جم با این مراسم، خود به ایفای نقش‌های تعزیه پرداختند

.

ویژگی‌های آیین تعزیه‌خوانی جم

علی پریشان سرپرست هیئت تعزیه خوانی جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهربه ویژگی‌های آیین تعزیه‌خوانی جم پرداخت و گفت: ویژگی این مراسم که به آن، عظمت و جلوه‌ای خاص داده برگزاری میدانی است، بر خلاف بیشتر نقاط کشور که تعزیه در تکیه یا سالن و بر روی سن اجرا می‌شود، این آئین در جم، در میدانی وسیع به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد: در ابتدا امام و اهل بیت سوار بر اسب وارد صحنه می‌شوند و سپس اشقیا نیز به همان صورت سواره وارد می‌شوند، در قسمت‌هایی از تعزیه، تعزیه‌خوان‌ها سوار بر اسب به تاخت و تاز می‌پردازند و صحنه‌هایی از نبرد عاشورا را در ذهن تماشاگر تداعی می‌کنند.

پریشان بیان داشت: بیشتر نسخ تعزیه‌ جم را محمد علی خان از مرودشت و بعضی هم از شیراز جمع‌آوری کرده است.

استفاده از قدیمی‌ترین نسخه‌های تعزیه‌ کشور

وی افزود: به تحقیق، نسخه‌های تعزیه‌ جم از قدیمی‌ترین نسخه‌های تعزیه‌ کشور است که تاکنون به همان سبک و سیاق قدیم باقی مانده و هیچ‌گونه تغییری درآن به وجود نیامده است.

سرپرست هیئت تعزیه خوانی جم خاطرنشان کرد: اگر چه عقیده بر این است که در مراسم تعزیه جم و نسخ آن هیچ گونه دخل و تصرفی صورت نگرفته اما بنابر آنچه مرحوم حسین یوسفی متوفی ۱۳۶۷ ه. ش. در دست‌نوشته‌های خود نقل کرده است، بزرگان جم که اغلب صاحب ذوق و آشنا به آرایه‌های بدیع ادبی بوده اند، بسیاری از اشعار تعزیه را از شکل عامیانه و ساده به صورت اشعاری و ادبی در آورده‌اند.

وی گفت: از جمله این بزرگان مرحوم حاج حسین خان جمی متوفی ۱۳۲۶ ه. ق است که با حفظ اصل موضوع، اشعار تعزیه را از صنایع بدیع ادبی سرشار کرده و بدین گونه باعث استحکام ادبی آن‌ها شده است.

این مسئول گفت: در زمان محمد علی خان و علی اکبر خان و حاج حسین خان حدود ۷۲ مجلس تعزیه در جم به اجرا در می‌آمده است که به علل زیادی بسیاری از این مجالس و نسخه‌های آن از بین رفته است.

پریشان یادآور شد: بسیاری از نسخه‌ها به علت بی‌توجهی زیر آوار ماند و پوسید و هم‌چنین در سال ۱۳۴۰ ه. ق که ناصر خان قشقایی به جم حمله کرد بسیاری از وسایل و ادوات و نسخه‌های تعزیه نیز به غارت می‌رود.

وی بیان کرد: این عوامل موجب شد که از میان بیش از ۷۰ مجلس قدیم تعزیه، فقط ۱۳ مجلس باقی بماند که از جمله آن‌ها می‌توان به تعزیه دهه اول محرم و تعزیه ورود اهل بیت به کوفه و نیز تعزیه شهادت موسی بن جعفر (ع) اشاره کرد

تعزیه بوشهر.

ویژگی لباس تعزیه‌خوان‌ها

سرپرست هیئت تعزیه خوانی جم به لباس تعزیه جم اشاره کرد و گفت: در تعزیه جم لباس‌ها برگرفته از لباس‌های قدیم این منطقه بوده است؛ لباس امام که بر اساس روایات، «خز مصری» بوده، زرد، عمامه و شال ایشان سبز و بر روی لباس عبا پوشیده می شود. اهل بیت، شال و عمامه‌ سبز می‌پوشند. شمر معمولاً لباسی قرمز رنگ و ابن سعد فرمانده لشکر با لباس فاخر عربی در صحنه ظاهر می‌شوند.

سرپرست هیئت تعزیه خوانی شهر جم در ادامه بیان داشت: از روزی که محمد علی خان تعزیه را بنیان‌گذاری کرد تا حدود ۴۰ سال قبل مخارج تعزیه از راه موقوفات خان تأمین می‌شده است.

وی یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب در تعزیه جم را استفاده از ساز سرنا دانست و گفت: این ساز با آهنگ و نوایی منحصر به فرد در ابتدا و انتها و نیز در فواصل تعزیه نواخته می‌شود

.

سابقه طولانی تعزیه‌خوانی در شهر جم

علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهربا اشاره به سابقه طولانی تعزیه در جم گفت: از زمانی که در این شهر تاریخی مکتب‌خانه وجود داشته، تعزیه خوانی نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون هرساله در ایام محرم مراسم سنتی تعزیه خوانی در شهر جم برگزار می شود که در سالهای اخیر گردشگران داخلی بسیاری را به خود جلب کرده است.

این مسئول فرهنگی و مذهبی جم افزود: در ایام دهه اول محرم مراسم تعزیه خوانی در این شهر همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در زمین پریشان برگزار می‌شود و در روز تاسوعا نیز در نوبت صبح و در روز عاشورا (از ساعت ۹ تا ۱۲ ) برگزار می‌شود.

وی  تصریح کرد: معمولا در روزهای تاسوعا و عاشورا که تعطیل هم هست، جمعیت کثیری از گردشگران برای دیدن مراسم تعزیه خوانی سنتی به شهر جم می‌آیند.

بابایی خاطرنشان کرد: تماشاچیان این مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورا به بیش از پنج هزار نفر هم می‌رسند و هر سال نسبت به سال قبل باشکوه تر و منظم تر برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: بازیگران هنر سنتی تعزیه همگی از اهالی شهر جم هستند

http://media.mehrnews.com/d/2017/05/02/3/2447074.jpg.

شناسهٔ خبر: 3799948 - چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، علی پریشان صبح چهارشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان اداره ورزش وجوانان شهرستان جم با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار داشت: هفته تربیت بدنی فرصت ارزشمندی برای آشنایی بیشتر جامعه با موضوع مهم ورزش و زمینه مناسبی برای تبیین اهمیت و آثار آن در ابعاد فردی و اجتماعی است.

پریشان با بیان اینکه ورزش می‌تواند عرصه پیشرفت را برای جوانان را فراهم آورد گفت: عملکرد ورزشکاران جمی در تمامی رشته‌ها قابل ستایش است وجوانان جمی موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده‌اند.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه تاکید کرد: مدیران شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه باید به ورزش شهرستان نگاه مطلوب‌تر و ویژه‌تری داشته باشند

عضو شورای اسلامی شهر جم با انتقاد از عملکرد و همکاری شرکت‌های نفت و گاز مستقر در منطقه اظهار داشت: مدیران عامل شرکت‌های نفتی حاضر در منطقه حتی حاضر به شرکت در جلسات  فرمانداری نیستند و علاوه بر اینکه به دعوت فرماندار در جلسه حضور پیدا نمی‌کنند حتی کمترین همکاری نیز با مجموعه شهرستان دارند.

پریشان بیان داشت: فرماندار جم باید اقتدار خود را به شرکت‌های نفت و گاز مستقر در منطقه دیکته کند و در جلسات مهم شهرستان فرماندار نباید به غیر از مدیران عامل و نماینده تام الاختیار اجازه شرکت کسانی دهد که از خودشان توان ارائه کوچکترین کمکی را ندارند

سخنگوی شورای شهرستان جم اضافه کرد: فرماندار باید با توجه به آسیب‌هایی که شرکت‌های نفتی به منطقه وارد کردند به جد پیگیر مطالبات به حق مردم باشد و شرایطی فراهم شود تا شرکت‌ها به‌نحوی شایسته در خصوص مطالبات مردم اقدام کنند.

پریشان گفت: از نماینده عالی دولت در شهرستان انتظار داریم که مشارکت شرکت‌ها در بحث ورزش شهرستان را بیشتر کند تا شاهد موفقیت جوانان ورزشکار شهرستان باشیم

آرشیو سنتی اسناد و بایگانی دستی ادارات ثبت اسناد.

شناسهٔ خبر: 3805501 - سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

این ساختمان در شأن اداره ثبت شهرستان جم نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهربیان داشت: بسیاری از دعاوی و مشکلات در دادگاه‌ها به خاطر عدم مالکیت قطعی افراد است که اداره ثبت می‌تواند نقش به سزایی در پرونده‌های حقیقی و حقوقی ایفا کند.

علی پریشان گفت: این ساختمان در شأن اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جم نیست باید با توجه به زمین مناسب این اداره، احداث ساختمان آن در برنامه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهرستان جم به طولانی بودن زمان ثبت پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: نبود کارشناس از علل اصلی طولانی شدن است و این اداره از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری نیز دچار مشکل است.

شناسهٔ خبر: 3814478 - پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

لزوم راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه جم

علی پریشان عضو شورای اسلامی شهر جم نیزدر نشست با منتظری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به تعطیلی فرودگاه توحید جم بیان داشت: از آنجایی که این شرکت نیز از تسهیلات هوایی این فرودگاه استفاده می‌کند باید همکاری بیشتری توسط شرکت زاگرس جنوبی در خصوص راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه جم انجام شود.

سخنگوی شورای شهرستان افزود : با توجه به اینکه شرکت‌های نفت و گاز مستقر در شهرستان علاوه بر اینکه خدمات خوبی شهرستان داده است ولی متاسفانه در بسیاری از موارد خساراتی نیز داشته‌اند انتظار داریم همکاری و تعاملات بیشتری با مردم منطقه داشته باشد.

شناسهٔ خبر: 3815229 - شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

زیرساخت‌های ارتباطی جم توسعه نیافته است

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به عصر ارتباطات و جهان امروزی به دهکده جهانی مشهور است.

علی پریشان گفت: بی‌شک زندگی و ارتباط در چنین مکان و زمانی مستلزم داشتن امکانات و تکنولوژی ارتباطی مجهز و نوین اعم از سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات شهرستان جم چه در بخش مرکزی و چه در بخش ریز، وضعیت نامناسب اینترنت تلفن‌های همراه اول و ایرانسل است که از مطالبات جدی مردم و نمایندگان آنها در شوراها است.

اختلالات مکرر اینترنت تلفن‌همراه اول و ایرانسل

پریشان با بیان اینکه در بحث اینترنت در این چند سال کمتر شاهد توسعه و تجهیز آن بودیم، مخابرات جم تلاش‌های خوبی در این زمینه داشته اما هنوز وضعیت نابسامان اینترنت تلفن همراه اول و ایرانسل حل نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر جم گفت: مدیر کل مخابرات استان بوشهر باید برای حل معضلات شبکه تلفن همراه تلاش کند و موانع موجود را برطرف شود.

وی افزود: تماس‌های مکرر صورت گرفته با شورا اسلامی، نشان از نارضایتی شدید مردم از قطعی‌ها و اختلالات مکرر اینترنت تلفن‌همراه اول و ایرانسل است.

شناسهٔ خبر: 3825870 - چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

کاهش شدید منابع آبی جم

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهراظهار داشت: درشهرستان جم شاهد کاهش سطح ایستابی هستیم و منابع آبی شهرستان جم کاهش یافته است که باید برنامه‌ریزی اساسی در این زمینه صورت گیرد.

علی پریشان به وضعیت بحرانی دشت جم اشاره کرد و گفت: شاهد وضعیت نامطلوبی در منابع آبی این جم هستیم و نیاز است که طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دشت جم و ریز اجرا شود.

وی با بیان اینکه معیشت بسیاری از مردم جم وابسته به شغل کشاورزی است، گفت: باید به‌گونه‌ای در زمینه احیای منابع آبی عمل شود که مردم بتوانند کشاورزی خود را ادامه دهند

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/21/4/1667743.jpg.

لزوم اجرای سد باغان

پریشان خاطرنشان کرد: اجرای سد باغان می‌تواند در زمینه تامین آب مورد نیاز در این منطقه جم موثر باشد گفت: با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دشت جم و ریز به عنوان منطقه پایلوت، مشکل تامین آب باغات و مزارع دشت جم رفع می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای بهبود وضعیت کشاورزی در سطح جم، باید به اصلاح الگوی کشت، کشت گلخانه‌ای و نظارت بر برداشت بی وریه آب از چاه‌ها  توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر جم بر توقف برداشت آب از چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی توسط وزارت نفت در منطقه جم و ریز تاکید کرد و گفت: مقابله با چاه‌های غیرمجاز یکی دیگراز موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

پریشان تاکید کرد: نخیلات سند هویت  شهرستان جم هستند و برای پوشش فضای سبز شهرستان جم نقش به سزایی دارند،افزود: به جای کشت های فصلی که آب زیادی مصرف می کنند باید برنامه ریزی  شود در زمینه کشت مرکبات و نخیلات قدم برداشته شود

راه‌های شهرستان جم.

شناسهٔ خبر: 3861916 - چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

پلیس راه خیلی دیر به تصادفات می‌رسد

سخنگوی شورای اسلامی شهر جم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حضور به موقع پلیس راه  در صورت بروز تصادفات جاده‌ای نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارد، گفت: متاسفانه در زمان وقوع تصادف در شهرستان جم، مدت زمان حضور پلیس راه از طاهری به شهرستان جم در حدود یک ساعت طول می‌کشد و در برخی مواقع هم باید بیشتر از این مدت منتظر پلیس راه بود.

علی پریشان خاطرنشان کرد: پلیس راه طاهری مشکل کمبود نیرو هم دارند و با این تعداد کم نیرو، موظف است محدوده وسیعی را تحت پوشش قرار دهند.

وی اضافه کرد: استقرار پلیس راه در یکی از ورودی‌های شهرستان جم با توجه به جمعیت، فاصله زمانی و مکانی نیاز ضروری است و شورای اسلامی جم آمادگی کامل همکاری برای استقرار پلیس راه در شهرستان جم دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در ادامه از تلاش ها و همکاری های فرمانده انتطامی و فرمانده پلیس راه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد و افزود: امیدواریم که فرمانده پلیس راه استان در استقرار پلیس راه در شهرستان جم مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

پریشان با اشاره به اهمیت ساخت پاسگاه‌های پلیس راه در ارتقای سطح ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با افزایش روند ساخت پاسگاه‌های پلیس راه و حضور پررنگ کارکنان پلیس راه‌های استان در سطح جاده‌ها، شاهد افزایش بیشتر ایمنی در سفرهای جاده‌ای باشیم

شناسهٔ خبر: 3883464 - یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

گلوبردکان با تهدیدات جدی روبرو است

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جنگل گلوبردکان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که موجب شده است مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از ترکیب سه عنصر جنگل، کوهستان و رودخانه در برابر دیدگان گردشگران به وجود بیاید.

علی پریشان گفت: جنگل گلوبردکان از جمله مناطقی است که در تعطیلات بسیار پر تردد و مهمان‌پذیر است و به دلیل وسعت نسبتاً زیاد، تعداد زیادی از مسافران و مردم شهرستان در تعطیلات می‌توانند از محیط مفرح آن بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این جنگل با تهدیدات جدی روبرو است و در صورت ادامه این روند و نبود فعالیت‌های نظارتی و پیشگیرانه متاسفانه ریه‌های شهرستان جم و استان بوشهر برای همیشه از بین می رود و جایگزینی برای آن نیست

جاذبه‌های گردشگری شهرستان جم.

کارگروه حفاظت از جنگل شکل گیرد

عضو شورای اسلامی شهر جم با بیان اینکه در تعطیلات نوروز بیش از ۲۰ هزار نفر از جنگل دیدن می‌کنند گفت: در زمینه جنگل مردم و مسئولان هر دو وظیفه دارند و باید کارگروه حفاظت از جنگل شکل گیرد و اقدامات عملی برای احیا و حتی توسعه آن در دستور کار قرار گرفته شود.

پریشان گفت: این جنگل که آوازه آب، آبادی و درختان دلربایش به اکثر شهرها رسیده است، جنگل بان ندارد و هر تابستان بخشی از آن طعمه آتش‌سوزی‌های بی‌رحم می‌شود و اینجا زیستگاه انواع گونه‌های کمیاب پرندگان است که در حال انقراض هستند.

وی افزود: رودخانه دائمی جنگل، فرسنگ‌ها عقب‌نشینی کرده است و درختان سایه‌گستر و قد افراشته، در هنگام یورش عظیم سیلاب‌های زمستان، نقش بر زمین می‌شوند

جنگل گلوبردکان جم.

گزینه مرگ روی میز جنگل

این مسئول تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران متعددی بر کرسی تصمیم‌گیری در شهرستان و بخش نشستند ولی نه چاره‌ای برای آب‌های فصلی کردند و نه بعد از فوت جنگل‌بان فقید، جنگل‌بانی گماشتند و نه تصمیمی سرنوشت‌ساز برای حفظ و احیا بزرگ‌ترین جنگل زیبای جنوب استان بوشهر گرفتند.

پریشان تصریح کرد: مسئولان حتی هیچ گزینه‌ای برای بهبود شرایط جنگل روی میز نگذاشتند تا اینکه خود جنگل زبان بسته، گزینه مرگ روی میز بگذارد!

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم  گفت: شرکت پالایش گاز فجر در هفت کیلومتری جنگل، هفت چاه عمیق به عمق ۹۰ متر حفر کرده است و بیش از دو دهه است روزانه هزاران مترمکعب آب سفره‌های زیر زمینی، روانه صنعت و شهرک‌نشینان نفتی می‌کند افزود: این برداشت آب و خالی‌شدن سفره‌های زیر زمینی، محکم‌ترین سیلی ممکن بر گونه‌های سبز جنگل نیمه‌جان گلوبردکان ریز است.

پریشان، جنگل گلوبردکان را یک اکوسیستم خاص و منحصر به فرد در کشور دانست و افزود: پیشنهادات ما برای سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور با توجه به گونه‌های خاص موجود در این جنگل، ارتقا این منطقه به عنوان ذخیره‌گاه ژنتیک است.

قصه نابودی جنگل گلوبردکان ریز به سریالی تکراری تبدیل‌شده است تا هرساله کم‌ و بیش مردم و مسئولان با این معضل درگیر باشند و تدابیر اندیشیده شده تنها نقش مُسکن را بازی کنند.

توضیح:این بخشی از خبرها و مصاحبه های علی  پریشان کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر جم است که در خبرگزاری ها و سایت ها و روزنامه کشوری، استانی و شهرستانی منعکس شده است.

 

[کد خبر:AJ21572]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # مهدی 1396-02-24 13:07
احسنت بر جناب پریشان؛ ما هم به وی رای میدیم چون بدون وابسطه به جناحی خاص صادقانه حرف دل مردم جم زد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب